AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 En venninne har en litt dum oppførsel i blant, hun blir fort sur eller gjør ting som fornærmer andre. Hun får forsiktig korrigeringer om at andre blir lei seg eller det ikke var så pent, men da blir hun helt fra seg som om hele verden hennes bryter sammen. Nå har hun kommet seg på dette tiktok greiene og viser hele tiden videoer som forklarer at hennes oppførsel er helt vanlig i forhold til diagnosen og at man ikke trenger å forandre seg, beskjeden i tiktokene er at folk får godta en som en er. Jeg tenker at er det ikke lov å tenke litt og jobbe med seg selv i stede for å bare sette seg ned og sånn er jeg? Anonymkode: 6273e...122
AnonymousBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg tenker både og. Diagnoser hjelper på den måten at personen selv får svar på mange ting, og klarer å få mer ro i seg selv. Man vet hvorfor ting er som de er, og det er på en måte greit. I tillegg kommer det kanskje litt an på i hvilken grad man ønsker å finne ut om det er en diagnose, og hvor mye det plager en i hverdagen. Kanskje hun legger ut videoer for at andre kan lære, få forståelse eller kjenne seg igjen? Kanskje hun klarer å finne ro i seg selv, og har akseptert diagnosen. Nå vet ikke jeg hva det er, men diagnoser generelt kan være veldig vanskelige å bearbeide som tar lang tid. Da jeg var 17, fikk jeg vite at jeg var asperger, og det satte nesten hele "puslespillet" sammen, fordi da forstod jeg hvorfor ting har vært som de har vært. Da klarte jeg endelig også å roe meg med den jeg er, fordi da fant "jeg meg selv". 2
Gjest isary Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Diagnoser er ikke en unnskyldning til å være frekk eller respektløs. Det hjelper å vite hva man sliter med, og det å forstå seg selv. MEN når det går utover andre folk, så må man forandre på den oppførselen/ finne en annen måte å håndtere det på. Endret 23. oktober 2022 av isary
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Det er ingen som er sin diagnose. Alle er så uendelig mye mer enn det! Diagnose er noe som skal forklare og hjelpe deg. Men ikke en unnskyldning for å oppføre deg dårlig mot andre. Anonymkode: c4b53...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå