Gå til innhold

Få tilbake mensturasjon etter bruk av primolut+letrozol

Prøver1111

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har netopp fullført min første runde på primolut og letrozol. Har pcos og flere cyster på begge eggstokker. Hadde ikke hatt mensturasjon på over et år. Jeg fikk min første mensen tilbake etter 10 dager på primolut! Fikk beskjed om å bruke tablettene annenhver mnd av gyn.  Har tatt graviditetstester, og de er negative. Hvis jeg går ut ifra en 28 dagers syklus, så skal jeg ha mensturasjon i morgen. Jeg kjenner lignende mensensmerter i korsryggen og nederst i magen. Har noen opplevd å få tilbake naturlig mensturasjon etter bruk av samme tablettene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du fikk eggløsning av Letrozol vil du jo få mens ca 14 dager etter EL hvis du ikke er gravid😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

colakake skrev (8 minutter siden):

Hvis du fikk eggløsning av Letrozol vil du jo få mens ca 14 dager etter EL hvis du ikke er gravid😊

Gjør man? Jeg forsto på gynekologen at jeg måtte bruke primolut hver runde, for å få mensturasjon. Siden jeg ikke får det av meg selv🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen fagperson, men jeg tror at så lenge man får eggløsning får man alltid mens (så fremt man ikke er gravid). Grunnen til man ikke får mens når man har pcos er jo pga manglende eggløsning 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

colakake skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke jeg noen fagperson, men jeg tror at så lenge man får eggløsning får man alltid mens (så fremt man ikke er gravid). Grunnen til man ikke får mens når man har pcos er jo pga manglende eggløsning 😊

Ja, det gir jo veldig mening! Så hvis jeg skulle gått rett på en ny runde med letrozol, så skulle jeg da ha tatt det 5 dager etter denne mensturasjonen? Slik som forrige runde 🤷🏼‍♀️ Vurderer å forhøre meg med gyn om jeg kan ta letrozol hver mnd, da grunnen til at jeg skullle bruke annenhver mnd var fordi det kunne bli så mye smerter av dem (noe jeg ikke har merket) 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer! 
Hvis du bare skulle ta annenhver måned så vil du jo ikke få mens den måneden du ikke tar letrozol, så da må du ta Primolut igjen 🙈 Så jeg ville også hørt om å ta Letrozol hver mnd 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

colakake skrev (3 minutter siden):

Ja, stemmer! 
Hvis du bare skulle ta annenhver måned så vil du jo ikke få mens den måneden du ikke tar letrozol, så da må du ta Primolut igjen 🙈 Så jeg ville også hørt om å ta Letrozol hver mnd 😊

Ja, det er nettopp det jeg også tenkte! Jeg får ringe gyn i morgen å høre! Takk for svar 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1111 skrev (10 timer siden):

Gjør man? Jeg forsto på gynekologen at jeg måtte bruke primolut hver runde, for å få mensturasjon. Siden jeg ikke får det av meg selv🤔 

Hvis du får eggløsning vil mensen komme automatisk. Du må ikke bruke primolut dersom du har hatt eggløsning. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få eggløsning 10-25 dager etter siste pille med letzerol. Så husk å ikke bruke primolut før etter dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...