Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt «ute» når det gjelder ps4 og tv-spill generelt.

Unga mine spiller så hardt og brutalt at de har ødelagt samtlige kontroller.🤬

Jeg har nå fått tilbud om å få kontroller til ps4 som er noen år gamle. Hva vil det si at de er gamle?

Kommer de nye hvert år? Kan jeg ta i mot disse. Passer de?🤔

Skrevet

Det har nok vært noen små endringer inni, mest av produksjonsårsaker, men i utgangspunktet er DS4 som lages i dag samme som DS4 som ble laget i 2013. Det har ikke kommet noen nye modeller.

Anonymkode: 36059...03a

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har nettopp undersøkt det du spør om, men kun på Dualshock kontrollere. Her er en oppsummering på det jeg fant på nettet: (folk får rette meg om det er noe feil)

Dualshock er kontroller som følger med ved kjøp av PS4, mens en annen kontroller ble laget spesielt for ps4 pro.

Tror man kan bruke begge typer kontroller på begge konsoller, men har ikke sjekket det.

Det har vært laget to typer Dualshock:

• PS4 Dualshock (som er versjon 2, da) lansert i 2013
  • PS4 Dualshock v2 (kalles også Nye Dualshock) lansert i 2016.

De ligner hverandre veldig mye, den fra 2016 har lenger batteritid og er bedre på flere måter. Den fra 2016 har bl.a. rå (og ikke sorte) knapper.

Forventet levetid på en kontroller sav god kvalitet og som er blitt godt behandlet av sin eier er opp til 8-10 år.

Siden ungene ødelegger kontrollene så mye, er det nok like greit at de får gamel kontroller, så lenge du får dem til e pris som samsvarer levetiden kontrollerene har igjen.

Nye koster de ca. 700, så verdien går ned med ca. 70 kr pr år i 10 år. Får du en som har vært brukt i 5 år, er en fornuftig pris rundt 350 (gitt at den er blitt godt behandlet før).

Anonymkode: ebf11...71c

• Liker 1
Skrevet
Thomasine skrev (På 22.10.2022 den 23.47):

Jeg er helt «ute» når det gjelder ps4 og tv-spill generelt.

Unga mine spiller så hardt og brutalt at de har ødelagt samtlige kontroller.🤬

Jeg har nå fått tilbud om å få kontroller til ps4 som er noen år gamle. Hva vil det si at de er gamle?

Kommer de nye hvert år? Kan jeg ta i mot disse. Passer de?🤔

Du mener at de kaster kontrollerne rundt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 20.34):

Jeg har nettopp undersøkt det du spør om, men kun på Dualshock kontrollere. Her er en oppsummering på det jeg fant på nettet: (folk får rette meg om det er noe feil)

Dualshock er kontroller som følger med ved kjøp av PS4, mens en annen kontroller ble laget spesielt for ps4 pro.

Tror man kan bruke begge typer kontroller på begge konsoller, men har ikke sjekket det.

Det har vært laget to typer Dualshock:

• PS4 Dualshock (som er versjon 2, da) lansert i 2013
  • PS4 Dualshock v2 (kalles også Nye Dualshock) lansert i 2016.

De ligner hverandre veldig mye, den fra 2016 har lenger batteritid og er bedre på flere måter. Den fra 2016 har bl.a. rå (og ikke sorte) knapper.

Forventet levetid på en kontroller sav god kvalitet og som er blitt godt behandlet av sin eier er opp til 8-10 år.

Siden ungene ødelegger kontrollene så mye, er det nok like greit at de får gamel kontroller, så lenge du får dem til e pris som samsvarer levetiden kontrollerene har igjen.

Nye koster de ca. 700, så verdien går ned med ca. 70 kr pr år i 10 år. Får du en som har vært brukt i 5 år, er en fornuftig pris rundt 350 (gitt at den er blitt godt behandlet før).

Anonymkode: ebf11...71c

Takk for utfyllende svar som gjorde meg noe glupere. 👌😊

Skrevet
Reign skrev (15 timer siden):

Du mener at de kaster kontrollerne rundt?

Jupp…og de neste betaler de selv!😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...