Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Finnes det her inne på KG?

Anonymkode: 608d2...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det, men det finnes en del på Reddit for folk som er sammen med mennesker som ikke stiller spørsmål med noe som helst, lever som zombier, og kun gjentar det de ser på nyhetene i massemedia. «I’m with a NPC» eller noe

Anonymkode: e3774...43a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 19.58):

Hei,

Det burde ha vært det. Det er skummelt å se hvordan tilsynelatende oppegående mennesker plutselig forkaster alt de har lært og begynner å tro på det reneste svada.

Anonymkode: 2b28d...310

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 13.07):

Det burde ha vært det. Det er skummelt å se hvordan tilsynelatende oppegående mennesker plutselig forkaster alt de har lært og begynner å tro på det reneste svada.

Anonymkode: 2b28d...310

Ja for uffaameeeiii så forferdelig at en du kjenner ikke har samme tanker og meninger som deg ;) Må være helt forferdelig å være i samme slekt/venn med en som blir omtalt som konspirasjonsteoretiker. 

Anonymkode: 92e49...2b5

Skrevet

Finnes et subreddit som heter "Qanon-casualties" som har mye bra. 

Og ei facebook gruppe, med det tunge navnet "Støttenettverk for pårørende av konspirasjonsteoretikere" Ikke så mye aktivitet der desverre, Norge er nok litt lite, men det hjelper vel med flere medlemmer. 

Anonymkode: 88437...ac1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herlighet. Det er ikke måte på hva folk skal få problemer av for tiden.

Synes rett og slett dere pårørende av konspirasjonsteoretikere rett og slett bør kontakte et kriseteam, slik at dere får hjelp til belastningen og bearbeidet traumene dere blir påført. Det kan fort bli PTSD, så dette er FARLIG hvis dere ikke får ordentlig hjelp snart.

Anonymkode: 3a68f...661

Skrevet

Uffda.. stakkars dem🙄

Anonymkode: 42214...12e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes rett og slett dere pårørende av konspirasjonsteoretikere rett og slett bør kontakte et kriseteam, slik at dere får hjelp til belastningen og bearbeidet traumene dere blir påført. Det kan fort bli PTSD, så dette er FARLIG hvis dere ikke får ordentlig hjelp snart.

Ta deg sammen. Jeg er heldigvis ikke i forhold med eller har noen i familie eller venner som tror på konspirasjoner. Ser likevel for meg at det er belastende å omgås slike, og at det da er fint å ha støtte fra andre i samme situasjon. Uten at du skal begynne å rable om traumebehandling. Konspirasjonsfolk kan sammenlignes med psykisk syke mennesker, forskjellen er at de med mentale problemer erkjenner iallefall at de er syke og oppsøker hjelp. 

Anonymkode: 12455...71b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha ja snakk om hvor svaksinnet folk skal være  og så skylde det på konspirasjonsteoretikere😆 greier ikke folk å tenke selv? Voldtar vi sinnet dems? Jeg føler meg ikke misshandlet eller krenka og voldtatt i sinnet av andre sine MENINGER

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 19.58):

Hei,

Dropp å si pårørende. Folk tar egne valg og lever med dem. Ingen kan pålegge deg å mene det samme som dem. Man kan omgås selv om man tar ulike valg. Man kan også være respektfull selv om man ikke er enig. Om en person legger ut i det vide og brede om ting som ikke interesserer deg så er de ikke respektfulle. Dette går to veier. 

Anonymkode: d3e80...c03

• Liker 1
Skrevet

Til dere som hoverer. 

Dere er sikkert enige i at noen konspirasjonsteorier er bullshit (håper jeg!). Type "jorda er flat" og "verden styres av pedofile satanister". Hvis dere er enige i det, så handler hoveringen og spydighetene bare om hvor man skal sette grensen for hva som er galskap og ikke. 

Det må være jævlig slitsomt å omgås en som faktisk tror at verden kontrolleres av pedofile satanister. Det finnes folk som tror på det.

Anonymkode: 544a9...ff5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha ja snakk om hvor svaksinnet folk skal være  og så skylde det på konspirasjonsteoretikere😆 greier ikke folk å tenke selv? Voldtar vi sinnet dems? Jeg føler meg ikke misshandlet eller krenka og voldtatt i sinnet av andre sine MENINGER

Du fremstår ikke så veldig oppegående med den kommentaren din, forsåvidt gjelder det samme for den du svarer.

Men vi vet jo hvorfor dere holder på sånn, så min trøst er at jeg er lykkelig og lever et godt liv, mens det samme kan ikke sies om dere som må klenge dere til konspiranoiaen, for å føle mål og mening med livene deres.

Anonymkode: 558dd...79e

• Liker 3
Skrevet

Kan du holde opp! Konspirasjonsteoretikere er med på å spre frykt, det skaper konflikter i samfunnet vårt som vi ikke trenger. Jeg håper at vi kan sette mer begrensninger på hva som er lovlig å diskutere åpent på nett når det kommer til synsing om konspirasjoner, det har virkelig ingen nytte for noen.

Anonymkode: 20287...65b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du holde opp! Konspirasjonsteoretikere er med på å spre frykt, det skaper konflikter i samfunnet vårt som vi ikke trenger. Jeg håper at vi kan sette mer begrensninger på hva som er lovlig å diskutere åpent på nett når det kommer til synsing om konspirasjoner, det har virkelig ingen nytte for noen.

Se deg rundt i verden og krigen som pågår. Det er ikke på grunn av konspirasjonsteoretikere. Få litt viktigere ting å bekymre deg over nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke på grunn av konspirasjonsteoretikere.

Nå ja. Det Putin kommer med av beskyldninger mot vesten er jo helt på bærtur. Så ... kanskje han har forlest seg på konspirasjonsteorier og fake news?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta deg sammen. Jeg er heldigvis ikke i forhold med eller har noen i familie eller venner som tror på konspirasjoner. Ser likevel for meg at det er belastende å omgås slike, og at det da er fint å ha støtte fra andre i samme situasjon. Uten at du skal begynne å rable om traumebehandling. Konspirasjonsfolk kan sammenlignes med psykisk syke mennesker, forskjellen er at de med mentale problemer erkjenner iallefall at de er syke og oppsøker hjelp. 

Anonymkode: 12455...71b

Se der, du har ikke problemet en gang, likevel er det et problem. Jaja.

Anonymkode: 48201...d39

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja til mer sensur! Har du kanskje forslag til hva man skal kunne snakke om?

Skrevet

Jeg hadde en i familien som ikke kunne drikke ufiltrert vann pga fluor som skulle krympe hjernen, måtte bruke fluorfri tannkrem, sa alltid "chemtrails" hver gang vi var ute og det var en flystripe på himmelen og skulle fortelle i lange baner om agenda 21 for å utslette og zombiegjøre mennesker med bla chemtrails, ja også var chemtrails med på å lage et slør i atmosfæren som gjorde at vi ikke så alle ufoene som prøvde å redde oss, president Bush var en reptil og Hitler levde under jorda i reptil land for det var reptilene som var den egentlige eliten og alt som stod i nyhetene var fake news og postet om false flag attacks med falske skuespillere i katastrofer som Sandy hook og 9/11 og frimurere og blabla. 

Det ble veldig slitsomt og fjernt å forholde seg til vedkommende. En ting er å tenke de tingene som en form for underholdning eller "tenk om" tanke som man kan filosofere rundt som andre rare tanker men å være overbevist og i tillegg nedlatende mot alle andre som var "sovende sauer" da ble det for dumt og vrangt. Han røyka mye hasj og slutta på et tidspunkt med det pga noe ruspsykoser og da forsvant konspirasjonstankene hans også gudskjelov😅 Husker han skrev en offentlig beklagelse på Facebook over alle syke konspirasjonsteorier han hadde postet om osv og at han ikke trodde på det lenger. Rus får hjernen til å tro det er connections som ikke egentlig er der så det var godt å få tilbake en mer normal person! 

... er vel en eller annen konspirasjonsteoretiker her som kommer til å kalle meg sovende sau nå fordi hen kjenner seg igjen😂😂😂

Anonymkode: e659b...06a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja til mer sensur! Har du kanskje forslag til hva man skal kunne snakke om?

Hva med å snakke om noe positivt for en gangs skyld, eller er det å spre unødvendig frykt og løgner alt der konspirasjonsteoretikere gjør?🤦‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå ja. Det Putin kommer med av beskyldninger mot vesten er jo helt på bærtur. Så ... kanskje han har forlest seg på konspirasjonsteorier og fake news?

Ja helt sikkert.

Hva som er fake news og ikke vet vi faktisk ikke med 100% sikkerhet. Selv tror jeg ikke blindt på alt som blir sagt verken i Russland eller Vesten. Propaganda er det overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...