AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg og kjæresten vurderer å bosette oss i Drammen. Er det er miljø for kristne der? Jeg har bakgrunn fra den norske kirke og har veldig sansen for KFUK-KFUM. Er ikke særlig konservativ av meg, og heller ikke karismatisk. Tenker hvis vi får barn, er det noe opplegg for barn feks søndagsskole, barnekor, speider osv? Og er det noe miljø for voksne kristne? Eller er det sånn at de fleste kristne i Drammen går i frikirkene feks Filadelfia? Anonymkode: 0a5b8...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Jehovas vitner pleier å stå på torget så du er nok ikke alene Anonymkode: 781de...cbc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 https://kfuk-kfum.no/kfuk-kfum-drammen❤️ Anonymkode: a793c...ff8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Ser ut som om det er stor takhøyde i Strømsgodset menighet. Mange unge barnefamilier og også eldre og etablerte beboere har flyttet til den nye bydelen. Til sammen gir dette en befolkning med variert bakgrunn og et stort spekter av interesser: https://kirken.no/nb-NO/fellesrad/drammen-kirkelige-fellesrad/menigheter/stromsgodset-menighet/forsideoppslag/sagene-kirke---med-apne-dorer/ Kanskje du kan sjekke litt rundt på facebook? Anonymkode: a793c...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 Har kikket litt rundt og Strømsgodset menighet virket bra. Hvordan er det ellers i Drammen med tanke på oppslutning rundt dåp og konfirmasjon. Er det tradisjon for å døpe barn eller er folk sånn «uuu nei, vi skal ikke døpe, vi er ikke kristne, vi skal ha navnefest vi!» ? Lurer litt på hvordan folk sine holdninger til kirken er. Anonymkode: 0a5b8...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå