Gå til innhold

Tolke brilleseddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille meg briller på nett, men må innrømme at jeg ikke helt skjønner brilleseddelen. 
Er det tilfeldigvis noen der ute som greier å tolke denne? 

799391474_Skjermbilde2022-10-23kl_09_27_40.thumb.png.a67716cb3788479a90aa5c5b32bda4d4.png

Jeg tolker det som at brillestyrken skal være -2,5 på begge øyne. Jeg har jo også 2,5 i linser, så syns det er rart det er det samme? Eller er det vanlig, kanskje? 

Hjelp 😆

Anonymkode: dda87...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er fra 2015 så bør du sjekke synet på nytt før du bestiller briller. Synes forandrer seg.

Anonymkode: b35cb...2c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dette er fra 2015 så bør du sjekke synet på nytt før du bestiller briller. Synes forandrer seg.

Anonymkode: b35cb...2c8

Takk for bekymringen, men jeg sjekket synet sist i Juni, og synet er uforandret. Ergo er den gjeldende i dag også. Svar på spørsmålet heller neste gang :) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for bekymringen, men jeg sjekket synet sist i Juni, og synet er uforandret. Ergo er den gjeldende i dag også. Svar på spørsmålet heller neste gang :) 

Da må du skrive det neste gang. Er vanlig å oppfordre folk til ny sybskontroll når det er 7 år siden sist. Brillekjøp bør du heller ikke gjøre på nett da det krever tilpassning av glasset. Briller sparer man ikke penger på. 

Anonymkode: 4d197...859

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Da må du skrive det neste gang. Er vanlig å oppfordre folk til ny sybskontroll når det er 7 år siden sist. Brillekjøp bør du heller ikke gjøre på nett da det krever tilpassning av glasset. Briller sparer man ikke penger på. 

Hvorfor er det så vanskelig å svare på et spørsmål? Og hvis man ikke har svar, la være?

Jeg må ikke skrive det neste gang, nei. 
Må det virkelig være nødvendig at jeg skjuler dato på forhånd, for å slippe å grilles om synstest?
Må jeg virkelig informere alle her inne på kvinneguiden om at jeg har hatt synstest nylig, og at optiker sa denne brilleseddelen fra 2015 var gjeldende nå i 2022? 
Må jeg virkelig informere dere om at jeg har prøvd ulike brilletyper, og vet hvilken jeg skal ha? 

Jeg stilte et spørsmål. Svar på det ene spørsmålet, eller la være. Det andre får være opp til meg å bekymre meg for. 

Jesus christ, give me a break. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Visus er synsskarphet

• Liker 1
Skrevet

Tilpassning av glass og brilletype er to forskjellige ting. Hvis du ikke vet forskjellen så kan du ikke handle på nett. Ellers lykke til med holdningen din 👍

• Liker 3
Skrevet

Brilleglass har et senter som må matche avstanden mellom pupillene dine og høyden ift. hvor høyt brillene sitter på nesa

Anonymkode: 128c7...d46

Skrevet

Tilpassning av glass og brilletype er to forskjellige ting. Hvis du ikke vet forskjellen så kan du ikke handle på nett. Ellers lykke til med holdningen din 👍

Jeg vet hvilket glass jeg skal ha. Og takk skal du ha. Så får du ha lykke til med din også! 

Skrevet

Jeg vet hvilket glass jeg skal ha. Og takk skal du ha. Så får du ha lykke til med din også! 

Igjen, du kan tydeligvis ikke forskjellen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Igjen, du kan tydeligvis ikke forskjellen. 

Jeg lever godt med at du tror jeg ikke vet det. Ha en fin dag videre! Nå kan du gå videre :)  

Skrevet

Jeg mener at du bare plotter inn informasjonen du har, i skjemaet som kommer frem på nettsiden. Har ikke bestilt selv, men har sjekka det ut tidligere. De brukte samme forkortelsene på nettsiden jeg såg på som brilleseddelen. Så ikke nødvendig å forstå hva det betyr. 

Hvis du absolutt vil vite betydningen så er det bare å Google. 

Anonymkode: 8e89a...9d4

Skrevet

Her tror jeg jammen meg at jeg fant dagens hyggeligste trådstarter 🤣

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig å svare på et spørsmål? Og hvis man ikke har svar, la være?

Må det virkelig være nødvendig at jeg skjuler dato på forhånd, for å slippe å grilles om synstest?
Må jeg virkelig informere alle her inne på kvinneguiden om at jeg har hatt synstest nylig, og at optiker sa denne brilleseddelen fra 2015 var gjeldende nå i 2022? 
Må jeg virkelig informere dere om at jeg har prøvd ulike brilletyper, og vet hvilken jeg skal ha? 

Jeg stilte et spørsmål. Svar på det ene spørsmålet, eller la være. Det andre får være opp til meg å bekymre meg for. 

Som regel så skriver de ut en ny brilleseddel selv om synes er det samme så her er det du som driter deg ut. Og når du er så lite hyggelig så er det jo forståelig at folk ikke gidder å svare på det du spør om heller. :) 

Anonymkode: c6846...644

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (44 minutter siden):

Her tror jeg jammen meg at jeg fant dagens hyggeligste trådstarter 🤣

Bingo på en søndag. 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En annen grunn til å ikke kjøpe briller på nett er at glassene må tilpasses dine øyne. Dvs at et punkt i brillen skal passe med punkt i glasset. Jeg har måttet få nye glass en gang optiker gjorde feil med dette. 

forøvrig oppfordrer ikke tonen din til konstruktive svar.

Anonymkode: 5ae57...8e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Som regel så skriver de ut en ny brilleseddel selv om synes er det samme så her er det du som driter deg ut. Og når du er så lite hyggelig så er det jo forståelig at folk ikke gidder å svare på det du spør om heller. :) 

Vi skriver online, og at om du tolker meg lite hyggelig, det er helt greit for meg. Jeg er lei av KG kverulanter og know-it-alls, som ikke gidder svare på spørsmål og som bare skal hoppe inn i diskusjoner om annet enn det trådstarter spør om. Er det rart mange slakter forumet? 

Du skriver at de "som regel skriver ut en ny brilleseddel", og at jeg driter meg ut? Jeg fikk ny brilleseddel i juni jeg, men den var blank. Blank fordi den var det samme som de tidligere 8 årene. Når jeg spurte optiker om dette, sa han at den fra 2015 var gjeldende. Jeg kan legge ut bilde av den blanke også, om du vil. E-post logg har jeg også. Der står også datoen jeg var der, så blir vel sikkert noen fornøyd av å se at jeg faktisk var til synsundersøkelse i Juni 😄 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En annen grunn til å ikke kjøpe briller på nett er at glassene må tilpasses dine øyne. Dvs at et punkt i brillen skal passe med punkt i glasset.

PD har jeg fått av optiker, så den målingen har jeg selv om det ikke står på brilleseddelen. 

Skrevet
On 10/23/2022 at 1:39 PM, AnonymBruker said:

Hva var det som var "lite hyggelig" med hovedinnlegget?

Anonymkode: 00a31...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...