Gå til innhold

Leser jeg disse størrelsene riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At størrelsene gjelder FRA den måneden som står bak størrelsen. Så hvis jeg har en baby på 12 måneder så skal jeg kjøpe str 80? 

image.png.bb967a3161f7000b1417b779113f6a94.png

Anonymkode: c621e...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette ser riktig ut. Jeg har en gutt på 3 år som er akkurat midt på treet i høyde og vekt og han bruker nå 98. Men regntøy i str 92 passer veldig bra fortsatt. Alt i 104 blir for stort. Han brukte dog str 74 kjempelenge,noe av lindex sitt ullundertøy i str 74 brukte han til han var nesten 2 år

Anonymkode: b53fd...ccd

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, men jeg ville heller sett på tallet i størrelsen. Det skal i teorien passe fra 3 cm over til 3 cm under, altså passer f.eks. 80 når barnet er fra 77-83 cm. Alle på 12 mnd. er jo ikke like lange. 

Ikke at det er eksakt slik heller alltid. Passform kan f.eks. også ha litt å si. Men er barnet litt under 80 cm., er det gjerne str. 80 som passer best, og vil passe en stund :) 

Anonymkode: be34d...c4a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, men nå er disse str også lengde av barnet. Så et barn på 80 cm kan feks bruke str 80. 

Anonymkode: 85a23...bb5

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, sist jeg spurte om dette påstod alle at det var opp til den alderen som er oppgitt fordi det ikke stod fra og til som det ofte gjør😅😂

Stusset en del på det, så spurte igjen nå🙈

Skrevet

Det er omtrentlige str, så for noen passer de frem til alderen som står der, og for andre passer de fra alderen. For andre passer de hverken frem til eller fra. 

Anonymkode: 9a3e1...a06

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar, sist jeg spurte om dette påstod alle at det var opp til den alderen som er oppgitt fordi det ikke stod fra og til som det ofte gjør😅😂

Stusset en del på det, så spurte igjen nå🙈

Det må nødvendigvis være FRA nyfødt og ikke TIL. Da ville størrelse 50 vær prematur i så fall, noe det ikke er.

Anonymkode: bfaf3...8ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At størrelsene gjelder FRA den måneden som står bak størrelsen. Så hvis jeg har en baby på 12 måneder så skal jeg kjøpe str 80? 

image.png.bb967a3161f7000b1417b779113f6a94.png

Du kjøper den størrelsen som passer barnet. Min 1 åring hadde svømt i 80. Vi begynte ikke med 80 før 1,5 år. Og han er helt normal i vekst. Så hvis du vil kjøpe noe frem i tid ville jeg brukt det barnet du faktisk har som rettesnor og sett på vekstkurvene.

Anonymkode: 2cdca...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...