Gå til innhold

Kan en dame med seriøs jobb som f.eks politi, forsker, lege, lærer ta lip fillers, silikonpupper, rumpe etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner kan gjøre akkurat hva de vil med utseendet sitt.

Om de treffer mennesker som ikke evner å vurdere jobben de gjør, over hvordan de ser ut, så bør det gå på de selv.

Anonymkode: 6f509...2d9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk så fint det ville vært om vi jobbet mot et samfunn der man kan se ut som man vil, man kan få føle seg pen, og man kan få støtte og oppmuntring istedenfor å kjøre hverandre lenger og lenger ned i grøfta med endeløs gnål om hvor stygge andre er, hvor falske andre er, hvorvidt de bør bli tatt seriøst. Hvorfor er det et sånt samfunn vi bygger når ingen av oss har lyst til å leve i et sånt samfunn? 

Sørgelige greier. 

Anonymkode: 707cd...fa0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søsteren min er politi. Hun har både fillers i leppene og botox i panna. Er helt sikker på at du ikke hadde klart å se det på henne. 

Ts, du må huske at det er sinnsykt mange mennesker du ser og møter på som godt mulig kan ha både fillers og botox uten at du ser det. Det er faktisk ikke alle som velger å ta 4 ml i leppene eller ta såpass mye botox at man mister all mimikk i ansiktet. Kunsten er å få det til å se «naturlig» ut. 

Anonymkode: feac1...c4c

Sant, har lyst på fillers selv, fordi jeg har så tynne lepper, men redd hva folk vil tenke faktisk. 

Anonymkode: 9a6f6...ee8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søsteren min er politi. Hun har både fillers i leppene og botox i panna. Er helt sikker på at du ikke hadde klart å se det på henne. 

Ts, du må huske at det er sinnsykt mange mennesker du ser og møter på som godt mulig kan ha både fillers og botox uten at du ser det. Det er faktisk ikke alle som velger å ta 4 ml i leppene eller ta såpass mye botox at man mister all mimikk i ansiktet. Kunsten er å få det til å se «naturlig» ut. 

Det er bare noe mange tror, at ingen ser det. Var en miljøarbeider som var innom min arbeidsplass nå og da, som hadde sånne lepper. Alle kalte henne bare for hun med leppene, bak hennes rygg så klart. Senere fikk jeg hennes versjon, hun spurte om jeg visste at hun hadde tatt fillers . Jeg sa høflig at det ante jeg ikke. Og da sa hun: Jeg tok jo så lite, så ingen ser det tenker jeg.

Men i lang lang tid ble hun omtalt som hun med leppene. Og noen lagde sånn duck-munn. Som regel ser folk det, men sier det seff ikke. 

Anonymkode: 982eb...12f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare noe mange tror, at ingen ser det. Var en miljøarbeider som var innom min arbeidsplass nå og da, som hadde sånne lepper. Alle kalte henne bare for hun med leppene, bak hennes rygg så klart. Senere fikk jeg hennes versjon, hun spurte om jeg visste at hun hadde tatt fillers . Jeg sa høflig at det ante jeg ikke. Og da sa hun: Jeg tok jo så lite, så ingen ser det tenker jeg.

Men i lang lang tid ble hun omtalt som hun med leppene. Og noen lagde sånn duck-munn. Som regel ser folk det, men sier det seff ikke. 

Helt enig! Folk tror jo selv det ser naturlig ut. 

Anonymkode: 294e0...456

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er sammen med en iraner. Moren hans er så operert at du føler det ikke er en eneste del av henne som er naturlig snart. Det er veldig vanlig der å operere seg masse, ironisk nok. Det er liksom det første du legger merke til når du ser henne, at hun er skikkelig fiksa på. Og det verste er at det hjelper ikke noe, hun ser jo bare fake ut. Du ser jo at hun er gammel, hender og hals røper det jo. Og det at det ser fake ut betyr jo at du prøver skjule noe som du ikke kan skjule, som rett og slett for meg personlig gir følelsen av å være litt dum. Hvem tror de at de lurer liksom? Og jeg tenker man også så tydelig viser at man ikke har selvtilliten og selvverdet til å eldes, altså at man på en måte sier man ikke er god nok som den man er på innsiden til å la rynkene komme. Virker litt svakt. 

Så en tv serie på Netflix nylig med Naomi Watts. Var så fint å se ei kjent kvinne som har latt naturen gå sin gang og som har eldes naturlig. Og tross rynkene er hun fortsatt smellvakker. Så jeg forstår ikke denne redselen for rynker, er man pen så er man pen, også med rynker. Og andre operasjoner, lepper osv, nei, bare et bevis på at du har jævlig dårlig selvtillit, litt smådum og enkel. Man ser det er fake, og det er ti tusen ganger verre enn noen rynker. 

Hvem er du til å dømme andre mennesker og kalle de for det ene og det andre fordi de ønsker «å se ung ut». Hvorfor er det så mange negative sider ved det og ikke holdningene du har ovenfor andre mennesker? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenk så fint det ville vært om vi jobbet mot et samfunn der man kan se ut som man vil, man kan få føle seg pen, og man kan få støtte og oppmuntring istedenfor å kjøre hverandre lenger og lenger ned i grøfta med endeløs gnål om hvor stygge andre er, hvor falske andre er, hvorvidt de bør bli tatt seriøst. Hvorfor er det et sånt samfunn vi bygger når ingen av oss har lyst til å leve i et sånt samfunn? 

Sørgelige greier. 

Anonymkode: 707cd...fa0

Så enig! Vanskelig nok å bli tatt seriøst som pilot hvis du ser ut som Britney Spears, men BS med fillers og DD. 

Hvorfor er det så vanskelig? det er dette som er kvinnesak, at man skal kunne være den man er og likevel bli tatt seriøst.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig! Folk tror jo selv det ser naturlig ut. 

Anonymkode: 294e0...456

Det blir ofte veldig uharmonisk. Gir et preg av noe som ikke stemmer. En venn av meg tok neseoperasjon, konsekvensen av det ble såpass horribel snorking at han aldri har kunnet dele soverom med en partner etterpå. Vi snakker sånn snorking som går gjennom vegger. Man kødder med naturen når man driver med sånn type operasjoner. Synes det er respektløst. Folk som ikke setter pris på hvordan de er skapt og at de i det minste er friske. Tror ikke disse folka har kjent på det å måtte ligge under kniven fordi man er syk. Ja nei jeg har personlig lite til overs for folk som fikser på utseende på den måten. Ikke er det fint, men enda verre det er som å spytte naturen i trynet. Få dere litt selvtillit på andre ting enn å være et objekt. Handler alt om å være begjæret for dere? 

• Liker 1
Skrevet

BBL og silikonpupper hadde jeg reagert på. Men lip fillers og botox ser jeg mye av hvor jeg jobber (advokat). Alle legger merke til det. Men det er blitt såpass vanlig at vi reager mindre og mindre på det. Har aldri vurdert det selv, mest pga pris. Ene kollegaen min fortalte at hun bruker 8000 kr (!) på én behandling som hun tar flere ganger i året. 

Anonymkode: d3f68...f6e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha, duck-munn😂 Ja men i det tilfelle har det jo åpenbart vært ganske synlig da. Poenget mitt var at det er forskjell på å ta litt fillers i leppene for å gi fuktighet eller gjevne ut noe enn å ta fillers for å få større lepper. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lurer du noen gang på hva de sier om din kropp bak ryggen din da? 

Spiser kanskje litt mye, syns du ikke trener ect?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem er du til å dømme andre mennesker og kalle de for det ene og det andre fordi de ønsker «å se ung ut». Hvorfor er det så mange negative sider ved det og ikke holdningene du har ovenfor andre mennesker? 

Hun har ikke så mye mellom ørene. Bare ærlig jeg.  Sitter mye på ræva og skal vartes opp, ingen ambisjoner og får mannen til å betale operasjonene.  Å ha samtaler med henne er på et såpass lavt intellektuelt nivå at du må ta deg sammen for å ikke sovne foran henne. Og når hun sitter der og legger ut om hva hun skal fikse på neste gang, så har jeg lyst til å heller anbefale en hobby, en bok, investere i en opplevelse. Hun er så tom. Og hun er den eneste jeg har møtt som driver med disse operasjonene, og jeg føler du må være litt den typen som hun er for å ty til sånne løsninger. Litt enkel, dum og lite ambisjoner. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ei i nær familie som har forstørret brystene (ja, det er svært synlig), har operert øyelokk og satt fillers. Hun jobber på hvs ungdomsskolen og barneskolen. Hun er i 20årene.
Jeg vet lite om hvordan barna oppfatter det, men jeg ser for meg hvordan et utsagn som;
"du er bra nok akkurat slik du er!", kan bli oppfattet nokså hyklersk fra denne damen...
Vi voksne rundt tar henne ikke spesielt seriøst, i allefall.
Så bra du spør og innhenter litt oppfatninger, TS!

Anonymkode: 8d0a7...5f4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer du noen gang på hva de sier om din kropp bak ryggen din da? 

Spiser kanskje litt mye, syns du ikke trener ect?

Nja. Er nok mer at jeg er for tynn da. Trener mye og er veldig slank og høy..ja tror det må være det eventuelt, at jeg er hakket for tynn. Det sier sikkert noen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sant, har lyst på fillers selv, fordi jeg har så tynne lepper, men redd hva folk vil tenke faktisk. 

Hun har ikke så mye mellom ørene. Bare ærlig jeg.  Sitter mye på ræva og skal vartes opp, ingen ambisjoner og får mannen til å betale operasjonene.  Å ha samtaler med henne er på et såpass lavt intellektuelt nivå at du må ta deg sammen for å ikke sovne foran henne. Og når hun sitter der og legger ut om hva hun skal fikse på neste gang, så har jeg lyst til å heller anbefale en hobby, en bok, investere i en opplevelse. Hun er så tom. Og hun er den eneste jeg har møtt som driver med disse operasjonene, og jeg føler du må være litt den typen som hun er for å ty til sånne løsninger. Litt enkel, dum og lite ambisjoner. 

Men dere har lik jobb?

Skrevet

Kan også si at hun er smålubben. Tenker trening hadde vært en god investering. Men hun orker ikke det. Blir nok heller fettsuging. Jukse igjen 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dere har lik jobb?

Hun jobber ikke. 

Skrevet

Utseende sier ingenting om hvor flink man er i jobben sin, så lenge man ikke er fysisk forhindret på noe vis til å utføre den. 

Å fordommer har jo folk uansett, men forstår det er trist å føle at man ikke blir tatt seriøst. Noe jeg ser for meg kan skje uten at man har tatt operasjoner også. Man får nesten bare ignorere det, å gjennom jobben man gjør, motbevise dem 😊 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det vil være rart. Jobber blant forskere. Man kan være pen, søt, kjekk, tøff, pent kledd, veltrent (det er veldig vanlig), ung; men tatoveringer, synlige inngrep, fillers ol, jeg har aldri sett det. Det ville vært rart. 
Rumpe, skriver du. Altså…. Det jeg har sett av folk som har gjort noe med rumpa(dvs på bilder/nett). Jeg tenker : «så utstående  rumpe, litt uheldig for henne når hun har såpass smal midje». Men selvsagt har jeg sett verre, og bedre, hos folk som ikke har gjort noenting (som er flertallet, eller alle hos oss). 

Anonymkode: 5e9fd...c16

• Liker 1
Skrevet

Ja. Absolutt. Men man må ikke overfikse seg sånn at det blir veldig synlig. Selv gjør jeg litt botox og fillers for å gjenskape tapt volum. Og det ser bare friskt ut. Om man kjører det fullt ut med svære silikonpupper, bbl, digre lepper, vippeextensions, lange negler og flere lag med sminke, så tror jeg at man kan miste litt respekt fra enkelte. Jeg synes folk må få gjøre som de vil og ville ikke hatt noe problem med seriøsiteten til en overfikset lege, politi eller advokat. Men mange vil nok det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...