AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg og kjæresten har nå vært sammen i snart ett år. Jeg har vel nesten tatt det for gitt at vi kom til å flytte sammen innen 1-1,5 år som kjærester siden vi har hatt det veldig fint sammen, og vi begge har passert 30 år. Jeg spurte han nylig om hva han tenkte om å flytte sammen og det viste seg at han ikke hadde tenkt på det i det hele tatt. Han kunne heller ikke svare på om det var noe han ville i fremtiden. Han sier det ikke skyldes meg, men at han bare ikke tenker på fremtiden. Det gjør meg likevel veldig usikker på hvor jeg har han. Hvordan kan jeg være rett for han når han ikke vet? Merker dette stresser meg og at det går utover forholdet. Jeg ender opp med å følge med på om noe endrer seg og det stikker ekstra hver gang han vil jeg skal dra hjem etter å ha vært på besøk hos han et par dager. Jeg også verdsetter alenetid, men det blir en bekreftelse på at han ikke klarer å være med meg i lengden. Hva gjør man i en slik situasjon? Tanken var å gi han tid og ikke presse han, men det ender bare i tårer når jeg tenker på at han ikke vet om han ser en fremtid med meg. Anonymkode: 4ce04...ac5 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg skjønner deg godt. Det hadde gjort meg også usikker 😞 Anonymkode: ed7e3...155 18 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Da må du ta ett oppgjør med deg selv, vil du satse på noen som ikke vet om de ser en fremtid med deg en gang? Er dere på samme spor? Vet ikke om jeg hadde giddet dette Anonymkode: a4eda...8ce 18 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 "Ikke tenker på fremtiden" hadde sagt alt for meg. Du er en han er med nå fordi det føles handy men som han ikke vil etablere noen trygg og langvarig fremtid med. Hadde ikke giddet å kaste bort mer tid i dette forholdet.. Han ror seg sikkert inn hvis du konfronterer han og sier han elsker deg osv mente tydeligvis ikke nok til å se dere i den lange fremtiden. En som virkelig elsket deg hadde fantasert om hus og etablering og livet på gamlehjem sammen Anonymkode: bf420...7f7 20 4 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Ikke kast bort tid på noen som ikke ser for seg fremtiden med deg når dere har vært sammen så lenge. Du vil heller være med han du ikke har møtt enda så gjør deg selv singel og let etter han. Stol på at det ordner seg. Anonymkode: 8d233...d3a 13
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Kanskje du skulle vurdere å skaffe deg flere interesser, og forstå at du kveler han når han må be deg om å dra hjem til deg selv. Han har sagt at han ikke kan svare for hva han ønsker i fremtiden. Han tar en dag om gangen. Respekter det. Anonymkode: 273a6...730 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du skulle vurdere å skaffe deg flere interesser, og forstå at du kveler han når han må be deg om å dra hjem til deg selv. Han har sagt at han ikke kan svare for hva han ønsker i fremtiden. Han tar en dag om gangen. Respekter det. Anonymkode: 273a6...730 Ja, dette trur eg du skal ta til deg, TS. Anonymkode: d9e96...275 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg hadde heller aldri flyttet sammen med noen etter så kort tid. Anonymkode: d8cb8...a79 12
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dette trur eg du skal ta til deg, TS. Anonymkode: d9e96...275 Slik det ble formulert i hovedinnlegget, men han har altså aldri spesifikt bedt meg dra hjem. Jeg spør f.eks hva han vil gjøre dagen etter og han svarer han vil tilbringe dagen alene. Føler ikke dette er relevant for problemstillingen her. Jeg har interesser og er med venner oftere enn han. TS Anonymkode: 4ce04...ac5 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kanskje du skulle vurdere å skaffe deg flere interesser, og forstå at du kveler han når han må be deg om å dra hjem til deg selv. Han har sagt at han ikke kan svare for hva han ønsker i fremtiden. Han tar en dag om gangen. Respekter det. Anonymkode: 273a6...730 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, dette trur eg du skal ta til deg, TS. Anonymkode: d9e96...275 Tull Anonymkode: bf420...7f7 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slik det ble formulert i hovedinnlegget, men han har altså aldri spesifikt bedt meg dra hjem. Jeg spør f.eks hva han vil gjøre dagen etter og han svarer han vil tilbringe dagen alene. Føler ikke dette er relevant for problemstillingen her. Jeg har interesser og er med venner oftere enn han. TS Anonymkode: 4ce04...ac5 Hvis han svarer at han vil tilbringe tiden alene i morgen, så er vel det samme sak. Anonymkode: 273a6...730 11 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Hvis han ikke tenker på fremtiden og trenger mye alenetid, tenker jeg depresjon. Er han i godt humør sammen deg? Legger dere planer for reiser og andre opplevelser? Siden dere er over 30 har du kanskje lyst på barn snart. Jeg ville ikke rådet noen til å satse på en mann som trenger så mye alenetid. Man får ikke det med barn, for å si det mildt. 😅 Hvis du vil ha familie, bør du ikke gi han for mye tid. Et år er kanskje tidlig å flytte sammen, men han burde ha lyst til å begynne å snakke om det hvert fall. Anonymkode: f30b0...e3a 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis han ikke tenker på fremtiden og trenger mye alenetid, tenker jeg depresjon. Er han i godt humør sammen deg? Legger dere planer for reiser og andre opplevelser? Siden dere er over 30 har du kanskje lyst på barn snart. Jeg ville ikke rådet noen til å satse på en mann som trenger så mye alenetid. Man får ikke det med barn, for å si det mildt. 😅 Hvis du vil ha familie, bør du ikke gi han for mye tid. Et år er kanskje tidlig å flytte sammen, men han burde ha lyst til å begynne å snakke om det hvert fall. Anonymkode: f30b0...e3a Gud så mye overtolking og stakkarsliggjøring og dulling for å fortrenge den vonde sannheten. He's just not that into you Anonymkode: bf420...7f7 19 1 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Særeie er jo drømmen! Anonymkode: 2464a...648 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har aldri vært klar for å flytte sammen med en kjæreste jeg har vært sammen med i under ett år. Og ville nok blitt litt forvirra om kjæresten hadde "bestemt oss" om at det var på tide å flytte sammen. Det er altfor tidlig å planlegge framtida med en man ikke har kjent gjennom alle sesonger en gang. Anonymkode: 2b1b0...86d 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Flytte sammen er jo en stor greie, må begge selge sine boliger, eller skal en selges, og man flytter sammen i den enes bolig? Man bør uansett bo sammen en stund før det valget tas. Men det skjer jo gjerne automatisk under dating, man er jo mye sammen i en av boligene. Om dere bare er sammen få dager av gangen, syns jeg det er rart du i det hele tatt tenker flytting. Da er det jo ganske tydelig at han ikke har behov for å ha deg rundt seg for mye. Anonymkode: 610a2...841
c_buk Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Å ikke ville flytte sammen ennå er jo for så vidt helt greit. Men det store røde flagget her for min del er at han ikke engang har tenkt på det. Jeg vil være med noen som planlegger fremtiden litt. Så jeg ville tenkt at det enten manglet på interessen eller at vi bare var en dårlig match. 9
Gjest Karamelis Skrevet 23. oktober 2022 #18 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg tenker at det at han ikke har lyst til å flytte sammen med deg (enda) er ingen krise. Men å være vag, gjøre deg usikker og stresse deg på en slik måte at du gråter er krise. Jeg personlig ville ikke ha hatt en kjæreste som får meg til å føle meg så dårlig.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Skrevet 23. oktober 2022 Høres mer ut som om dere er fwb? Anonymkode: 73775...8a9 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #20 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Særeie er jo drømmen! Anonymkode: 2464a...648 Særboer. Særeie er noe annet Anonymkode: 478ef...c85 6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå