AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg studerer eiendomsmegling og økonomi nå, og er usikker på hvilke jobber jeg bør søke når jeg er ferdig utdannet. Er det noen som jobber som eiendomsmegler og har barn, og som vil dele deres erfaringer? Strekker tiden til? Er det lange arbeidsdager hver dag? Er arbeidsdagen så hektisk og stressende som alle skal ha det til? Lurer også på hvor mye provisjon som er vanlig som nyutdannet eiendomsmegler? Anonymkode: 2e941...92b
esmer Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg er ikke eiendomsmegler selv, men kjenner en del. Det er ikke det beste yrket å kombinere familie med, da det er mange visninger som foregår på kveldstid (når interessenter slutter på jobb) og en del visninger på lørdager og søndager. Dette går jo greit hvis man har en partner som har en 8-16. Når det kommer til lønn som nyutdannet, så bør du vite det er knalltøft i starten. Mange kontorer har lønnsordningen provisjon, og som nyutdannet får du som regel de billigste leilighetene --> mindre provisjon. Kjenner mange eiendomsmeglere som måtte jobbe som bartender o.l. for å få nok inntekt. Hvertfall de som har studert på BI, for da har de hundretusener å betale tilbake i studiegjeld.. Det produseres alt for mange eiendomsmeglere i året i forhold til markedsbehovet. Nå er du jo allerede i gang, og ville ikke anbefale deg å droppe ut. 1
Hamburger90 Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg jobber som megler i 9 år før jeg hoppet av lasset. Mange klarer å kombinere, mens andre ikke. Jeg fikk ny jobb før vi skaffet oss 2 barn. Det var den beste løsningen.