Gå til innhold

Jeg har så fylleangst!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ekstremt fylleangst fra gårsdagen. Har ikke noe spesiell grunn til det, men jeg ligger å går igjennom ulike situasjoner jeg var i på byen igår. F eks at jeg hilste på en ny person og spurte om hen fikk med seg navnet mitt(bare et eksempel). Pleier vanligvis å ikke bry meg om hva jeg har gjort eller sagt, men denne gangen våkna jeg opp med en grusom følelse. Jeg vet samtidig at jeg ikke har gjort noe galt. Noen tips? Svetter nesten.

Anonymkode: ba0e9...a1d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ekstremt fylleangst fra gårsdagen. Har ikke noe spesiell grunn til det, men jeg ligger å går igjennom ulike situasjoner jeg var i på byen igår. F eks at jeg hilste på en ny person og spurte om hen fikk med seg navnet mitt(bare et eksempel). Pleier vanligvis å ikke bry meg om hva jeg har gjort eller sagt, men denne gangen våkna jeg opp med en grusom følelse. Jeg vet samtidig at jeg ikke har gjort noe galt. Noen tips? Svetter nesten.

Ta deg en dusj og gå en tur! Du må ut av fyllesykebobla!

Anonymkode: 1a0c8...f22

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Karamelis
Skrevet

Det er ingenting å gjøre med det. Tenk at det bare er en følelse og du trenger ikke å reagere på den. 

Få i deg vann og mat, og vask deg, så føles det 5-10% bedre å være deg. 

Reflekter litt rundt om du har psyke til å drikke når angsten er borte. 

Skrevet

Slik har jeg det og, det kom med alderen. Helt forferdelig følelse dagen etterpå, selv om jeg ikke hadde gjort noe dumt. Så har kuttet fylla, og holder meg til noen glass vin. 

Anonymkode: 7b358...34b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har prøvd å spise litt nå, og drukket mengder med vann. Takk for tips
Har aldri hatt så grusom fylleangst før tror jeg.

-ts

• Hjerte 1
Skrevet

Som noen over her sier, det kan komme med alderen. Jeg har plutselig begynt og fått ekstremt fylleangst dagen derpå, selv om jeg ikke har gjort noe galt. Jeg og kjæresten kan drikke alkohol hjemme og kose oss, bare vi to, og likevel får jeg fylleangst. 

• Liker 3
Skrevet

Da vet du det til neste gang, ts. Ro ned alkoholen når du skal drikke og tenk på morgendagen. 

Og hvis det er noen trøst, tenk på de som våkner opp og har gjort masse syke ting, gjort hærverk, såret mennesker, vært i kontakt med politiet, og de husker ingenting/lite av dette. DE har fylleangst de! Da er din fylleangst ingenting i forhold. Du har ikke gjort noe galt, men du drakk nok såpass mye at det ble noen "hull" her og der som du kanskje ikke husker, og det er helt normalt å ha litt nerver dagen etterpå da. 

Anonymkode: e5e3a...4db

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da vet du det til neste gang, ts. Ro ned alkoholen når du skal drikke og tenk på morgendagen. 

Og hvis det er noen trøst, tenk på de som våkner opp og har gjort masse syke ting, gjort hærverk, såret mennesker, vært i kontakt med politiet, og de husker ingenting/lite av dette. DE har fylleangst de! Da er din fylleangst ingenting i forhold. Du har ikke gjort noe galt, men du drakk nok såpass mye at det ble noen "hull" her og der som du kanskje ikke husker, og det er helt normalt å ha litt nerver dagen etterpå da. 

Anonymkode: e5e3a...4db

Jeg tror du misforstår hva TS, og jeg, sliter med dagen derpå.

Det er ikke en reell angst som de eksemplene du nevner, men hormoner, nerver eller noe som bare blir helt frynsete dagen etter.

For meg handlet det ikke om å drikke meg overstadig, og i alle fall ikke ha noen huller. Det var en helt forferdelig indre uro og følelse av å ha driti seg ut, og selv helt enkle samtaler som man også kunne hatt edru blir analysert i stykker. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke en reell angst som de eksemplene du nevner, men hormoner, nerver eller noe som bare blir helt frynsete dagen etter.

For meg handlet det ikke om å drikke meg overstadig, og i alle fall ikke ha noen huller. Det var en helt forferdelig indre uro og følelse av å ha driti seg ut, og selv helt enkle samtaler som man også kunne hatt edru blir analysert i stykker. 

Akkurat slik var jeg før. Nå drikker ikke jeg særlig lenger. Et par ganger i året, som vil si på jobbfest, julebord og rundt juletider der det er litt fester. Etter jeg startet med antidepressiva så har faktisk denne angsten forsvunnet. Men før, så kunne jeg ha skikkelig mye angst selv om jeg husket alt. Jeg gikk gjennom alt jeg gjorde og sa og hadde skikkelig nerver.

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et serotonindropp dere opplever dagen derpå, og derfor går dere i kjelleren

Anonymkode: 112f2...7f4

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg slet også mye med fylleangst. Etterhvert utviklet det seg og jeg fikk ofte angst igjen flere dager etter jeg hadde drukket alkohol. Etterhvert utviklet det seg også til generell angst jg måtte få hjelp for å bukte med. Jeg drakk alkohol 4-5 dager mnd i snitt. Angsten kunne være så sterk at jeg lå i ‘fylleangstboble’ (godt utrykk fra en annen over her) i et helt døgn.

Det hjalp med mat og tur, men noen ganger var angsten så sterk at jeg verken fikk i meg næring eller kom meg ut av sengen.

Min eneste løsning ble til slutt,å kutte alkohol helt. Nå har det gått 3 år og jeg kan fortsatt savne det hyggelige laget sammen med venner og alkohol. Savner rusen litt. Men når jeg tenker på den grusomme angstfølelsen, så savner jeg ikke alkoholen like mye lengre😅

Vært helt angstfri i 3 å nå🙂

Anonymkode: e74a9...3f0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Drikke mindre?

Skrevet

Du trenger ikke ha fylleangst. Tenk på Bernt Hulsker, HAN har god grunn til å ha fylleangst! Fylleangst for hele Norge faktisk. Tror jeg hadde slutta å drikke om jeg var han. Eller hva med en bekjent som ringte på hos naboen sin på nyttårsaften og spurte om han var keen på fitte 😬 Hun har fortsatt fylleangst, 14 år etter det skjedde.

Husk at uansett hva du har gjort, er det alltid noen som har gjort noe verre. Høres ikke ut som du har gjort noe ille, men jeg kjenner til følelsen. Pleier selv å si mye rart i fylla og angster over det. Men husk at det er bare fylleprat og ingen tar det alvorlig (så lenge du ikke er slem). Håper du har fått i deg litt mat og drikke, og ofte hjelper det å se en teit komedie eller noe sånt. 

Klem fra meg, vet hvordan du har det ❤️ 

Anonymkode: 0c485...3af

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja nettopp. Det er akkurat sånn jeg følte det istad 😅 Jeg var brisen, og husker alt. Så jeg vet ikke hva som var galt.

Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Drikke mindre?

Jeg drakk ikke så mye, og jeg husker alt. Drikker veldig sjeldent for tiden, kan hende det er grunnen. Vet ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg drakk ikke så mye, og jeg husker alt. Drikker veldig sjeldent for tiden, kan hende det er grunnen. Vet ikke.

Hvis du husker alt. Hva er da problemet? 

Skrevet
D1234 skrev (6 minutter siden):

Hvis du husker alt. Hva er da problemet? 

Det er det jeg også prøver å finne ut 🥹er liksom helt ut av det blå. 

Skrevet

At du drikker for lite er ikke problemet. Kanskje du deikker for lite væske mellom alkoholenhetene og blir uttørret. Det kan påvirke psyken din i noen grad. 
Hvis du drikker øl så kan du deikke én Munkholm mellom hver øl. Hvis du drikker vin, ha et glass vann ved siden og drikk to glass vann per flass vin. Ikke drikk sprit. 

Skrevet

Sånn har det blitt for meg og. Kan ta to øl hjemme og få fylleangst, helt uten grunn. Drikker derfor ikke lenger. 

Anonymkode: b9600...b02

Skrevet

Har også dette ganske ofte. I går skulle jeg fylle tanken og det kostet 26 kroner pr. liter. Fikk da skikkelig fylleangst, og klarte bare å fylle 10 liter og stanset når jeg så tallene løpe løpsk på pumpa! Kostet meg over 250 kroner.

Anonymkode: 822b7...bcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...