Gå til innhold

Kan en dame med seriøs jobb som f.eks politi, forsker, lege, lærer ta lip fillers, silikonpupper, rumpe etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne trangen til å fikse på seg selv, overfører dere til deres barn. Er dere så uintelligente? Er det ingen av dere som har tro på dere selv, og er trygge i dere selv? 

Anonymkode: 5b997...a38

Jeg tror egentlig ikke at vi vanlige mennesker skal snakke så høyt om intelligens. 😅 vi er jo ikke så intelligente selv. Dessuten handler det mer om trygghet, ikke størrelse på lepper og rumpe. 

Anonymkode: f8dc3...82b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du blander inn behandlinger og kirurgi som kan forsvares rent medisinsk. 

Hva eksakt er problemet med å "se alderen på bryst og hals"? Du er jo ikke 20 år lengre, og du er godt gift.

Vurderer mannen din seg selv på samme måte?

Beklager, men dette er bare trist å lese.

Nei, han har alltid vært av typen som sier han ikke ser forskjellen på meg med og uten sminke.

Personlig har jeg interesse av å se best mulig ut, jeg er ikke komfortabel i v-hals lenger, med rynker og pigmentflekk. Og det er en rask sak å fikse. 

Hva er problemet ditt med at andre gjør dette, og betaler av egen lomme? Det er jo ingen som tvinger deg til å gjøre det samme. 

Dessuten - det er en fin ting å kunne diskutere sak, uten å komme med nedlatende kommentarer, og forsøke å få inn stikk :)

Anonymkode: 1d6bc...10d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg lurer på dette, når man har en seriøs jobb som for eksempel de over, kan man endre på utseendet ved å for eksempel øke bryst, leppe og rumpe størrelsen? Ville det vært rart og feil i slike stillinger? 

Anonymkode: 9a6f6...ee8

Øke brystene innenfor rimelighetens grenser ja. Men ikke det andre, det er dumt uansett yrke.

Anonymkode: 0ed24...fb1

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg tar folk som er synlig fiksa på mindre seriøst.

Moren til en venninne av datteren min har en lederstilling og har øyenvippene til Miss Piggy. Mulig hun er smart, men det eneste jeg klarer å fokusere på er øyenvippene og jeg lurer på om hun ser det samme i speilet som vi ser når vi ser henne.

En fastlege her jeg bor er sykelig overvektig - jeg hadde ikke klart å ta hans råd om hvordan ta vare på egen helse seriøst når han åpenbart ikke klarer å følge dette selv.

Anonymkode: fc9ad...7ad

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, han har alltid vært av typen som sier han ikke ser forskjellen på meg med og uten sminke.

Personlig har jeg interesse av å se best mulig ut, jeg er ikke komfortabel i v-hals lenger, med rynker og pigmentflekk. Og det er en rask sak å fikse. 

Hva er problemet ditt med at andre gjør dette, og betaler av egen lomme? Det er jo ingen som tvinger deg til å gjøre det samme. 

Dessuten - det er en fin ting å kunne diskutere sak, uten å komme med nedlatende kommentarer, og forsøke å få inn stikk :)

Anonymkode: 1d6bc...10d

Dette handler ikke om økonomi, det forstår vel du også?

Se best mulig ut? Om du trenger medisinsk behandling for å se best mulig ut, som ikke er begrunnet rent medisinsk, er det psykolog du trenger. 

Ufin? Det er sannheten. For et trist samfunn vi har fått. 

• Liker 4
Skrevet

Det kan hun jo, hvis hun vil. Men jeg tar henne ikke seriøst. 

Anonymkode: 86cc7...b94

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror egentlig ikke at vi vanlige mennesker skal snakke så høyt om intelligens. 😅 vi er jo ikke så intelligente selv. Dessuten handler det mer om trygghet, ikke størrelse på lepper og rumpe. 

Vi vanlige mennesker? Hva snakker du om? Jeg vil påstå at enhver person som avstår fra å fikse på sitt ytre for å "se yngre og bedre ut", er trygg i seg selv, er mer intelligent enn de som velger å gjøre nettopp dette. 

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange overfladiske mennesker med solid utdanning, som finnes. At de ikke er intelligente nok og trygge nok i seg selv til å avstå fra et innbilt press om å se best mulig ut, taler jo for seg selv 🤷‍♀️ Det er det som er mest skremmende med det hele. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan hun jo, hvis hun vil. Men jeg tar henne ikke seriøst. 

Anonymkode: 86cc7...b94

Men hvorfor tar du ikke henne seriøst? 

• Liker 1
Skrevet

Kan: Ja. Bør: Nei.

Denne universalregelen gjelder alle yrker. Skriv ned og memorer.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi vanlige mennesker? Hva snakker du om? Jeg vil påstå at enhver person som avstår fra å fikse på sitt ytre for å "se yngre og bedre ut", er trygg i seg selv, er mer intelligent enn de som velger å gjøre nettopp dette. 

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange overfladiske mennesker med solid utdanning, som finnes. At de ikke er intelligente nok og trygge nok i seg selv til å avstå fra et innbilt press om å se best mulig ut, taler jo for seg selv 🤷‍♀️ Det er det som er mest skremmende med det hele. 

Nei, blir ikke overrasket. Jeg mener at puppefiksing og så videre ikke nødvendigvis indikerer intelligensnivå, det finnes mange som gjør alt riktig for å bli tatt seriøst som er helt blåste i hodet. Det betyr bare at de er flinke til å bli tatt seriøst og har gjort jobben for deg slik at du slipper å stusse på noe. Med puppefiks og leppefiks krever det litt mer av en, dessuten synes jeg det er morsomt at de driter i å være så seriøse. De kan være dyktige likevel. 

Skrevet

Jeg er lærer og har tatt silikon. Grunnet jobben tar jeg ikke fillers, men jeg har fikset en del på utseendet. Dette er ikke synlig med klær på. 

Anonymkode: 3a2e2...827

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Registrerer mange bruker dette nå. De mest unaturlig lange vippene og leppene enkelte har, gjør dem, i mine øyne, noe latterlige. Jeg tenker automatisk på Dolly Duck. Men en del gjør det mer diskret, da ser det bare fint ut. Det negative er at mange av dem ser veldig like ut.

Anonymkode: c6d57...6b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nettopp dette, på en måte litt trist at man automatisk blir satt i bås fordi man vil se bra ut. 

Men ser man bra ut?

Anonymkode: b5316...64e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men ser man bra ut?

Man ser jo bedre ut med lepper enn uten? Syns lash extentions ser også veldig fint ut  

Skrevet

Kvinneguiden har blitt et fora hvor mange stiller spørsmål som 14-åringer.

Man kommer sjeldnere og sjeldnere inn for spørsmålene er mer og mer banale.

Det er usikre mennesker og mennesker (fortrinnsvis damer) som ikke tåler å eldes som fikser seg.
Som regel altfor mye. 

Slutt å bruke Tiktok og andre medier som gjør deg usikker!

En person som er fiksa her og der er ikke troverdig for meg - vitner kun om usikkerhet som ikke gir noen tyngde hos meg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det kan man, og jeg tar de seriøst (hvis jeg opplever at de kan yrket sitt). Det å dømme noen for hvordan de ser ut la jeg fra meg på videregående. 

• Liker 2
Skrevet

Hatt en seriøs og godt betalt jobb i 13 år, og har både silikon og fillers. Ser ikke at de tingene må være motstridende. Alt med måte riktignok. Jeg hadde forøvrig ikke hatt råd til dette om jeg ikke hadde en «seriøs» jobb.

Anonymkode: f7f7e...8c6

• Liker 3
Skrevet

Det er bare noe mange tror, at ingen ser det. Var en miljøarbeider som var innom min arbeidsplass nå og da, som hadde sånne lepper. Alle kalte henne bare for hun med leppene, bak hennes rygg så klart. Senere fikk jeg hennes versjon, hun spurte om jeg visste at hun hadde tatt fillers . Jeg sa høflig at det ante jeg ikke. Og da sa hun: Jeg tok jo så lite, så ingen ser det tenker jeg.

Men i lang lang tid ble hun omtalt som hun med leppene. Og noen lagde sånn duck-munn. Som regel ser folk det, men sier det seff ikke. 

Anonymkode: 982eb...12f

Nja. Er nok mer at jeg er for tynn da. Trener mye og er veldig slank og høy..ja tror det må være det eventuelt, at jeg er hakket for tynn. Det sier sikkert noen 

Anonymkode: 982eb...12f

De sier nok også at du er slem, ikke til å stole på, har dårlige holdninger, er så usikker på deg selv at du må bryte andre ned og at du er et dårlig forbilde. 

Fint at du har funnet en arbeidsplass hvor alle er like ufyselige som deg selv da. Så holder man dritten mest mulig samlet på ett sted. 

Anonymkode: 707cd...fa0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man ser jo bedre ut med lepper enn uten? Syns lash extentions ser også veldig fint ut  

Ser man bedre ut med andenebb enn normale lepper? Nei!!

Ser man bedre ut med edderkopp-vipper enn normale vipper? Nei!!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest PanteneProVVV
Skrevet
DundreMilfin skrev (49 minutter siden):

Det vil man nok om det er synlig.

De fleste tar jo ikke store mengder eller drastiske inngrep ala Kardashians.

De fleste gjør det sånn at det like gjerne kan være naturlig størrelse. Så vil et veldig trent øye kunne se teknikken, men ingen andre. 

Eneste som raskt er synlig for alle må vel være leppefiller, nettopp fordi selve formen er lett gjenkjennelig selv om de er brukt lite. Er noe med teknikkene liksom. 

Ja, ser dette med en gang uansett hvor lite som er brukt. Gleder meg til denne store lepper trenden er over og ut. Ansiktene er penest med de naturlige proporsjonene. Og smale lepper gir det vakreste smilet - mener det er i filmen The Aviator Leonardo Dicaprio sier dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...