AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg studerer eiendomsmegling og økonomi nå, og er usikker på hvilke jobber jeg bør søke når jeg er ferdig utdannet. Er det noen som jobber som eiendomsmegler og har barn, og som vil dele deres erfaringer? Strekker tiden til? Er det lange arbeidsdager hver dag? Er arbeidsdagen så hektisk og stressende som alle skal ha det til? Lurer også på hvor mye provisjon som er vanlig som nyutdannet eiendomsmegler? Anonymkode: 2e941...92b
esmer Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg er ikke eiendomsmegler selv, men kjenner en del. Det er ikke det beste yrket å kombinere familie med, da det er mange visninger som foregår på kveldstid (når interessenter slutter på jobb) og en del visninger på lørdager og søndager. Dette går jo greit hvis man har en partner som har en 8-16. Når det kommer til lønn som nyutdannet, så bør du vite det er knalltøft i starten. Mange kontorer har lønnsordningen provisjon, og som nyutdannet får du som regel de billigste leilighetene --> mindre provisjon. Kjenner mange eiendomsmeglere som måtte jobbe som bartender o.l. for å få nok inntekt. Hvertfall de som har studert på BI, for da har de hundretusener å betale tilbake i studiegjeld.. Det produseres alt for mange eiendomsmeglere i året i forhold til markedsbehovet. Nå er du jo allerede i gang, og ville ikke anbefale deg å droppe ut. 1
Hamburger90 Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg jobber som megler i 9 år før jeg hoppet av lasset. Mange klarer å kombinere, mens andre ikke. Jeg fikk ny jobb før vi skaffet oss 2 barn. Det var den beste løsningen.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 2 hours ago, Hamburger90 said: Jeg jobber som megler i 9 år før jeg hoppet av lasset. Mange klarer å kombinere, mens andre ikke. Jeg fikk ny jobb før vi skaffet oss 2 barn. Det var den beste løsningen. Hvor mye tjente du de årene du jobbet som megler? Ikke nok til å forsvare ugunstige tider? Anonymkode: 118dc...f78
Hamburger90 Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 16.52): Hvor mye tjente du de årene du jobbet som megler? Ikke nok til å forsvare ugunstige tider? Anonymkode: 118dc...f78 I snitt 800.000,-. Nei, jeg er glad for at jeg valgte å gjøre det. Ikke angret et sekund på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå