Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Ser på Først & Sist, og får bekreftet nok en gang at: Skavlan slenger ut kommentarer på grensen til frekt, mens når gjestene spiller litt tilbake, blir han sur og går i forsvarsposisjon/går videre med en gang. Hva gjør denne fyren i en programleder-rolle? Han er sur, kjedelig, sjarmløs og helt uten fantasi.
Cr@sh Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Vil ikke si meg enig... Syntes Skavlan fremstår som en fin programleder-type. Han hadde ikke sittet der om han var hårsår... Han har vel vist at han har selvironi i andre programmer...?
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Det gjør han vel fordi fokuset i programmet skal være på gjestene, ikke på han selv som programleder. Synes han er flink jeg.
Cr@sh Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 Det gjør han vel fordi fokuset i programmet skal være på gjestene, ikke på han selv som programleder. ← Det var godt sagt...
tommeline Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 Tenker at trådstarter tenker på intervjuet med Gro Hammerseng. Syns det var pinlig å se på, han virket jo ikke forberedt i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 Dere som sier at han er slik fordi han "vil ha fokus på gjestene". Ja, selvfølgelig... men det betyr ikke at han må være helt fargeløs, pregløs, innholdsløs, blank og sur. Han har lov til å bidra litt selv om han er programleder. F.eks. Letterman-show...programleder har lov til å vise hvem han er! Typisk norsk å bli flau, være usikker, vag, feig, innadvendt og treg.
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #7 Skrevet 2. desember 2005 Dere som sier at han er slik fordi han "vil ha fokus på gjestene". Ja, selvfølgelig... men det betyr ikke at han må være helt fargeløs, pregløs, innholdsløs, blank og sur. Han har lov til å bidra litt selv om han er programleder. F.eks. Letterman-show...programleder har lov til å vise hvem han er! Typisk norsk å bli flau, være usikker, vag, feig, innadvendt og treg. ← Så finn en reprise av Letterman da, hvis det er så mye bedre. Jeg har problemer med å se på det fordi det er så overdrevent, falskt og patetisk. Og om det ikke går noen reprise, les en bok.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Så finn en reprise av Letterman da, hvis det er så mye bedre. Jeg har problemer med å se på det fordi det er så overdrevent, falskt og patetisk. Og om det ikke går noen reprise, les en bok. ← Nå spurte ikke jeg om forslag til tiltak da.. Jeg kom rett og slett bare med en kritikk. Og det er lov.
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Nå spurte ikke jeg om forslag til tiltak da.. Jeg kom rett og slett bare med en kritikk. Og det er lov. ← Joda, det er lov. Men jeg skjønner bare ikke at du gidder å se et program som du tydeligvis ikke liker. Men gjerne for meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #10 Skrevet 2. desember 2005 Joda, det er lov. Men jeg skjønner bare ikke at du gidder å se et program som du tydeligvis ikke liker. Men gjerne for meg. ← Først etter at man har sett på noe kan man vite om man liker det eller ikke (gjelder hvertfall mange dette). Hvis man skal kunne kritisere noe, eller gjøre seg opp en mening om hva man liker og ikke liker, så må man jo studere, analysere og se det først! Slik tenker hvertfall analytiske mennesker. Det kan høres komplisert ut, men det blåser hardt på toppen.
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #11 Skrevet 2. desember 2005 Hvis man skal kunne kritisere noe, eller gjøre seg opp en mening om hva man liker og ikke liker, så må man jo studere, analysere og se det først! ← Nei det må man faktisk ikke. Om man sitter og ser på et program som er kjedelig kan man bare skifte kanal eller slå av. Men nok om det. Man gjør som man selv vil.
DreamyMe Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 Ser på Først & Sist, og får bekreftet nok en gang at: Skavlan slenger ut kommentarer på grensen til frekt, mens når gjestene spiller litt tilbake, blir han sur og går i forsvarsposisjon/går videre med en gang. Hva gjør denne fyren i en programleder-rolle? Han er sur, kjedelig, sjarmløs og helt uten fantasi. ← Ja. Syns han mangler sosiale antenner for å være programleder. Merker de små tingene han gjør som får enkelte gjester til å bli ukomfortable. Men han er da grei for det meste av tiden. Men jeg kan heller ikke unngå å legge merke til disse furtete måtene han reagerer på noen ganger.
Gjest LoisLane Skrevet 3. desember 2005 #13 Skrevet 3. desember 2005 Typisk norsk å bli flau, være usikker, vag, feig, innadvendt og treg. ← Har ikke noe sansen for sånne kommentarer. Ola Dunk og nissementalitet og bla bla bla. Jeg synes IKKE det er typisk norsk å være flau, usikker, vag, feig, innadvendt og treg!
Gjest TV-titter Skrevet 3. desember 2005 #14 Skrevet 3. desember 2005 Ja. Syns han mangler sosiale antenner for å være programleder. Merker de små tingene han gjør som får enkelte gjester til å bli ukomfortable. Men han er da grei for det meste av tiden. Men jeg kan heller ikke unngå å legge merke til disse furtete måtene han reagerer på noen ganger. ← Jeg synes også at han fort blir snurt når noen gjester svarer han med samme mynt, eller ikke gir han de svarene han vil ha. Det handler ikke om at Skavlan er norsk, han er bare ikke en flink programleder. Javisst, han klarer seg fint, men bare når alt "går på skinner". Men det klarer så og si alle. Skavlan har ikke møtt på virkelig vanskelige gjester. Selv om jeg synes David Letterman sitt show er kjedelig, så er han utrolig mye mer profesjonell enn Skavlan. Jeg har i det minste sett at han klarer å håndtere vanskelige gjester, og det har han i alle fall hatt. Og godtfolk, man må få fremme kritikk av program/leder, når kvaliteten ikke strekker til. Det er ingen som angriper dere personlig. Dere har deres fulle rett å like programmet, på samme måte andre ikke gjør det. Vi har mange tråder her inne om at folk ikke liker/forstår oppstyret rundt LOST, Tufte, Kristian Valen osv. Blir utrolig kjedelig om man alltid skal svare med: "Slå av tv'n da vel!" Jeg bruker nesten alltid å se på andre kanaler, eller se på film, så det er helt greit det. Men noen ganger ser jeg på likvel, fordi det kommer personligheter jeg gjerne vil få med meg. Vil likvel beholde retten min til å irritere meg over dårlige programledere.
nostalgia Skrevet 3. desember 2005 #15 Skrevet 3. desember 2005 Synes han gjør en god jobb jeg... og han er sjarmerende på sin måte... Hadde nok aldri fått holde på med Først & Sist i over 10 år om han var en så dårlig programleder vel?
nostalgia Skrevet 3. desember 2005 #16 Skrevet 3. desember 2005 Har ikke noe sansen for sånne kommentarer. Ola Dunk og nissementalitet og bla bla bla. Jeg synes IKKE det er typisk norsk å være flau, usikker, vag, feig, innadvendt og treg! ← Er forøvrig helt enig med LoisLane i dette!!...
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2005 #17 Skrevet 3. desember 2005 Skavlan er en dårlig programleder.. Ledende spørsmål får en helt ny mening etter å ha sett noen Først og Sist.. En god programleder burde i hvert fall prøve å være objektiv, men det er så tydelig hva han mener om ulike gjester, og om han vil fremstille disse gjestene på en positiv eller negativ måte. Jeg unngår programmet så godt jeg kan, men hvis man tilfeldigvis skulle befinne seg hos foreldre/svigerforeldre en fredag kveld, så er sjansene store for at programmet blir sett Har vært på foredrag med fyren...det er muligens derfor jeg misliker han. Han var så talentløs, og gjorde gjesteforeleserne nervøse og ukomfortable.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #18 Skrevet 3. desember 2005 Har ikke noe sansen for sånne kommentarer. Ola Dunk og nissementalitet og bla bla bla. Jeg synes IKKE det er typisk norsk å være flau, usikker, vag, feig, innadvendt og treg! ← Jeg er så utrolig enig med deg i dette. Er drittlei av sånne kommentarer.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #19 Skrevet 3. desember 2005 Synes han gjør en god jobb jeg... og han er sjarmerende på sin måte... Hadde nok aldri fått holde på med Først & Sist i over 10 år om han var en så dårlig programleder vel? ← Det gjelder folk i jobb-stillinger generelt: å ha vært et sted lenge er ingen garanti for at de er flinke eller en av de beste innen sitt felt..
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #20 Skrevet 3. desember 2005 Nei det må man faktisk ikke. Om man sitter og ser på et program som er kjedelig kan man bare skifte kanal eller slå av. Men nok om det. Man gjør som man selv vil. ← Hvis man har lyst til å analysere noe på en grundig måte krever det nok litt forarbeid, jo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå