Gå til innhold

Kan jeg bruke nav utplasseringene på CV?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg har noen spørs
Skrevet

Hei! 😊

Jeg har vært i flere tiltak fra nav, utplassert i to bedrifter, ett sted i ett år og et annet sted i fem år før jeg ble ufør. Har vært ufør i fire år og nå er jeg på vei tilbake til livet. Er ung ufør og har ikke videregående så jeg starter med noen fag til våren 🥰 

Det jeg lurer på da er, kan jeg bruke de stedene jeg jobbet på en CV? Så det ikke bare er et stort hull siden ungdomsskolen. 

Jeg logget meg inn på nav sine sider nå, og kun det første året på det ene stedet er registrert. Hva med de siste fem årene? Kan jeg registrere de på CV uansett? Tenker også at plan B kunne ha vært et fagbrev, kanskje? Fem års erfaring kan gi det?

Da jeg skulle søke VG1 så ba de om CV, men det går vel uansett? Voksenretten min er jo ikke rørt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Ta med de fem årene også. Lykke til!! 

Anonymkode: 59810...a2c

• Liker 1
Skrevet

Du har vel uansett tenkt til å bruke referanser derfra?

Anonymkode: 8eeed...935

Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Ja! Du burde også fått en skriftlig attest fra du var der, som minimum sa når du var utplassert og hvilke arbeidsoppgaver du deltok i. 

Men skriv det opp uansett, og send eventuelt melding til NAV og spør om de kan gi deg dokumentasjon om du ikke får referanse/attest direkte fra der du var utplassert.

Lykke til med jobbjakten og med fagene! Kjekt å bli minnet på at uføre ikke trenger å være et permanent endestopp for alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...