AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #21 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja vi brukte 3000kr pr barn sin bursdag for å inkludere alle. Leide lokale da de var nesten 30stk. Har flere barn som har tette bursdager. Og bruke 9000kr måneden etter jul for å inkludere alle har vært tungt. Godt vi er ferdig med det og kan velge de nærmeste. Ha det hjemme eller ute. Mindre klasser hadde gjort det lettere for folk å ha det hjemme. Mye kosligere. Anonymkode: 2f47e...709 Det koster å lage sjokoladekake/muffins, pølser, brus/saft, engangsservietter/fat/glass/duk osv. Godteposer er svindyrt men forventet. Og kan ikke putte bare 3 ting oppi heller. Er høydepunktet i den alderen. Så har vi allergier, gluten,laktose og vegetar... Leie av lokale. Og ordne til og vaske ut og aktivisere barna(ja i en gynsal uten noe må du det). Så for en med dårlig helse kan det være bedre å velge å ha det på lekeland eller trampolinepark feks. Noen ganger er det grunner til at folk velger å ha det ute eller at de velger kun noen til besøket. Og noen har ikke råd til besøk. Men å føle seg presset til å ha det ute bør ingen. Ha det hjemme. Anonymkode: 2f47e...709 3
Gjest Ms Baxter Skrevet 23. oktober 2022 #22 Skrevet 23. oktober 2022 Er alenemor, men liker å feire ute, da jeg syns det er stress å ha mange unger i leilighet. Og det å underholde dem pluss ordne mat selv er bare pes. Så utenom siste år i barnehage og første klasse har alt foregått ute. Men vi ber bare ca. 5stk de siste 3åra da det blir for mye uroligheter og mindre koselig m full klasse. (Det har jeg ikke råd til heller😅)
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #23 Skrevet 23. oktober 2022 FrøkenMånestråle skrev (15 timer siden): Nå etter korona så har de vært få bursdager hjemme hos noen, det har helst vært på noe utenfor huset. Når det er sagt så må man ikke invitere alle, i vår klasse så har flere hatt bare venner fra 4. klasse av og så lenge det er under halvparten av det kjønnet så er det greit tenker jeg. Barnet må jo få ha en bursdag som han ønsker seg og innenfor de rammene dere har, det må nesten være førsteprioritet. Mitt barn har vært i flere bursdager der de bare har vært under halvparten av guttene i klassen og det er ingen som har sagt noe på det. Men dere kan nok fint få en fin bursdag hjemme og altså hvis bursdagsbarnet er med på det og vil det. I datter sin klasse er de totalt 13 barn. 8 jenter og 5 gutter. Som mor synes jeg det er urimelig å kun invitere noen av jentene i vår datter bursdsg når vår datter har bursdag sist, hun har blitt invitert i alle de andre jentene zin bursdag-og de leker mye sammen på skolen alle 8. De går i 5.klasse nå Anonymkode: 326cf...7e1 1
GammelKaktus Skrevet 23. oktober 2022 #24 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I datter sin klasse er de totalt 13 barn. 8 jenter og 5 gutter. Som mor synes jeg det er urimelig å kun invitere noen av jentene i vår datter bursdsg når vår datter har bursdag sist, hun har blitt invitert i alle de andre jentene zin bursdag-og de leker mye sammen på skolen alle 8. De går i 5.klasse nå Anonymkode: 326cf...7e1 Det skjønner jeg, når de er så få så er det greit å invitere alle, når vi hadde så liten klasse så tok jeg hele klassen siden vi hadde så godt miljø og alle var med alle. Men om man ikke har økonomi til det så skjønner jeg godt at man i visse tilfeller velger å invitere de nærmeste. Viktig at alle blir inkludert men det er og viktig at bursdagsbarnet får ha en bursdag som hen ønsker seg. Så tenker jeg jo og at hvis man som forelder har et barn som faller utenfor at man tar kontakt med de andre foreldrene og prater om dette. Hos oss så vet jeg at blant guttene (på trinnet) så er miljøet veldig bra, kunne ikke vært bedre og de har alle noen å være med. Dette prater jo vi foreldre om når vi treffes på diverse sammenkomster.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #25 Skrevet 23. oktober 2022 FrøkenMånestråle skrev (16 timer siden): Nå etter korona så har de vært få bursdager hjemme hos noen, det har helst vært på noe utenfor huset. Når det er sagt så må man ikke invitere alle, i vår klasse så har flere hatt bare venner fra 4. klasse av og så lenge det er under halvparten av det kjønnet så er det greit tenker jeg. Barnet må jo få ha en bursdag som han ønsker seg og innenfor de rammene dere har, det må nesten være førsteprioritet. Mitt barn har vært i flere bursdager der de bare har vært under halvparten av guttene i klassen og det er ingen som har sagt noe på det. Men dere kan nok fint få en fin bursdag hjemme og altså hvis bursdagsbarnet er med på det og vil det. Nei det er ikke greit. Anonymkode: a5a3a...16a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #26 Skrevet 23. oktober 2022 Her kan man bruke lavvoene som står rundt og er eid barnehager /skoler, da kan man grille pinnebrød og pølser. Hekt supert og brukes æret rundt Anonymkode: a5a3a...16a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #27 Skrevet 23. oktober 2022 Vi har alltid hatt hjemmebursdager og barna har storkost seg. Har hatt forskjellige leker, laga kiosk så di kan kjøpe snop, isbar,hjemme kino laga billetter og kiosk osv, gamle barneleker som jeg hadde i mine bursdager har slått veldig an, laget lenker av glanspapir har alltid vært en hit, bursdag i november er jo ganske nerme jul 🤷🏼♀️😊 Anonymkode: ff081...997 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #28 Skrevet 23. oktober 2022 Det skal ikke mye til for at ungene koser seg på bursdag Det er bare de voksne som føler press på dette. Tenk litt over hvordan du ville kjent på det selv. Du syns fks det er stas å bli invitert på bryllup i Spania med kritthvite strender, overdådig selskap og fantastisk underholdning. Men du syns vel også det er like hyggelig å bli invitert i et bryllup i et av byens leielokaler hvor eneste underholdningen er taler, og baren drives av onkel Rolf med servering av brus, øl, vin og vodka battery. Folk flest driver ikke og sammenligner sånt og ser ned på de som ikke har råd til fancy greier. Anonymkode: 3cbb2...f53 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #29 Skrevet 23. oktober 2022 Selvfølgelig kan du ha det hjemme, og barna vil helt sikkert synes at det er helt supert! På den annen side bør du ikke undervurdere hvor mye arbeid det faktisk er å ha 13 ville unger hjemme, og hva det vil koste, med mat, pynt, ting som går i stykker og så videre. Hvis du er alene bør du absolutt få med deg noen (tanter og onkler f.eks.) for å hjelpe til, det blir fort en eller annen krise som det blir vanskelig for en voksenperson alene å ordne opp i. Anonymkode: 32b43...845 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #30 Skrevet 23. oktober 2022 Hadde bursdager hjemme til jeg var tenåring, funket fint hver gang. Pizza, film, tv-spilling, litt leker her og der og kake. Inviterte klassen først men siden jeg ikke var den mest populære ville jeg etterhvert bare ha med venner jeg faktisk likte og hang med. De bursdagene ble enda bedre for min del. Det viktigste var å være med folk jeg var glad i, uansett hva vi gjorde. Jeg tror ikke jeg gjorde noe særlig ute før jeg var i tiende klasse eller vgs, og da gikk det i kino eller bowling. Gjestene betalte for seg selv eller fikk penger av foreldrene til å betale for egen billett. 18-årsdagen min ble brukt på bowling og kino med mine tre nærmeste venner. Det er ikke alle som vil ha svære fester. Hjemmebursdager kan være veldig koselig, ikke tenk så mye på dette presset du føler. Det er veldig god sjanse for at du bryr deg mer om hvor fancy bursdagen må være enn barnet. Anonymkode: 1e92f...9e9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #31 Skrevet 23. oktober 2022 Tusen takk for svar barnet sa at hn vil kun feire ute og hvis ikke lot han være,men da jeg jeg at vi måtte la være . for da kan jeg bare be 3-4 stk ,noe lærere ikke abefaller, så blir kun familiebursdag Anonymkode: c0ee2...5de
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #32 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg holder også hardt på hjemmebursdag ennå - så lenge jeg klarer🤞🏽Tenker du fint kan servere mat først, så kan dere gå ut i skogen å ha naturbingo, sisten, eller noe sånt? Eller mer frilek. Jeg har stor hage og har brukt den for «alle penga». Tenker å ha 15 gutter i utebursdag i år - i hagen😊 Anonymkode: b4ed9...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #33 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja vi brukte 3000kr pr barn sin bursdag for å inkludere alle. Leide lokale da de var nesten 30stk. Har flere barn som har tette bursdager. Og bruke 9000kr måneden etter jul for å inkludere alle har vært tungt. Godt vi er ferdig med det og kan velge de nærmeste. Ha det hjemme eller ute. Mindre klasser hadde gjort det lettere for folk å ha det hjemme. Mye kosligere. Anonymkode: 2f47e...709 Den ser jeg. Vi brukte vel 2500 ca nå sist. Men er færre barn både hjemme og i klassen 🙃 Anonymkode: d105d...654
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #34 Skrevet 23. oktober 2022 Bursdag ute i skogen høres kjempekoselig ut! Min har i februar og vi dro bare til et friområde med akebakke i nærheten, så fikk de ake en stund og fikk boller og saft, og så samlet vi oss rundt en pinjata jeg hadde festet i et tre og alle fikk tre slag i blinde til den sprakk. Så ruslet vi hjem til oss for varme pølser (eller pizza, husker ikke, men veldig enkelt) og derfra ble de hentet og dro hjem. Dette var en kombinasjon av kjønn og fra klassen og barnehagevenner, ca 7-8 stk. Siden du har en skog er det trær å henge pinjata i, og lett å feste et tarp eller presenning som man kan være tør under. Isteden for å ake kan de ha noen leker de gjør i skogen. Google litt så finner du sikkert fine forslag. God planlegging og gjennomføring til deg:) Anonymkode: e0ebd...29c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #35 Skrevet 24. oktober 2022 Takk for alle svar blir hjemmebursdag med film, taco, godis og snacks ikke kaker Anonymkode: c0ee2...5de 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #36 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for alle svar blir hjemmebursdag med film, taco, godis og snacks ikke kaker Anonymkode: c0ee2...5de Så bra at du ikke ga etter og at barnet ombestemte seg😊 Anonymkode: fbd02...d95
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #37 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så bra at du ikke ga etter og at barnet ombestemte seg😊 Anonymkode: fbd02...d95 ble litt furting og grining så var det veldig fint etterpå Anonymkode: c0ee2...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå