Gå til innhold

Skabb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vært så ekstremt uheldig å ha blitt smittet med skabb.. Har hatt ny type en stund og han har også dette. 
Det har vært helt jævlig, og ingen vet hvor vi kan ha fått dette fra, spesielt da vi har vært veldig forsiktige og ikke oppi andre. 

Vi har begge brukt Nix krem + jeg har også tatt Scatol tabelettkur og skal smøre meg ytterligere en gang til med nix krem for sikkerhets skyld. 
men nå inatt fant jeg en ny «skabbgang», på hånden. Kan man virkelig få flere nupper og ganger etter man er «frisk»? 

Hvis noen har hatt dette please kom med tips og råd. 
har tatt sanitering og hygiene veldig nøye. 
Vil bare bli kvitt driten :(

Hilsen Desperat

Anonymkode: 39e2f...895

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere begge vasket/frosset alt inkl puter, dyner, madrasser, klær, sengetøy, mobil/elektronikk og alle overflater i boligene deres? Alt av tekstiler må enten vaskes på 60 grader eller mer, fryses i dypfryser, eller unngås I 14 dager. 

Datteren min fikk skabb av kjæresten sin, og gjorde alt rett men det kom tilbake. Visste seg at han syntes det var "mye styr" å måtte vaske så nøye... 

Anonymkode: 74db4...ebe

• Liker 1
Skrevet

Det inkluderer forresten madrassen din. 

Anonymkode: 74db4...ebe

• Liker 1
Skrevet

Vi har vasket og har vært i «karantene» på hytten i en ukes tid, slik alt av skabb skulle være død frem til vi kom tilbake etter påsmøring av krem osv. 

har ikke fryst nei, men har vasket mye og på høye temperaturer. 
trodde det var nok å kokvaske+ skifte ofte etter påbegynt behandling? 😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):mobil/elektronikk og alle overflater i boligene deres? Alt av tekstiler må enten vaskes på 60 grader eller mer, fryses i dypfryser, eller unngås I 14 dager. 

Men ellers tok jeg alle overflater, kontaktpunkter, vasket alt, skiftet på sengen/ og eller skiftet sengeplass. Etter en uke når vi kom hjem har vi lest at midden/skabben ville være dø, så da tok vi forhåndsregler med å legge tepper over der vi lå i sofaen for å så vaske igjen å skifte ut osv. samme med sengetøy.. vasket også tlf, kontroller og slike ting. 
begynner å bli gal av dette :(

Skrevet

Det tar to uker, ikke en uke

Anonymkode: 1fa90...738

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...