AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg lurer på dette, når man har en seriøs jobb som for eksempel de over, kan man endre på utseendet ved å for eksempel øke bryst, leppe og rumpe størrelsen? Ville det vært rart og feil i slike stillinger? Anonymkode: 9a6f6...ee8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Ja, det kan man, men det spørs jo om pasienter tar vedkommende spesielt seriøst. Anonymkode: 294e0...456 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det kan man, men det spørs jo om pasienter tar vedkommende spesielt seriøst. Anonymkode: 294e0...456 Ja det er nettopp dette jeg mener, vil man bli tatt mindre seriøst? Anonymkode: 9a6f6...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Har en kollega som har det veldig tydelig og det snakkes om for å si det sånn. Mange mener hun er uegnet i jobben når hun ser sånn ut, for folk tar henne ikke på alvor. Anonymkode: 819ff...026 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en kollega som har det veldig tydelig og det snakkes om for å si det sånn. Mange mener hun er uegnet i jobben når hun ser sånn ut, for folk tar henne ikke på alvor. Anonymkode: 819ff...026 Nettopp dette, på en måte litt trist at man automatisk blir satt i bås fordi man vil se bra ut. Anonymkode: 9a6f6...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har ei god venninne som jobber i et profilert advokatfirma. Der er de veldig konservative når det kommer til klær ol. Hun er veldig dollete altså, når det kommer til hår og sminke, men har sagt at det er en uoffisiell policy på kontoret at man ikke kommer med lange rosa glitter negler, leppene fulle av fillers osv. Det er en hårfin grense på å være pyntet, men fremdeles seriøs og profesjonell, vs å bruke antrekk/behandlinger som ikke innbyr tillit. Anonymkode: c1dba...90f 12
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ei god venninne som jobber i et profilert advokatfirma. Der er de veldig konservative når det kommer til klær ol. Hun er veldig dollete altså, når det kommer til hår og sminke, men har sagt at det er en uoffisiell policy på kontoret at man ikke kommer med lange rosa glitter negler, leppene fulle av fillers osv. Det er en hårfin grense på å være pyntet, men fremdeles seriøs og profesjonell, vs å bruke antrekk/behandlinger som ikke innbyr tillit. Anonymkode: c1dba...90f Det var en grunn til at jeg ikke nevnte advokat😁 Anonymkode: 9a6f6...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er nettopp dette jeg mener, vil man bli tatt mindre seriøst? Anonymkode: 9a6f6...ee8 litt usikker, men jeg tenker vel mitt om en oversminket politi eller en lege som ser ut som en barbie f.eks. Dessverre. Tenker det er useriøst. Anonymkode: 294e0...456 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nettopp dette, på en måte litt trist at man automatisk blir satt i bås fordi man vil se bra ut. Anonymkode: 9a6f6...ee8 Nå er ikke store restylanelepper ansett som spesielt vakkert hos de fleste heller. Og hvis man får det når man jobber i et yrke der man burde vite hvor det blir av når det går ut av leppene, så er det kanskje ikke så rart at man blir sett på som litt enkel for å si det sånn. Anonymkode: 819ff...026 15
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nettopp dette, på en måte litt trist at man automatisk blir satt i bås fordi man vil se bra ut. Anonymkode: 9a6f6...ee8 Poenget er vel at man ikke ser bra ut. Å endre utseendet sitt til glamourbabe passer ikke så godt når man faktisk er i den andre enden av yrkeslivet. Om man gjør konservative endringer, så vil det jo ikke se påfallende ut og da være greit. Å endre bryststørrelse fraA til B eller C vil fortsatt se ut som en normal kvinnekropp. Til DD så ser man unaturlig brystfager ut. Likedan,å øke ekstra smale lepper til normalt fylte medium lepper er ikke påfallende. Full on duckface går ikke hvis man vil bli oppfattet seriøst. Anonymkode: b0526...31e 17 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nettopp dette, på en måte litt trist at man automatisk blir satt i bås fordi man vil se bra ut. Anonymkode: 9a6f6...ee8 Men ser man egentlig bra ut med store lepper og fake bryn og så mye sminke og negler så lange at du ikke klarer å skrive på tastaturet uten å skrive sidelengs? Jeg lurer på om man ser seg selv i speilet og tenker at dette ser bra ut, regner med ingen ser at jeg ser fake ut. Det er stor forskjell på å se fin og velstelt ut uten at det bikker over sånn Anonymkode: 294e0...456 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var en grunn til at jeg ikke nevnte advokat😁 Anonymkode: 9a6f6... Mitt inntrykk av den jobben er at det er en veldig seriøs jobb, men du er kanskje ikke enig? Beklager hvis innspillet mitt ikke var det du spurte etter 😊 Anonymkode: c1dba...90f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Det gjør de nok garantert. Bare at de gjør det litt mindre vulgært Anonymkode: 596ce...04e 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja det er nettopp dette jeg mener, vil man bli tatt mindre seriøst? Anonymkode: 9a6f6...ee8 Ja desverre blir man tatt mindre seriøst da pga fordommer om at damer som gjør sånn er dumme. "Dum og deilig" er fortsatt noe mange forbinder sammen selvom det ikke er sånn. Anonymkode: 9dd0a...82f 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er sammen med en iraner. Moren hans er så operert at du føler det ikke er en eneste del av henne som er naturlig snart. Det er veldig vanlig der å operere seg masse, ironisk nok. Det er liksom det første du legger merke til når du ser henne, at hun er skikkelig fiksa på. Og det verste er at det hjelper ikke noe, hun ser jo bare fake ut. Du ser jo at hun er gammel, hender og hals røper det jo. Og det at det ser fake ut betyr jo at du prøver skjule noe som du ikke kan skjule, som rett og slett for meg personlig gir følelsen av å være litt dum. Hvem tror de at de lurer liksom? Og jeg tenker man også så tydelig viser at man ikke har selvtilliten og selvverdet til å eldes, altså at man på en måte sier man ikke er god nok som den man er på innsiden til å la rynkene komme. Virker litt svakt. Så en tv serie på Netflix nylig med Naomi Watts. Var så fint å se ei kjent kvinne som har latt naturen gå sin gang og som har eldes naturlig. Og tross rynkene er hun fortsatt smellvakker. Så jeg forstår ikke denne redselen for rynker, er man pen så er man pen, også med rynker. Og andre operasjoner, lepper osv, nei, bare et bevis på at du har jævlig dårlig selvtillit, litt smådum og enkel. Man ser det er fake, og det er ti tusen ganger verre enn noen rynker. Anonymkode: 982eb...12f 12 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Søsteren min er politi. Hun har både fillers i leppene og botox i panna. Er helt sikker på at du ikke hadde klart å se det på henne. Ts, du må huske at det er sinnsykt mange mennesker du ser og møter på som godt mulig kan ha både fillers og botox uten at du ser det. Det er faktisk ikke alle som velger å ta 4 ml i leppene eller ta såpass mye botox at man mister all mimikk i ansiktet. Kunsten er å få det til å se «naturlig» ut. Anonymkode: feac1...c4c 14 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 Bare en liten digresjon: Da jeg gikk på sykepleierskolen i starten av 2000 årene fikk vi beskjed fra lærer at det var lurt og ikke ta synlig tattoo da det minsket sjansen vår for å få jobb. Slik er det jo ikke lengre. Anonymkode: 294e0...456 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er sammen med en iraner. Moren hans er så operert at du føler det ikke er en eneste del av henne som er naturlig snart. Det er veldig vanlig der å operere seg masse, ironisk nok. Det er liksom det første du legger merke til når du ser henne, at hun er skikkelig fiksa på. Og det verste er at det hjelper ikke noe, hun ser jo bare fake ut. Du ser jo at hun er gammel, hender og hals røper det jo. Og det at det ser fake ut betyr jo at du prøver skjule noe som du ikke kan skjule, som rett og slett for meg personlig gir følelsen av å være litt dum. Hvem tror de at de lurer liksom? Og jeg tenker man også så tydelig viser at man ikke har selvtilliten og selvverdet til å eldes, altså at man på en måte sier man ikke er god nok som den man er på innsiden til å la rynkene komme. Virker litt svakt. Så en tv serie på Netflix nylig med Naomi Watts. Var så fint å se ei kjent kvinne som har latt naturen gå sin gang og som har eldes naturlig. Og tross rynkene er hun fortsatt smellvakker. Så jeg forstår ikke denne redselen for rynker, er man pen så er man pen, også med rynker. Og andre operasjoner, lepper osv, nei, bare et bevis på at du har jævlig dårlig selvtillit, litt smådum og enkel. Man ser det er fake, og det er ti tusen ganger verre enn noen rynker. Anonymkode: 982eb...12f Det er åpenbart at du ikke er fan av svigers as😂 Og hvor hun kommer fra er da urelevant. Anonymkode: feac1...c4c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå