Gå til innhold

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi erfaringen til meg og mine venner virker ut til å være at dating er helt vanvittig vanskelig å lykkes i nåtildags.

Jeg er 28, godt trent, godt likt av venner og kollegaer, "alt på stell" med godt betalt jobb og sunne hobbyer hvor jeg jevnlig møter nye folk. Klarer overhodet ikke å finne noen bra dame å date og å få til noe mer med. Er innom Tinder en gang iblant, møter et par derfra eller jenter jeg har møtt på byen, vi drar maks på 1-2 dates før de ikke vil møtes mer. Tror ikke jeg gjør noe voldsomt feil, men føler de er så ekstremt raske på å bevege seg videre? Før i tiden så følte jeg at jeg kunne date ei jente noen veker eller måneder før det tok slutt av ulike mer eller mindre forståelige grunner, men nå blir jeg liksom ikke gitt en sjanse.

Føles litt som om jentene er blitt mer kresne enn for et par år siden da jeg var student. Jeg vet jeg ikke er voldsomt kjekk og kan ikke gjøre noe med det pga ansiktsstruktur, og det er nok det som holder meg mest tilbake. Har litt muskler og er slank, og har de siste månedene lagt mer vekt på å stelle hår og skjegg bedre, men lite resultat så langt...

Er det blitt vanskeligere? Jeg merker jeg blir lei meg av å til stadighet bli avvist av jenter uten å bli gitt en sjanse, føles så overfladisk og som man blir forkastet om man ikke umiddelbart får de til å føle den sterke tiltrekningen. Min erfaring er at slikt kommer over tid med bra mennesker.

Hvordan er erfaringene deres i dating nåtildags?

Anonymkode: 1ac12...854

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datinglivet er fucked up. Er bare å innse det. Er bare å vente på bedre tider til dette hysteriet på dating fronten har gitt seg. 

Må ikke tro det er så mye enklere for oss damer når vi passerer en hvis alder. 

Jeg er enig med deg at en må få lov til å kjenne på ting og bli kjent med folk først før en går videre. Men de fleste mannfolk jeg har truffet er kun interessert i komme hjem til meg så fort som mulig og gir meg aldri en sjanse til å vise hvem jeg er som person. Så da er det jo håpløst når alle på begge leire tenker slik. 

En ser jo her på kg at svarer en mann ikke innen 2 timer så er det haugevis med forslag om å dumpe han, dette hadde jeg ikke giddet..alt skal gå i en helsikes til fart virker det som. Hva med å roe ned og ta livet med ro... folk stresser nå med alt. 

Anonymkode: 1b875...0b7

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er sinnsykt vanskelig frem til ut i 30-årene en gang. Rett og slett håpløst for de fleste. Det er noen få menn som alle vil ha ser det ut til.

Men det blir lettere med alderen da. Du er 28 så det nærmer seg for deg 

Anonymkode: d03af...b8d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Føles litt som om jentene er blitt mer kresne enn for et par år siden da jeg var student

Jeg er dobbelt så gammel som deg, så jeg skal ikke fortelle så mye om egne opplevelser.  Men det at du opplever kvinner som mer selektive i den alderen du er nå, kan ha den enkle forklaring i at det er mer alvor jo nærmere etableringsalder de kommer. Du er ikke en kortvarig studiefling lenger, men potensielt faren til hennes barn.

Du kan antagelig ikke gjøre så mye mer, enn å fremstå som seriøs og voksen, familieorientert, glad i barn og dyr etc. Rett og slett sørg for å være den trygge typen hun vil starte familie med. Det har mindre med hår og skjegg å gjøre, enn at dagens guttemenn skal surre ansvarsløst rundt, til de blir 40. 

Anonymkode: ff2e0...be2

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet

Hei. Er ikke mann men svarer likevel. På den tiden da jeg fant min mann så var jeg 21 og han 26. Brukte datidens "Tinder" som var kontaktannonse gjennom avisen. Jeg brukte denne løsningen fordi jeg var allergisk mot røyk og derfor var utelivet ganske utelukket for min del. Dette var før røykelovens tid da, hvor man røykte overalt omtrent.

Men tilbake til din spørsmålsstilling. Damer kan kanskje virke litt kresne fordi de har mange flere menn å velge i enn det menn har. Da jeg selv var på tinder da mannen og jeg hadde noen år pause så hadde jeg gjerne 400 likes til dagen, og det sier seg selv at da skal man gi et alvorlig godt inntrykk for å bli valgt. 

Jeg tenker at du bare ikke må gi opp, det finnes sannsynligvis noen der ute for deg også. Kanskje du treffer noen når du minst venter det, f.eks via jobb eller felles fritidsaktiviteter 🙂

Anonymkode: 6620f...75d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er 28, godt trent, godt likt av venner og kollegaer, "alt på stell" med godt betalt jobb og sunne hobbyer hvor jeg jevnlig møter nye folk. Klarer overhodet ikke å finne noen bra dame å date og å få til noe mer med. Er innom Tinder en gang iblant, møter et par derfra eller jenter jeg har møtt på byen, vi drar maks på 1-2 dates før de ikke vil møtes mer. Tror ikke jeg gjør noe voldsomt feil, men føler de er så ekstremt raske på å bevege seg videre? Før i tiden så følte jeg at jeg kunne date ei jente noen veker eller måneder før det tok slutt av ulike mer eller mindre forståelige grunner, men nå blir jeg liksom ikke gitt en sjanse.

Føles litt som om jentene er blitt mer kresne enn for et par år siden da jeg var student. Jeg vet jeg ikke er voldsomt kjekk og kan ikke gjøre noe med det pga ansiktsstruktur, og det er nok det som holder meg mest tilbake. Har litt muskler og er slank, og har de siste månedene lagt mer vekt på å stelle hår og skjegg bedre, men lite resultat så langt...

Er det blitt vanskeligere? Jeg merker jeg blir lei meg av å til stadighet bli avvist av jenter uten å bli gitt en sjanse, føles så overfladisk og som man blir forkastet om man ikke umiddelbart får de til å føle den sterke tiltrekningen. Min erfaring er at slikt kommer over tid med bra mennesker.

Jeg ser umiddelbart hvorfor du sliter på datingmarkedet.

Du har fokus på ting svært mange kvinner ikke bryr seg om.

Mange av oss driter skikkelig i at du trener, har muskler, hvordan jobb du har, hvordan aniktsstruktur du har, hvor slank du er.

Om du klarer å legge tankene dine om disse tingene i skuffen og heller fokusere på å få frem personligheten din, så er mye gjort.

Klarer du å få frem selvsikkerheten/selvtilliten din og humoren din uten å fremstå som arrogant og uten fokus på alle de overflatiske tingene du nevnte, så øker sjansene dine betraktelig.

Anonymkode: 110ef...c90

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet

Akkurat nå er det ganske ikkeeksisterende. Bruker et par apper, men det blir få matches, og samtalene koker som regel bort i kålen. Var på en slags date for en drøy uke siden, første siden desember, men tror egentlig ingen av oss ble sånn voldsomt sjarmert. Kanskje vi møtes igjen til uka, får se.

Litt av problemet mitt er at jeg ikke ønsker barn, og helst ikke vil ha en kjæreste med barn. På min alder (slutten av 30-årene) er det omtrent bare alenemødre på Tinder.

Anonymkode: 69891...0a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært på date. 

Anonymkode: 9e847...19a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er utfordrende. Det virker ikke som om noen er genuint interesserte om dagen. Enten null svar etter match, enveiskommunikasjon eller ghosting etter at vi har avtalt å møtes. Det er overraskende, for jeg er ekstremt selektiv på hvem jeg velger å matche med i utgangspunktet.

Anonymkode: 19a44...fc0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er utfordrende. Det virker ikke som om noen er genuint interesserte om dagen. Enten null svar etter match, enveiskommunikasjon eller ghosting etter at vi har avtalt å møtes. Det er overraskende, for jeg er ekstremt selektiv på hvem jeg velger å matche med i utgangspunktet.

Ja, ikke sant. Man kommer ingen vei med noe. Det sier litt om systemet. Det fungerer ikke. Kun basert på foto, og de fleste dømmer raskt på bakgrunn av dette. 

Anonymkode: 18ca8...8e7

Skrevet

Se for deg at du får hundrevis eller tusenvis av likes på Tinder, om du betaler, eller at 2/3 av de du sveiper til høyre gir match. Det gjør noe med deg. Man blir veldig selektiv. Og så går de gjerne for en attraktiv mann som har flust av andre muligheter, de blir utnyttet for sex osv (som gjør dem mer skeptiske, som igjen går utover middels attraktive menn). Markedet er blytungt. Menn får ikke napp og damer velger feil menn, blir utnyttet osv.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Datingapper har ødelagt for vanlige menn. Bare top 5% av menn kan nyte tinder fordi damene kan være så selektive de vil når de får 100+ matches om dagen. Mitt tips til deg er å heller møte damer i det virkelige liv, enn på tinder. Da har du ihvertfall bedre odds.

Anonymkode: 41561...5b8

• Liker 5
Skrevet

Vi damer bestemmer om dere får sex.

Dere menn bestemmer om det skal bli forhold. Fortell venninner av deg og venneflokken at du er på utkikk etter en kjæreste. Plutselig dukker det opp mange muligheter.

Hvis du ikke tør å spørre en dame rett ut så vil det aldri skje noe.

Ps:

Du kommer ikke til å finne noen her på kvinneguiden.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette sier jo litt om din innstilling versus deres. Jeg har vært på en rekke dates. Etter en date vet jeg allerede om det er kjemi og om jeg er tiltrukket. Jeg gidder ikke dra det ut. Man skal jo finne den rette mens du tror du alltid er med den rette? Får litt noia jeg og, på min kant, som kvinne, når jeg får en følelse av at det virker som noen menn gjerne er interessert i eller/og vil bli sammen med alle damer de møter. Man ønsker jo å føle seg eksklusiv.

Anonymkode: a184d...a40

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du mann eller kvinne? 😋

Anonymkode: ba152...e97

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er dobbelt så gammel som deg, så jeg skal ikke fortelle så mye om egne opplevelser.  Men det at du opplever kvinner som mer selektive i den alderen du er nå, kan ha den enkle forklaring i at det er mer alvor jo nærmere etableringsalder de kommer. Du er ikke en kortvarig studiefling lenger, men potensielt faren til hennes barn.

Du kan antagelig ikke gjøre så mye mer, enn å fremstå som seriøs og voksen, familieorientert, glad i barn og dyr etc. Rett og slett sørg for å være den trygge typen hun vil starte familie med. Det har mindre med hår og skjegg å gjøre, enn at dagens guttemenn skal surre ansvarsløst rundt, til de blir 40. 

Anonymkode: ff2e0...be2

Det kan være noe i dette, ja. Jeg er jo ute etter en fyr å være sammen med for alltid. Det er derfor jeg er på tinder og ellers på søken. Hva er ditt fokus da, Ts? Klart man er kresen når man ønsker at det skal føles så rett. Nå er jeg 32. Da jeg var tyve hadde jeg for øvrig samme innstilling. Jeg ble bare sammen med noen fordi jeg tenkte at jeg var oppetter ørene forelsket og at det skulle vare. Og en forelskelse starter alltid med at man i det minste har en interesse og føler en gnist - denne gnisten tennes ganske fort, ellers tennes den aldri - slik er det hvert fall for meg. Har vært på mange veldig hyggelige dates hvor jeg har tenkt: Dette var veldig koselig, men det blir ikke noe mer. Er det sånn at når du har det hyggelig så vil du alltid noe mer, ts? Tenker du for mye over om hun liker deg i stedet for om du faktisk liker hun du er på date med? Jeg vet ikke hva jeg skal gi deg av råd, men det er noe med fokuset ditt som gjør at jeg tenker du bør ta en liten runde i tenkeboksen. 

Anonymkode: a184d...a40

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
21 minutter siden, MariDalen said:

Vi damer bestemmer om dere får sex.

Dere menn bestemmer om det skal bli forhold.

Det er en viktig presisering her - de mennene som blir valgt for sex får valget om det blir forhold. De mennene som ikke blir valgt for sex har ikke noe de skulle ha sagt.

En annen presisering - mennene som blir valgt for sex blir ofte valgt av veldig mange.

Anonymkode: d03af...b8d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spør fordi erfaringen til meg og mine venner virker ut til å være at dating er helt vanvittig vanskelig å lykkes i nåtildags.

Hadde det likens som deg på alle mulige måter, da rundt 30 år gammel når jeg ble singel, bare at jeg bodde litt avsides så fikk kun match på Tinder maks to ganger i året. Sukker, Match og Møteplassen var umulig å få "napp" på, og prøvde å ta kontakt direkte på PM via Facebook med kvinner ved to anledninger uten noe respons. 

Har også prøvd å gå gjennom vennskap, altså prøve å etablere en god og trygg relasjon først for å se ting an. Det lyktes jeg med når jeg var ung, og er egentlig den måten jeg er best på. Men nå er det ingen som er åpen for vennskap heller. 

Så jeg koblet meg av hele opplegget og har slått meg til ro med at jeg vil forbli enslig ut i evigheten. Det er 6 år siden nå og jeg er still going strong as single. Er fortsatt åpen for muligheter, men jeg jakter/stresser ikke. 

Du får se ting an selv, men på mange måter anbefaler jeg deg å senke skuldrene litt. For hvis du stresser over dette så blir det vanskeligere, da du igjen vil oppleves som "desperat". Kanskje. Vet ikke. 

Men datinglivet er blitt fryktelig vanskelig hvis du er mann. Du er en bitteliten fisk i en stor mengde, og skiller du deg ikke positivt ut blant disse fiskene så står du igjen på perrongen. 

Anonymkode: bae7b...5cb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en viktig presisering her - de mennene som blir valgt for sex får valget om det blir forhold. De mennene som ikke blir valgt for sex har ikke noe de skulle ha sagt.

Hvis du tror dette er sant så vil du forbli singel.

Et forhold behøver ikke å starte med sex. Jo lenger man venter jo mer spennende og betydningsfullt. Da kan man elske og ikke pule.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er et par år eldre enn deg men har akkurat samme inntrykk. Jeg er ikke et fuckings glansbilde men jeg har mye å by på, bra jobb, høy utdannet, hobbyer, venner osv osv. Jeg swiper mellom 22-34 år. Men det er liksom alltid noe å pirke på fra damene sin side. De konservative skal ha noen som er høyere enn seg ("du må være over 1.80"), vet ikke hvor mange ganger jeg har lest akkurat det der. Og hvorfor skal mannen egentlig være høyere? Også har du det som ikke sies høyt; bedre inntekt. Mange har ofte spec-lister i bioen sin over ting du som minimum MÅ ha for å være kvalifisert. Jeg får helt lættis av det greiene der, men jeg har ikke sett menns profiler så kanskje det er noe vi også gjør. De som er mer liberale er også opptatt av sosial status eller clout i en eller annen setting. Men på en annen måte.  Penger er ikke nødvendigvis det som står i sentrum. Du skal liksom være en "someone" for å være verdig et forhold. Alle er liksom en Youtuber eller kunstner om dagen. Litt pretensiøst bare i en annen drakt enn kravene fra juristene, og Bi-studentene. Dette gjelder jo ikke ALLE, men det er bare en observasjon jeg har gjort meg. Mange matcher, også tar de aldri insj eller så fader samtalen ut fordi de sveiper videre. Det er jo så lett å bare åpne tlf og lete videre, men det betyr ikke at du nødvendigvis har gjensidig interesse. Så jeg ser mange av disse profilene har vært der en evighet. Akkurat som meg, men det er kanskje flere årsaker til. Lenge siden jeg har vært på date, og nå har jeg også algoritmen som jobber i mot meg ved at jeg ligger fastlimt i et pipeline med bare x antall brukere. De jeg har snakket med og sett, opplever jeg som kravstore med urealistiske forventninger, spesielt mtp hva de selv har å tilby. Jeg syns dating er no dritt, og forundres av de som hopper fra drømmekjæresten 1-2-3 og popper ut kids fortere enn du rekker å lese denne posten. The existence of multiple alternatives makes it easy for us to imagine alternatives that doesnt exist

Anonymkode: 3b812...c77

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...