AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Datteren min og bestevennen har bursdag med noen få dagers mellomrom. De blir fire år og dette er selvfølgelig noe de gleder seg veldig til! Hun har vært her på besøk et par ganger og vi har også vært hos dem. Jeg har lyst til å spørre moren om vi kan ha fellesbursdag. Skal da selvfølgelig tilby å ha det hjemme hos oss. Men er det greit å spørre om? Føler litt på at det kan være vanskelig for henne å si nei? Anonymkode: 0b80b...b65
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Helt greit å spørre om. Du kan si noe sånt som «Hei! Jeg lurer på om xxx skal ha barnebursdag i år? I så fall lurer jeg på om dere vil slå sammen bursdagsfeiringen med min datter? Vi kan selvsagt ha feiringen hos oss». Anonymkode: 68dcc...7f9 8
Minlillelykke Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg synes ikke det er frekt. Datteren min feirer med 2 andre venninner hvert år😊 3
GammelKaktus Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Du kan jo spør på en fin måte så kan hun eventuelt tenke litt på det. Noen har jo lyst til å styre med det selv for det har en tendens til å bli den ene som styrer og så sitter den andre der og har ingenting enn skulle ha sagt.... Jeg hadde sagt nei men det er jo fordi jeg liker å styre med slikt selv. Og jeg har hørt alt for mange som klager etter de har vært med på slikt, sikkert fordi de har vært for konfliktsky til å gi beskjed om ting de har vært uenige i... 😄 Men det er jo deres egen feil. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Absolutt ikke frekt, men vær veldig tydelig på at det er lov å si nei. Hvis du synes det er rart om de sier nei så hadde jeg latt være å spørre. Anonymkode: 09300...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg hadde syntes det hadde vært supert å bli spurt om å ha fellesbursdag. Det er bare digg å ha et sett foreldre å dele ansvaret for å holde øye med en skokk med småunger med. 🙈 Utrolig nok så hiver foreldre bare 3-4-åringene inn døra og drar. 🤷♀️ Da vi feiret 4-års dagen til yngste så regnet vi med at opptil flere foreldre kom til å bli værende i selskapet, men neida, alle dro. 🤷♀️ Det hadde faktisk ikke gått hvis ikke mannen hadde flåtten kompis til å hjelpe til. 🙈 Anonymkode: e59ee...3de 8
Loke37 Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Nei, en må jo spørre, verste svar du får er, nei 😊 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Bare spør, det blir som regel bedre bursdager dersom to barn slår seg sammen, for da er det flere voksne som kan hjelpe til, som kan passe på og ikke minst dele utgiftene 😊 Anonymkode: d53ce...1c1 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg synes ikke det er noe problem. Jeg har blitt spurt hvert år av moren til bestevennen til mitt barn, og det er bare hyggelig. Ett år ville mitt barn ha bursdagen sin for seg selv, og da sa jeg bare det. Mye lettere å si nei når man kan "skylde på" barnet. Så du kan jo slenge på at du skjønner om barnet vil feire alene eller noe, så gir du henne en enkel utvei hvis hun vil si nei. Anonymkode: 9c38c...926 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt ikke frekt, men vær veldig tydelig på at det er lov å si nei. Hvis du synes det er rart om de sier nei så hadde jeg latt være å spørre. Anonymkode: 09300...6ba Helt enig. Veldig OK å spørre, men vær ydmyk på at den andre mammaen kanskje ikke vil - og at dét er helt OK. Anonymkode: 93db8...ee0 1
Lill3My Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Voksne mennesker bør virkelig være i stand til å si NEI til noe så enkelt som dette dersom de ikke vil. Tenker du bare sprø, jeg. "hva med å feire sammen? Eller foretrekker du å feire [hennes barns navn] for seg?" 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Datteren min og bestevennen har bursdag med noen få dagers mellomrom. De blir fire år og dette er selvfølgelig noe de gleder seg veldig til! Hun har vært her på besøk et par ganger og vi har også vært hos dem. Jeg har lyst til å spørre moren om vi kan ha fellesbursdag. Skal da selvfølgelig tilby å ha det hjemme hos oss. Men er det greit å spørre om? Føler litt på at det kan være vanskelig for henne å si nei? Anonymkode: 0b80b...b65 Sønnen min feiret i år bursdag sammen med sin venn. De er født 2 dager mellom. Det var herlig, hele klassen ble invitert+ noen fettere utenom. Vi delte utgifter. Om de ikke gjorde slik, ville de feiret bursdag samme helg,lørdag og søndag og invitert samme venner. Meningsløst. Mora til vennen spurte oss og det var helt greit. Anonymkode: 7ea87...05c 1
Veggdyret Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde syntes det hadde vært supert å bli spurt om å ha fellesbursdag. Det er bare digg å ha et sett foreldre å dele ansvaret for å holde øye med en skokk med småunger med. 🙈 Utrolig nok så hiver foreldre bare 3-4-åringene inn døra og drar. 🤷♀️ Da vi feiret 4-års dagen til yngste så regnet vi med at opptil flere foreldre kom til å bli værende i selskapet, men neida, alle dro. 🤷♀️ Det hadde faktisk ikke gått hvis ikke mannen hadde flåtten kompis til å hjelpe til. 🙈 Anonymkode: e59ee...3de Så rart! Hos oss (i vår barnehage) er standarden at de starter med barnebursdag når de fyller 5 år, men foreldrene er normalt med og sitter og skravler sammen både med 5- og 6-åringene. Det hender at enkelte av barna sier "jeg vil være her alene mamma, gå hjem!" men det er sjelden. Veldig koselig å sitte og skravle og bli kjent med de andre foreldrene også. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Spør på epost eller melding, så har de tid til å tenke seg om og svare i fred og ro. I forhold til muntlig, hvor man blir mer "stilt opp til veggs". Anonymkode: 4fee3...3b0 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Bare spørr. Vi har feiret sammen flere ganger Anonymkode: d62f6...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Ville spurt, ja! Vi har feiret sammen med andre flere ganger, og jeg synes det er helt supert. Men alle tenker jo ikke sånn, og det er jo helt greit. Spør på melding så hun ikke føler hun må svare umiddelbart, og legg vekt på at du synes det er helt ok om hun vil holde eget selskap! Anonymkode: a180f...8e3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Skrevet 23. oktober 2022 Heilt greit å spørre, men få tydelig fram at det ikkje e noko press eller forventninger til at ho må svare ja eg hadde ikkje hatt lyst, for uavhengig av kor mykje "arbeid" det e for oss voksne så e det gøy for ungane og ha sin eigen dag. Særleg første bursdagsselskapet kan fort bli kjip å måtte dele oppmerksomheten i. Anonymkode: 6f2ae...3df 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #20 Skrevet 23. oktober 2022 Ja, spør Jeg ble bare glad for det spørsmålet da vi feiret fireårsdag sammen med en annen fersk fireåring før sommeren. Anonymkode: aadaf...226 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå