AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #41 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det blir ofte veldig uharmonisk. Gir et preg av noe som ikke stemmer. En venn av meg tok neseoperasjon, konsekvensen av det ble såpass horribel snorking at han aldri har kunnet dele soverom med en partner etterpå. Vi snakker sånn snorking som går gjennom vegger. Man kødder med naturen når man driver med sånn type operasjoner. Synes det er respektløst. Folk som ikke setter pris på hvordan de er skapt og at de i det minste er friske. Tror ikke disse folka har kjent på det å måtte ligge under kniven fordi man er syk. Ja nei jeg har personlig lite til overs for folk som fikser på utseende på den måten. Ikke er det fint, men enda verre det er som å spytte naturen i trynet. Få dere litt selvtillit på andre ting enn å være et objekt. Handler alt om å være begjæret for dere? Anonymkode: 982eb...12f Du må starte med å jobbe med din egen selvtillit først. Anonymkode: feac1...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #42 Skrevet 23. oktober 2022 Ja men jeg hadde ikke stolt på noen som er så usikker på seg selv så hadde de skulle jobbe med meg hadde jeg bedd om ny ansatt Anonymkode: 50dc3...935 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #43 Skrevet 23. oktober 2022 Vet av medlemmer av regjering/Stortinget som har silikonpupper, fillers, permanent makeup, hairextensions, osv. De er vel blant dem man ser på som seriøs. Anonymkode: c026a...22c 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #44 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er sammen med en iraner. Moren hans er så operert at du føler det ikke er en eneste del av henne som er naturlig snart. Det er veldig vanlig der å operere seg masse, ironisk nok. Det er liksom det første du legger merke til når du ser henne, at hun er skikkelig fiksa på. Og det verste er at det hjelper ikke noe, hun ser jo bare fake ut. Du ser jo at hun er gammel, hender og hals røper det jo. Og det at det ser fake ut betyr jo at du prøver skjule noe som du ikke kan skjule, som rett og slett for meg personlig gir følelsen av å være litt dum. Hvem tror de at de lurer liksom? Og jeg tenker man også så tydelig viser at man ikke har selvtilliten og selvverdet til å eldes, altså at man på en måte sier man ikke er god nok som den man er på innsiden til å la rynkene komme. Virker litt svakt. Så en tv serie på Netflix nylig med Naomi Watts. Var så fint å se ei kjent kvinne som har latt naturen gå sin gang og som har eldes naturlig. Og tross rynkene er hun fortsatt smellvakker. Så jeg forstår ikke denne redselen for rynker, er man pen så er man pen, også med rynker. Og andre operasjoner, lepper osv, nei, bare et bevis på at du har jævlig dårlig selvtillit, litt smådum og enkel. Man ser det er fake, og det er ti tusen ganger verre enn noen rynker. Anonymkode: 982eb...12f Dum, synes jeg blir feil og dømmende å si. Jeg tenker det må være opp til hver og en. Noen vil eldes og la rynkene komme, andre ikke. Det kan nok være en veldig vanskelig overgang for mange kvinner. Særlig med media osv. Derfor kan jeg godt forstå mange faller for fristelsen og legger seg under kniven. Man er ikke som av den grunn, det sier jo mer om deg som tenker sånn. Jeg tenker vi bare må respektere at vi tar ulike valg på det område. Og at en person kan være dyktig på mange områder. Og det kan være private grunner som gjør at vedkommende tar operasjonene. Anonymkode: 6881c...72c 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #45 Skrevet 23. oktober 2022 Når jeg ser folk som har mange synlige tatoveringer/piercinger, har fillers, Botox, åpenbart operert kropp osv, så tenker jeg at de sannsynligvis har dårlig selvbilde eller psykiske problemer. Det er noe de forsøker å dekke over eller gjemme seg bak, når de innerst inne ikke har det bra med seg selv. (Ikke sikkert de vil innrømme det.) Jeg har mer respekt for folk som våger å være seg selv, og står trygt i sitt eget skinn og utseende. Følgelig ville jeg personlig foretrukket å ansette, engasjere eller leie inn mennesker som ser naturlige ut. Mennesker som jeg mener er gode forbilder for andre mennesker. En lærer eller helsesøster med synlige inngrep kosmetiske inngrep eller fillers vil for eksempel være et dårlig forbilde for usikre tenåringer. Anonymkode: cd46f...5d6 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #46 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg tror mange har det klassiske synet på silikonpupper og fillers, at det overdrives. Og da er jeg enig i at det ser dumt ut. Sannheten er at gjort med moderasjon så synes ikke slikt. Jeg kjenner mange som har fikset litt, og jeg hadde ikke visst det om de ikke hadde sagt det selv. Det å fikse puppene etter siste fødsel er blant det vanligste. Eller litt fylde i overleppa når alderen gjør at den nesten ikke synes lengre. Anonymkode: 1d6bc...10d 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #47 Skrevet 23. oktober 2022 Hvis du er/vil bli psykolog; ikke gjør det. Anonymkode: ea662...59f 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #48 Skrevet 23. oktober 2022 Det er en stor brist i forventningene jeg har til mennesker som klarer å ta en mastergrad, profesjonsstudie eller doktorgrad. Jeg forventer en større selvtillit og integritet av slike mennesker. Men nei. Selv de er uten selvtillit, og velger å la seg injisere med korrigerende væsker og medisiner, legge seg under kniven. Det er nitrist, og lite imponerende. Hadde jeg måtte velge mellom Elden og et botoxtryne til advokat, hadde jeg HELT KLART valgt Elden. Er det ingen mennesker igjen, med tro på seg selv? Hvordan går det an å være så lettpårvikelig? Anonymkode: 5b997...a38 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #49 Skrevet 23. oktober 2022 Spesielt lærere kjenner jeg en del av, og de er de absolutt verste på fest, med høy colaføring. Anonymkode: e3576...e56 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #50 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er sammen med en iraner. Moren hans er så operert at du føler det ikke er en eneste del av henne som er naturlig snart. Det er veldig vanlig der å operere seg masse, ironisk nok. Det er liksom det første du legger merke til når du ser henne, at hun er skikkelig fiksa på. Og det verste er at det hjelper ikke noe, hun ser jo bare fake ut. Du ser jo at hun er gammel, hender og hals røper det jo. Og det at det ser fake ut betyr jo at du prøver skjule noe som du ikke kan skjule, som rett og slett for meg personlig gir følelsen av å være litt dum. Hvem tror de at de lurer liksom? Og jeg tenker man også så tydelig viser at man ikke har selvtilliten og selvverdet til å eldes, altså at man på en måte sier man ikke er god nok som den man er på innsiden til å la rynkene komme. Virker litt svakt. Så en tv serie på Netflix nylig med Naomi Watts. Var så fint å se ei kjent kvinne som har latt naturen gå sin gang og som har eldes naturlig. Og tross rynkene er hun fortsatt smellvakker. Så jeg forstår ikke denne redselen for rynker, er man pen så er man pen, også med rynker. Og andre operasjoner, lepper osv, nei, bare et bevis på at du har jævlig dårlig selvtillit, litt smådum og enkel. Man ser det er fake, og det er ti tusen ganger verre enn noen rynker. Anonymkode: 982eb...12f Kan du ikke ta en telefon til din svigermor og fortelle henne det du sier her? Anonymkode: 0bba7...572 1 2
AprilLudgate Skrevet 23. oktober 2022 #51 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det er nettopp dette jeg mener, vil man bli tatt mindre seriøst? Anonymkode: 9a6f6...ee8 Det vil man nok om det er synlig. De fleste tar jo ikke store mengder eller drastiske inngrep ala Kardashians. De fleste gjør det sånn at det like gjerne kan være naturlig størrelse. Så vil et veldig trent øye kunne se teknikken, men ingen andre. Eneste som raskt er synlig for alle må vel være leppefiller, nettopp fordi selve formen er lett gjenkjennelig selv om de er brukt lite. Er noe med teknikkene liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #52 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en stor brist i forventningene jeg har til mennesker som klarer å ta en mastergrad, profesjonsstudie eller doktorgrad. Jeg forventer en større selvtillit og integritet av slike mennesker. Men nei. Selv de er uten selvtillit, og velger å la seg injisere med korrigerende væsker og medisiner, legge seg under kniven. Det er nitrist, og lite imponerende. Hadde jeg måtte velge mellom Elden og et botoxtryne til advokat, hadde jeg HELT KLART valgt Elden. Er det ingen mennesker igjen, med tro på seg selv? Hvordan går det an å være så lettpårvikelig? Anonymkode: 5b997...a38 Men må det ene utelukke det andre? Jeg har to mastergrader, og lederstilling. Og er godt gift. Jeg har riktignok aldri tatt silikon eller fillers. Men hadde jeg vært venninna mi som hadde tomme skinnfeller som frontparti etter amming så ville jeg også fått det fikset. Og nå ser jeg etterhvert alderen tydelig på bryst/hals, så har stått på planen å få en konsultasjon på det. Mennesker har jo til alle tider ønsket å fremstå vakre. Vi går jo til frisøren, vi får fikset negler, bruker litt sminke, bleker tennene litt. Men hylekoret begynner først når man snakker om silikon. Jeg tror det er fordi man har det forvrengte bildet fra paradise/kardashians på hvordan slikt ser ut... Anonymkode: 1d6bc...10d 2 1
klarinetta Skrevet 23. oktober 2022 #53 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nettopp dette, på en måte litt trist at man automatisk blir satt i bås fordi man vil se bra ut. Anonymkode: 9a6f6...ee8 Men kanskje det også viser hva folk egentlig mener, at slike inngrep gjør noe med tilliten vi har til dem. Jeg merker det selv. Egentlig fins det jo ingen link mellom å ha fylte lepper og botox og jobben man gjør, men det viser seg jo at veldig mange gjør seg den koblingen. Bare en observasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #54 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men må det ene utelukke det andre? Jeg har to mastergrader, og lederstilling. Og er godt gift. Jeg har riktignok aldri tatt silikon eller fillers. Men hadde jeg vært venninna mi som hadde tomme skinnfeller som frontparti etter amming så ville jeg også fått det fikset. Og nå ser jeg etterhvert alderen tydelig på bryst/hals, så har stått på planen å få en konsultasjon på det. Mennesker har jo til alle tider ønsket å fremstå vakre. Vi går jo til frisøren, vi får fikset negler, bruker litt sminke, bleker tennene litt. Men hylekoret begynner først når man snakker om silikon. Jeg tror det er fordi man har det forvrengte bildet fra paradise/kardashians på hvordan slikt ser ut... Anonymkode: 1d6bc...10d Du blander inn behandlinger og kirurgi som kan forsvares rent medisinsk. Hva eksakt er problemet med å "se alderen på bryst og hals"? Du er jo ikke 20 år lengre, og du er godt gift. Vurderer mannen din seg selv på samme måte? Beklager, men dette er bare trist å lese. Anonymkode: 5b997...a38 4 2
Embla Othea Skrevet 23. oktober 2022 #55 Skrevet 23. oktober 2022 Selvfølgelig er det greit. En ting er lange rosa glitternegler og fillets herfra til helvete, en annen ting er når det ser naturlig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #56 Skrevet 23. oktober 2022 Vet om ei som er politi, hun har både silikon, botox og filler. Ser dumt ut ja. I tillegg bor hun i et solarium ser det ut som.. Anonymkode: 1bb88...17f 3
Gjest Villfisker Skrevet 23. oktober 2022 #57 Skrevet 23. oktober 2022 Det kan man. Men det ser rart ut uansett hvem som gjør det. Enten det er «Berit barista» eller «Alina advokat».
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #58 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg lurer på dette, når man har en seriøs jobb som for eksempel de over, kan man endre på utseendet ved å for eksempel øke bryst, leppe og rumpe størrelsen? Ville det vært rart og feil i slike stillinger? Anonymkode: 9a6f6...ee8 Ja. Anonymkode: f8dc3...82b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #59 Skrevet 23. oktober 2022 Denne trangen til å fikse på seg selv, overfører dere til deres barn. Er dere så uintelligente? Er det ingen av dere som har tro på dere selv, og er trygge i dere selv? Anonymkode: 5b997...a38 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #60 Skrevet 23. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det greit. En ting er lange rosa glitternegler og fillets herfra til helvete, en annen ting er når det ser naturlig ut. Men man må se naturlig ut, kan ikke ha lange glitternegler og være som ei Barbie. Lurer på om man har naturlig slik utseende, ala Pamela Anderson/ Kim K om man blir tatt mindre seriøst da også. Må man da velge yrke ut fra utseende... Anonymkode: 9a6f6...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå