Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #21 Skrevet 3. desember 2005 Det gjelder folk i jobb-stillinger generelt: å ha vært et sted lenge er ingen garanti for at de er flinke eller en av de beste innen sitt felt.. ← Men for å få et progam midt i beste sendetid på NRK tror jeg man bør være litt flink også. Ellers kunne jo NRK gjemt ham bort i et mørkt kontor der han kunne planlegge neste års sending av julenøtter eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #22 Skrevet 3. desember 2005 Men for å få et progam midt i beste sendetid på NRK tror jeg man bør være litt flink også. Ellers kunne jo NRK gjemt ham bort i et mørkt kontor der han kunne planlegge neste års sending av julenøtter eller lignende. ← Sant nok. Men med dette insiunerer du også at Roald Øyen ikke kan brukes til annet og at "julenøtter"/"påskenøtter" er lavstatus-jobbing som ikke krever så mye. På den annen siden er det ikke lett for NRK å fjerne et program når de ikke har andre...mange ser jo på "Fredagsruten", fordi det ikke finnes så mye annet. NRK har ikke tradisjoner for å være kontroversielle og det er aldri "bråk" i den organisasjonen. De er anonyme og sparker ikke folk som tviholder på jobben sin. Først & Sist overlever på gjestene og stjernene, ikke på programlederen. Skavlan har ingenting å by på av seg selv, og det bør faktisk en programleder ha. Uten gjestene er han mindre enn ingenting. Det er en skjev-fordeling som ikke bør leve stort lengre - selv ikke i NRK.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #23 Skrevet 3. desember 2005 Sant nok. Men med dette insiunerer du også at Roald Øyen ikke kan brukes til annet og at "julenøtter"/"påskenøtter" er lavstatus-jobbing som ikke krever så mye. På den annen siden er det ikke lett for NRK å fjerne et program når de ikke har andre...mange ser jo på "Fredagsruten", fordi det ikke finnes så mye annet. NRK har ikke tradisjoner for å være kontroversielle og det er aldri "bråk" i den organisasjonen. De er anonyme og sparker ikke folk som tviholder på jobben sin. Først & Sist overlever på gjestene og stjernene, ikke på programlederen. Skavlan har ingenting å by på av seg selv, og det bør faktisk en programleder ha. Uten gjestene er han mindre enn ingenting. Det er en skjev-fordeling som ikke bør leve stort lengre - selv ikke i NRK. ← Vedr Roald Øyen var det ikke tilfeldig at jeg valgte julenøttene nei. Min mening er at han er en utrolig dårlig programleder, men jeg ser ikke bort i fra at han blir likt av andre av den grunn. NRK er en statseid fjernsynskanal som skal ha tilbud til alle, og er nokså bundet av det. De kan ikke være like kontroversielle som privateide kanaler av den grunn. Og hva er egentlig galt i at programmet overlever på stjernene? De er jo veldig gode på casting, og om ikke programmet i seg selv holdt mål ville aldri managementet til disse stjernene gått med på å la stjernene være med i showet. Kan du gi meg et godt eksempel på en programleder?
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #24 Skrevet 3. desember 2005 Vedr Roald Øyen var det ikke tilfeldig at jeg valgte julenøttene nei. Min mening er at han er en utrolig dårlig programleder, men jeg ser ikke bort i fra at han blir likt av andre av den grunn. NRK er en statseid fjernsynskanal som skal ha tilbud til alle, og er nokså bundet av det. De kan ikke være like kontroversielle som privateide kanaler av den grunn. Og hva er egentlig galt i at programmet overlever på stjernene? De er jo veldig gode på casting, og om ikke programmet i seg selv holdt mål ville aldri managementet til disse stjernene gått med på å la stjernene være med i showet. Kan du gi meg et godt eksempel på en programleder? ← Det er ikke noe galt i at programmet overlever på stjernene. Men det er noe galt i at ledelsen ikke strekker seg litt høyere ved å også ansette en mer fengende og dyktig kommunikatør i programleder-rollen. Manager'ne til stjernene kvalitetssikrer ikke programmet....for dem er det nok å vite på faks eller e-post henvendelse fra NRK at det er et "seriøst TV-program i beste sendetid på den statseide kanalen en fredags-kveld". NRK sier selvfølgelig at programmet har mange seere og hører til Gullrute-stripen fredagskvelden osv..Klart de kommer hvis de kan. Programmet er jo nettopp bra pga. gjestene og lever på det. Finnes det mer en middels gode programledere på norsk TV i dag? Ikke som jeg kan komme på akkurat nå. Kanskje hun (Anne et eller annet..?) i NRK 2 som er programleder sammen med han nord-norske med brillene lørdags-kveldene (kultur-program), Kåre Conradi er også et bra emne.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #25 Skrevet 3. desember 2005 Anne Grosvold? Jeg synes Skavlan passer inn i det konseptet som dette programmet har. Anne Grosvold hadde kanskje også passet, men da hadde det blitt en helt annen type program, mye mer seriøst. Og dem har da NRK mer enn nok av fra før.
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2005 #26 Skrevet 4. desember 2005 Hun mener nok Anne Lindmo som er programleder i Store Studio.
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2005 #27 Skrevet 4. desember 2005 Hun mener nok Anne Lindmo som er programleder i Store Studio. ← Ok, henne kjenner jeg ikke noe særlig til.
Gjest Embla s Skrevet 4. desember 2005 #28 Skrevet 4. desember 2005 Har ikke noe sansen for sånne kommentarer. Ola Dunk og nissementalitet og bla bla bla. Jeg synes IKKE det er typisk norsk å være flau, usikker, vag, feig, innadvendt og treg! ← Så enig! ang Skavland, syns jeg han glimter til innimellom. Men stort sett er han litt for selvhøytidlig på en liksom-selvuhøytidlig måte. Syns han på en måte trekker for mye fokus på seg selv, samtidig som han virker veldig fintfølende.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #29 Skrevet 4. desember 2005 Hun mener nok Anne Lindmo som er programleder i Store Studio. ← Nemlig, det er henne jeg tenker på (og ikke Grosvold..)
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #30 Skrevet 4. desember 2005 Ok, henne kjenner jeg ikke noe særlig til. ← Anne Lindmo vet hva hun vil, er en dyktig kommunikatør, har humor, byr på litt av seg selv, er saklig, morsom, intelligent, kunnskapsrik, ikke kjedelig og rapp i kjeften. Hun kan ha flere ulike typer roller. F.eks. Anne Lindmo, Anne-Kath. Hærland og Marit Åslein: absolutt!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #31 Skrevet 4. desember 2005 Til trådstarter: Greit nok at du ikke liker Skavlan, men du skriver ting som "han ER slik og slik, en dårlig programleder osv".. Med en slik språkførsel virker det som om det er en objektiv sannhet at han ER slik, i stedet for en subjektiv sannhet om at DU SYNS han er slik.. Kan tenke meg at det erter opp en del folk. (Selv SYNS JEG at Skavlan er en god programleder )
Gjest kenneth Skrevet 4. desember 2005 #32 Skrevet 4. desember 2005 Jeg storkoser meg med "Først og sist". Det er stort sett en glimrende kombinasjon av aktualitet og interessante temaer. Men, jeg er enig i noe av kritikken mot Skavlan. Jeg synes han tidvis virker litt umoden og usikker i måten han kommuniserer på. Han har også en tendens til å dra "koffert-vinklinger" litt for ofte.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #33 Skrevet 4. desember 2005 Vel, men de aller fleste vet vel selv at sliek meningsytringer er subjektive. Det står jo ikke i Norsk Leksikon at Skavlan er elendig. Folk må jo tas det for hva det er: en meningsytring.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #34 Skrevet 4. desember 2005 Skavland suger eselpikk og liker det
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #35 Skrevet 4. desember 2005 Skavland suger eselpikk og liker det ← Det der var jo veldig usaklig.. Hvor poppet du opp fra?..
Caramba Skrevet 5. desember 2005 #36 Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg har overhode ikke sansen for Skavlan. Jeg synes spørsmålene hans er uinteligente og ledende, han klarer ikke å forfølge interessante tema, han mister kontrollen over gjestene sine stadig vekk, han liker å prate "koffert" med pene damer, han stiller pinlige spørsmål..... Ugh, listen er så lang. I tillegg finner jeg fyren totalt usjarmerende og ekstremt selvgod. Jeg skifter stort sett kanal ganske fort, men pleier å se litt på det bare for å prøve å skjønne hva andre liker så godt ved den fyren. Jeg har enda ikke funnet en eneste ting jeg liker ved ham. Endret 5. desember 2005 av Caramba
Gjest LoisLane Skrevet 5. desember 2005 #37 Skrevet 5. desember 2005 Det MÅ nevnes i hver eneste Skavlan-tråd: Han skriver ikke navnet sitt med d til slutt.
tuji Skrevet 5. desember 2005 #38 Skrevet 5. desember 2005 Før likte jeg Skavlan ganske godt, men nå synes jeg ikke han er flink nok til å fornye seg. Kanskje har det blitt rutine? Dessuten synes jeg han veldig ofte pusher gjestene sine på en ufin måte, og spør om ting som han vet de ikke vil snakke om. Når det gjelder forrige program, synes jeg Robbie Williams fikk ta alt for mye kontroll. Greit nok at han er stjerne, og det var jo litt vittig at han stjal hele showet - men de snakket jo bare tull. Jeg mener Skavlan burde grepet inn og styrt samtalen bedre.
Gjest Gjesta Skrevet 5. desember 2005 #39 Skrevet 5. desember 2005 Det MÅ nevnes i hver eneste Skavlan-tråd: Han skriver ikke navnet sitt med d til slutt. ← Og det var det faktisk du som lærte meg, ellers hadde jeg sikkert skrevet Skavland ennå. Takk for det!
Gjest LoisLane Skrevet 5. desember 2005 #40 Skrevet 5. desember 2005 Nå er jeg lykkelig, Violetta! :kys_2:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå