AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er på sidelinjen, betrakter et ekteskap. Er god venninne med dem begge og begge to har en tendens til å snakke med meg om forholdet deres. Det er rart hvor forskjellig de legger det frem og jeg vet faktisk ikke hvem jeg skal tro på. Han sier: De har aldri sex, og om det skjer så er det ingen tenning lenger De snakker dårlig sammen Livet er bare rutiner, veldig kjedelig Hadde det ikke vært for barna så hadde han brutt ut Hun sier: De har sex rett som det er og da er det skikkelig hett. De snakker godt sammen. Veldig fornøyd med tilværelsen og livet de har De har det helt topp I alle dager, hvem skal jeg tro? Jeg har ingen annen funksjon enn venn men det er klart det blir vanskelig når de begge forteller og særlig han ber meg om råd. Er det vanlig å ha så vidt forskjellig oppfatning av et forhold? Får meg til å tenke at kommunikasjonen dem i mellom må være helt håpløs.. Har faktisk vært nødt til å ta en sjekk med mannen min etter dette, for å være sikker på at vi er på samme planet. Anonymkode: 9a055...cc5 2
mannor Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er på sidelinjen, betrakter et ekteskap. Er god venninne med dem begge og begge to har en tendens til å snakke med meg om forholdet deres. Det er rart hvor forskjellig de legger det frem og jeg vet faktisk ikke hvem jeg skal tro på. Han sier: De har aldri sex, og om det skjer så er det ingen tenning lenger De snakker dårlig sammen Livet er bare rutiner, veldig kjedelig Hadde det ikke vært for barna så hadde han brutt ut Hun sier: De har sex rett som det er og da er det skikkelig hett. De snakker godt sammen. Veldig fornøyd med tilværelsen og livet de har De har det helt topp I alle dager, hvem skal jeg tro? Jeg har ingen annen funksjon enn venn men det er klart det blir vanskelig når de begge forteller og særlig han ber meg om råd. Er det vanlig å ha så vidt forskjellig oppfatning av et forhold? Får meg til å tenke at kommunikasjonen dem i mellom må være helt håpløs.. Har faktisk vært nødt til å ta en sjekk med mannen min etter dette, for å være sikker på at vi er på samme planet. Anonymkode: 9a055...cc5 Hun lever i en livsløgn 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Høres ut som et kommunikasjonsproblem ja,men det er nok ikke uvanlig. Har litt inntrykk av at det motsatte er mer vanlig, mannen er fornøyd, men ikke kvinnen. Jeg tror at neste gang en av de kommer til deg så må du be de om å kommunisere like godt med hverandre som de gjør med deg. Anonymkode: 1f211...e9b 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Ja, dette tror jeg at er helt vanlig. Etter at eks og jeg separerte så snakket vi mye om ord. Og vi fikk sjokk fordi vi bruker de samme ordene, men tolker dem vidt forskjellig. Vi ble enige om å ta med oss denne lærdommen videre i livet. En tomat er ikke alltid rød, for å si det sånn. Anonymkode: b2fdf...88d 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Høres ut som at han prøver å fremstille forholdet dårlig for å rettferdiggjøre utroskap senere eller at han har en elskerinne på si nå. Det han forteller deg er jo den klassiske elskerinnetalen Anonymkode: 65ca8...e06 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg får en liten mistanke til at mannen har tenkt å prøve seg på deg. Veldig rart at han legger ut om sexlivet sitt/deres, eller mangel på sådan, til deg. Tror venninnen din ville reagert kraftig om hun var klar over dette. Du har ingenting med deres forhold å gjøre, og kan si tydelig fra om at du synes det er upassende at han tar opp sitt privatliv med venninnen din. Trenger de noen å snakke med, så finnes det psykologer eller samlivsterapeuter. Anonymkode: b6315...46a 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 En god venn av meg sier: Jeg har ikke gjort det med henne. Jeg svarer: Men hun går jo naken rundt hjemme hos deg, og du har jo slikket fitta hennes. Han: Ja, men jeg har ikke ligget med henne. Det å slikke er ikke det samme som å gjøre det. ... Anonymkode: b2fdf...88d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er på sidelinjen, betrakter et ekteskap. Er god venninne med dem begge og begge to har en tendens til å snakke med meg om forholdet deres. Det er rart hvor forskjellig de legger det frem og jeg vet faktisk ikke hvem jeg skal tro på. Han sier: De har aldri sex, og om det skjer så er det ingen tenning lenger De snakker dårlig sammen Livet er bare rutiner, veldig kjedelig Hadde det ikke vært for barna så hadde han brutt ut Hun sier: De har sex rett som det er og da er det skikkelig hett. De snakker godt sammen. Veldig fornøyd med tilværelsen og livet de har De har det helt topp I alle dager, hvem skal jeg tro? Jeg har ingen annen funksjon enn venn men det er klart det blir vanskelig når de begge forteller og særlig han ber meg om råd. Er det vanlig å ha så vidt forskjellig oppfatning av et forhold? Får meg til å tenke at kommunikasjonen dem i mellom må være helt håpløs.. Har faktisk vært nødt til å ta en sjekk med mannen min etter dette, for å være sikker på at vi er på samme planet. Anonymkode: 9a055...cc5 Hvilken rolle spiller det hvor vanlig det er? Når det gjelder dine venner, vil jeg anta der er de vanlige tre som blant alle andre avvikende virkelighetsoppfatninger: hennes virkelighet og sannhet; hans; og virkeligheten. Og skal vi fremmede tippe i ditt eksempel: virkeligheten ligger midt i mellom. Anonymkode: 2d84c...392
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 Det er vel rett og slett fordi de to har så ofte sex og så spennende sex som hun vil. Hun synes ting fungerer og plages ikke av rutiner. Så hun er fornøyd, men ikke han. Anonymkode: 2550b...868 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 Hun ønsker å ha sex 2 ganger i UKEN, han ønsker å ha sex 2 ganger om DAGEN. Hvis de da har sex 2-3 ganger i uken, så forklarer det hvorfor de har forskjellig mening om dette er ofte eller sjelden. Jeg tror hun overdriver om hvor hett det er. Det er kanskje en ønsketenking. Samtidig som han ser for seg at alle andre har det så hett som han ønsker. Kommunikasjonsproblemer har de nok. Dette burde han ha snakket med henne om, ikke deg. Hun virker å pynte på sannheten fordi hun ikke vil utlevere mannen til andre. Mulig hun drømmer om en het pirat som tar henne med storm, men skjønner at hverdagen påvirker dem begge. Anonymkode: 92ee5...fcc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Høres ut som at han prøver å fremstille forholdet dårlig for å rettferdiggjøre utroskap senere eller at han har en elskerinne på si nå. Det han forteller deg er jo den klassiske elskerinnetalen Anonymkode: 65ca8...e06 Tenkte det samme! Han legger rett og slett inn aksjer hos TS. Anonymkode: ccac2...f01 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Skrevet 23. oktober 2022 Eksen min sa til sin fremtidige elskerinne at vi ikke hadde sex lenger. Sannheten er at vi hadde sex 3-4 ganger i uken. Så veldig hett var det nok ikke, men pga at jeg hadde full jobb og 100% ansvar for hjem og unger (han deltok på noen aktiviteter, og leste bok ved legging 3 ganger i uken), så sov jeg ekstremt lite og var dermed veldig trøtt og ikke superkåt. Anonymkode: 92ee5...fcc 3
Fremmed fugl Skrevet 23. oktober 2022 #13 Skrevet 23. oktober 2022 TS, Du skriver at mannen i forholdet ber deg om råd. Det som jeg tror er viktigeste for å forstå dem, mangler i den informasjon du gir oss. Hvordan er det med følelsene dem har for hverandre, elsker denne mannen sin kone? Spontant tenker jeg at det dem beskriver for deg er vanlig i forhold der en av partene er i tvil på om sine følelser for den andre. Hvis denne mannen hadde følt en dyp kjærlighet til sin kone, så hadde han beskrevet disse tingene helt annorledes. Så mitt råd til han hadde vært å få ham å fortelle meg hvilke følelser han har for sin kone, og spørre om han ønsker å jobbe med disse sammen med henne eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #14 Skrevet 23. oktober 2022 Akkurat dette tror jeg er veldig vanlig og beskriver godt forskjellen i forventninger til livet i et forhold. Vi lever i et sånt forhold, og hadde vi hatt nære felles venner, ville hen kunne opplevd det samme. Anonymkode: 01e0f...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #15 Skrevet 23. oktober 2022 Menn blir aldri fornøyde og vil helst ha sex dagen lang, og ellers gjøre akkurat hva de vil uten at kona blander seg inn, da er de fornøyde! Anonymkode: 3f9e7...1a6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #16 Skrevet 23. oktober 2022 Akkurat når det kommer til sex så tror jeg slettes ikke det er uvanlig at den ene er fornøyd og den andre ikke. Når det kommer til forhold med store forskjeller i lyst og hva man synes er "hett", så må jo gjerne den med høyest lyst og som er mest seksuell tilpasse seg den med lavere lyst. De færreste ønsker jo å mase og presse og føle seg avvist, så det blir den med minst lyst som får bestemme hyppighet etc. Så denne er kjempefornøyd imens den andre ikke er det, og de snakker aldri om det, kanskje det har vært tatt opp en gang og blitt begravd. Jeg har forøvrig også stått på sidelinjen og hørt forskjellige historier. Noen ganger er det jo løgner, både for andre og seg selv, hvor hun roser mannen sin opp i skyene selv om vi andre vet det ikke er så rosenrødt som hun skal ha det til.. og det er jo ikke alltid man vil lufte skittentøyet sitt for andre heller. Andre ganger tror jeg - som med sexen over - at det er helt forskjellige oppfatninger. Det er jo ikke sjelden man hører om at et brudd kom nærmest som lyn fra klar himmel for den ene imens den andre har vært misfornøyd i mange år og har prøvd å ta det opp. Eller vært misfornøyd i mange år og IKKE tatt det opp... Anonymkode: a1c3c...7af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå