AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er student og er ferdig om et år og går da inn i fast stilling med 580 000 i årslønn. På det tidspunktet har jeg 600 000 i EK og har ingen gjeld eller betalingsanmerkninger. Samboeren min tjener bedre enn jeg vil gjøre, men han har gjeldsordning og er ferdig med denne om 3 år. Gjeldsrådgiveren hos Nav sa at mange av de han har hjulpet har kjøpt seg bolig mot slutten av gjeldsordningen. Jeg kommer til å søke lån basert på min ek og inntekt, men lånet hadde selvfølgelig blitt høyere med to inntekter i beregningen. Er det noen som vet noe om dette? Kan han f.eks eie 10% av boligen vi kjøper og at hans inntekt blir medberegnet? Kan selvfølgelig bestille time i banken men hadde vært interessant å høre andres erfaringer 😊 Anonymkode: 524be...482
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Kreditorene i gjeldsordningen må godkjenne at han kjøper bolig, siden beregningen av dividenden vil endres, i tillegg til at det kan oppfattes som støtende overfor kreditorene at han erverver formue/eiendeler under gjeldsordningen. Det må derfor utarbeides et endringsforslag som kreditorene må godta for at han skal få videreført gjeldsordningen. Anonymkode: 45afc...c02 6 2