AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Hei Jeg har noe eksemlignende i hodebunnen som klør noe voldsomt og har fått Diprosalic liniment på resept, av fastlegen. I tillegg mister jeg mye hår, altså håravfall. Vil dette linimentet hjelpe på kløen og håravfallet? Dette linimentet skal jeg bruke å smøre på 2 ganger om dagen i ei uke for så deretter 1 gang om dagen i ei uke, tilsammen 14 dagers kur. Lurer på om noen her inne har brukt dette linimentet og hva deres erfaringer er? Hjalp det for plagene deres? Ble de borte? Jeg er også usikker på hvordan jeg skal påføre dette i hodebunnen, da det er så tyntflytende? Og meg, da håret mitt vil se fett ut hver dag 🥴Og er også redd for at jeg i denne perioden vil miste mer hår med dette linimentet Men må bruke det da jeg er så plaget i hodebunnen. Anonymkode: 2930e...b2a
enkefru Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei Jeg er også usikker på hvordan jeg skal påføre dette i hodebunnen, da det er så tyntflytende? Og meg, da håret mitt vil se fett ut hver dag 🥴Og er også redd for at jeg i denne perioden vil miste mer hår med dette linimentet Men må bruke det da jeg er så plaget i hodebunnen. Anonymkode: 2930e...b2a "Påføres dråpevis på det angrepne området og masseres lett inn i huden morgen og kveld." Diprosalic Organon liniment - Felleskatalogen Pasientutgave
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har hatt liten effekt ved bruk av dette. Hodebunnen blir bare seig og klissete, kommer det i håret blir det også fett og ekkelt. Min ellers veldig gode fastlege har liten interesse (eller kunnskap?) om akkurat denne problemstillingen. Jeg tar noen runder med Selsun shampo innimellom, det er dette som hjelper best for meg (men den lukter høgg, altså). Anonymkode: a5f4e...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå