Gå til innhold

Syrom/hobbyrom - hva har dere der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage «syrom» av ett soverom, men er litt usikker på hvordan innrede. Trenger inspirasjon til å få en koselig «hule». 

Jeg trenger plass til garn, stoffer og generelle hobbyting. Tenker å ha hyller, en god stol å sitte å strikke i, kanskje TV.

Om noen har tips, evt instakontoer eller Pinterest blir jeg veldig glad. 

Anonymkode: cf39f...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hobbyrom med et skrivebord med plass til to symaskiner, en kontorstol, en stor kallax-hylle til stoff og bittelitt garn, et skjærebord (laget av de små kallax-hyllene som står på hjul og med bordplate på toppen), et gammelt høyt syskrin, en sånn tavle fra ikea med hull i som man kan sette bokser, kroker, klyper etc. på, en liten hylle og ikke minst masse, masse kreativt rot🤣

Anonymkode: 52206...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse rot og kaos! 🙈

Det er neste prosjekt å rydde opp i her i huset.

Anonymkode: 6d07b...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er heldig! Drømmen er et helt eget syrom. :hjerte:

Aller først ville jeg tenkt over hvor mye rot og kaos du tåler. Personlig vil jeg helst ha ting i skuffer og skap og ha en ganske ren arbeidspult. Men der er man veldig forskjellig. Jeg ville ikke tapetsert alle veggene i et rom med hyller og oppheng, men konsentrert det til en del på 1 av veggene. Ellers ville jeg følt at rommet ble for trangt. Ha heller ting på gulvet eller lave skap hvis du ønsker en luftigere følelse på rommet. 

Pulten/bordet er kanskje det viktigste. Jeg ville hatt den under vinduet hvis mulig, for både lys og utsikt. Jeg ville heller hatt et langt og smalt bord for mulighet til å legge ting på bordet når jeg satt med et prosjekt.

Det er mye forskjellig på Instagram, du kan se på denne f. eks:
https://www.instagram.com/explore/tags/sewingroom/

Anonymkode: b95c5...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har 3 Pax-stammer med hyller og 5 skuffer i hver, i tillegg til 6-7 reoler, et sybord og en skuffeseksjon til dill dall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kurvskuffer til mitt garn i garderobeskap. Flere små med avdelere så det er sortert på farge og type. Har kommoder til småting (alex og malm) Har to skrivebord i vinkel og over der har jeg tre nivåer av hyller. Oppbevaring i gjennomsiktige bokser så jeg kan se og som er merket. Sortert på typer og/eller sesong. Har også mye hengende i holdere på veggen (sakser, pendler, penner ++) for å ikke ta opp så mye bordplass. 

Stoff ligger i plastkasser i garderobeskapet, sortert etter type og/eller farge.  Har gjennomsiktige 33x33 cm bokser til tråder som er stablet i bokhylle (fordi jeg syr mindre enn andre hobbyer) Mønstre i tidsskriftholdere. 

Dess større og styggere dess mer skjult…

Jeg hadde før rom med pult ved vindu, men jeg ville prøvesittet i ulike tider på døgnet med sol for å se hvor ideelt det er. Jeg måtte flytte det til en vegg uten direkte sol ellers fikk jeg hodepine.  

Jeg ville hatt en kommode med jul til ting som kunne kombinert med strykebrett så man kan velge å flytte det bort når det trengs. Jeg har satt hjul på to kallax som jeg har a3 primter på og en Silhouette Cameo på som tilsvarer det. De skyver jeg bort fra meg når jeg ikke trenger de.  

Jeg har stort teppe under stolen selv om det kan bli litt gris med mine hobbyer, men det er deiligere for beina. 

Lyset i taket er hvitt lys. 

Har masse pynt og bilder på veggene.

Anonymkode: ab751...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og setter opp 2 pax garderobeskap nå - av de som går helt opp taket og er 1 meter brede. I utgangspunktet skulle ett av de på soverommet - men der var det akkurat ikke plass....(hadde de med meg da jeg flyttet - ellers hadde jeg  hatt ett pax-skap på hobbyrommet og et annet skap på soverommet...). Har ett skrivebord med plass til 1 symaskin (til nød 2 - MICKE Arbeidsbord, hvit, 73x50 cm - IKEA) og et skrivebord som er litt større til arbeidsbord. Det siste venter på å bli bært opp, men må vente til jeg får hjelp til det... Har også skuffeseksjon til det lille skrivebordet (MICKE Skuffeseksjon på hjul, hvit, 35x75 cm - IKEA) - den er egentlig ganske praktisk siden den har hjul.

Når jeg har fått dette på plass så skal jeg se hva mer jeg får plass til. Har 2 kallaxhyller jeg kan bruke (med 2x2 rom), og trofast lekeoppbevaring fra Ikea som ungene ikke bruker lenger (TROFAST Oppbevaringskombinasjon, hvit/grå, 99x44x94 cm - IKEA). Men må se hva jeg får plass til og hva jeg trenger. Vurderer å få tak i en bokhylle og ha istedenfor Trofast. 

Har sånt høyt syskrin - men det kommer nok til å stå i stua så jeg slipper å gå opp hver gang jeg trenger et-eller-annet (saks, nål, tråd, målebånd osv). Har også en rokk som nok kommer til å få stå i stua - den er et fint møbel i tillegg til at det kan bli litt for trangt til den på hobbyrommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...