AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Babyen min sover dårlig på dagtid og den eneste måten å være garantert at han får minimum 30-60 min søvn er å ta ham i bæresele. Siden han har kolikk har det generelt blitt mye bæring enten i bæresele eller armene. Nå begynner jeg å kjenne det veldig godt i ryggen og det hjelper ikke selv om jeg innimellom får en god natts søvn, nå våkner jeg med vond rygg. Han er bare 3 måneder, men har veid mye fra starten, så det hjelper ikke på. Er redd han må bæres helt til han kan gå selv 🤪 Har en ergobaby 360 som skal være en av de beste bæreselene, men kanskje det finnes noen som er enda bedre for ryggen? Har kjøpt meg klipp hos PT, men det er ikke tid til å trene nå, han krever all min tid og jeg har null motivasjon til å trene når han er lagt for kvelden kl 21. Noe som har vært i samme situasjon og fant en løsning? Anonymkode: 7ce75...142
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Min baby sov kun i sjal/sele på dagtid og HELT inntil meg på natta så jeg måtte ligge i ubehagelige stillinger. Prøvde og styrte med masse forskjellig som uansett ikke funka. Nå er hun 4 mnd, og plutselig for 1-2 uker siden begynte ting å løsne. Nå sitter jeg oppe i sofaen, babyen sover i egen seng. Det hadde ikke gått for bare 2 uker siden. 1-2 dupper om dagen bysser jeg henne og legger henne i vogna, så får på den måten avlastet litt fra sjal/sele. Angrer meg litt for at jeg styrte så mye, jeg ser nå at ting går seg til av seg selv. Anonymkode: 759bd...d89
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Det er ikke en sele som er bedre en en annen, så fremst den er ergonomisk utformet. Ergobaby er en klumpete type, mange liker den, men mange liker den ikke. Får du vondt i ryggen av selen ville jeg prøvd en annen. Jeg bærer en på 8 kg i Kahu Baby uten å få vondt, og jeg har enormt dårlig rygg 🤪 Anonymkode: 8375c...cb0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Ikke det du spør om men har du prøvd å legge babyen inntil en varmeflaske når hen har sovnet? Det har funka her når baby har vært urolig Bare pass på at varmeflasken ikke er for varm. Også pakke baby godt inn rundt seg så det føles litt tettpakka 🥰 Jeg bruker gravidpute og varmeflaske til babyen ! Anonymkode: 4d57d...c04
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min baby sov kun i sjal/sele på dagtid og HELT inntil meg på natta så jeg måtte ligge i ubehagelige stillinger. Prøvde og styrte med masse forskjellig som uansett ikke funka. Nå er hun 4 mnd, og plutselig for 1-2 uker siden begynte ting å løsne. Nå sitter jeg oppe i sofaen, babyen sover i egen seng. Det hadde ikke gått for bare 2 uker siden. 1-2 dupper om dagen bysser jeg henne og legger henne i vogna, så får på den måten avlastet litt fra sjal/sele. Angrer meg litt for at jeg styrte så mye, jeg ser nå at ting går seg til av seg selv. Anonymkode: 759bd...d89 Så godt å høre at det løste seg! Du har sikkert rett i at man burde prøve å slappe litt mer av og ikke styre så mye, men det er lettere sagt enn gjort 🤪 Synes hver uke føles som en måned, som om han blir bedre om 2 uker er det 2 måneder for meg 😅 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ikke en sele som er bedre en en annen, så fremst den er ergonomisk utformet. Ergobaby er en klumpete type, mange liker den, men mange liker den ikke. Får du vondt i ryggen av selen ville jeg prøvd en annen. Jeg bærer en på 8 kg i Kahu Baby uten å få vondt, og jeg har enormt dårlig rygg 🤪 Anonymkode: 8375c...cb0 Har også en embrace som er mindre klumpete, men synes ikke han får like god støtte i den (han er ganske lang så den blir nok for liten for ham) og har ikke hatt inntrykket av at jeg får mer vondt i ryggen av den. Skal sjekke ut Kahu Baby. Hvor mye må du gå rundt og bære i løpet av en dag da? Jeg blir sliten etter bare to timer og da gjenstår det ganske mange timer av dagen med bæring 😅 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke det du spør om men har du prøvd å legge babyen inntil en varmeflaske når hen har sovnet? Det har funka her når baby har vært urolig Bare pass på at varmeflasken ikke er for varm. Også pakke baby godt inn rundt seg så det føles litt tettpakka 🥰 Jeg bruker gravidpute og varmeflaske til babyen ! Anonymkode: 4d57d...c04 Spør om måter å løse situasjonen på, så alle tips er mottatt med takk Har ofte prøvd å legge varmeflaske i sengen/nestet før jeg legger ham ned (har sjelden funket), men aldri latt den ligge der. Kanskje jeg skal prøve det Takk! Anonymkode: 7ce75...142
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 Vi endte opp med gyngestol.. ryggen verket og jeg fikk betennelse i armen, etter stolen ble godkjent så har jeg ikke hatt det. Nå er ungen så stor at hun slipper å bysses heldigvis! Anonymkode: 90bb3...e52
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi endte opp med gyngestol.. ryggen verket og jeg fikk betennelse i armen, etter stolen ble godkjent så har jeg ikke hatt det. Nå er ungen så stor at hun slipper å bysses heldigvis! Anonymkode: 90bb3...e52 Har vurdert det selv, kanskje jeg må investere i gyngestol! Anonymkode: 7ce75...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå