Gå til innhold

Blir trist av å se alt det fine jentetøyet til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gutter og den biologiske klokka tikker mot slutten. Må innrømme at det stikker litt hver gang jeg går inn i en butikk og ser alle de fine julekjolene og lignende de har fått inn til jenter. 

Trist at jeg mest sannsynlig aldri skal oppleve å få en datter. 

Noen guttemammaer som blir trigget litt av det samme? 

Anonymkode: b7a6a...95b

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Jeg har også to gutter, barneskolealder begge to. Alltid vært litt sårt å se alt det fine til jenter, selv om jeg SELVFØLGELIG elsker guttene mine høyt og ville aldri byttet de mot noen andre. 

Men, nå er jeg faktisk i uke 38 med jente. Du kan tenke meg hun koster meg allerede 😂. Det er så utrolig mye finere tøy til jenter enn til gutter. 

Jeg håper du får oppleve å få ei jente du også, jeg hadde nesten gitt opp håpet selv, men se på meg! Sitter her med ei som hopper og spreller inn i magen i dette øyeblikk 💕

Anonymkode: 6a7bc...39c

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Jeg har også to gutter, barneskolealder begge to. Alltid vært litt sårt å se alt det fine til jenter, selv om jeg SELVFØLGELIG elsker guttene mine høyt og ville aldri byttet de mot noen andre. 

Men, nå er jeg faktisk i uke 38 med jente. Du kan tenke meg hun koster meg allerede 😂. Det er så utrolig mye finere tøy til jenter enn til gutter. 

Jeg håper du får oppleve å få ei jente du også, jeg hadde nesten gitt opp håpet selv, men se på meg! Sitter her med ei som hopper og spreller inn i magen i dette øyeblikk 💕

Anonymkode: 6a7bc...39c

Åh, så fantastisk koselig å høre😍 Forstår godt at du gleder deg:) Kos deg med innkjøpene nå før du føder:)

Anonymkode: b7a6a...95b

Skrevet

Har to jenter, 9 og 10 år. De har null interresse av kjoler og kan ikke ha på seg noe som helst mer enn en time før det er utskittent.

Anonymkode: fcd83...e2c

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har to jenter, 9 og 10 år. De har null interresse av kjoler og kan ikke ha på seg noe som helst mer enn en time før det er utskittent.

Anonymkode: fcd83...e2c

Jenta mi har vært helt besatt av kjoler og sko osv fra hun var et år gammel 🥲 skjønner ikke hvor hun har det fra for vi har ikke pushet det på henne. Hun skifter gjerne 4 ganger hver dag og skal helst ha på kjole døgnet rundt. Er 4 år nå.

Men ja, har en jente og en gutt og venter enda en jente nå. Å kjøpe spesielt klær til jenter er myyyye morsommere enn for gutter 🥲

Anonymkode: 9f63f...191

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har gutt og bryr meg fint lite om utvalget av kjoler til jenter😅 er nok fordi jeg var guttejente selv og aldri har hatt noe behov for å få en datter å flette håret på 😛 er gravid med nummer to og bryr meg oppriktig bare om at hen er frisk :) 

Anonymkode: 3b57e...56d

• Liker 10
Skrevet

Kjenner det samme. 

Anonymkode: 525b5...d64

Skrevet

Forstår deg jeg. Har både gutter og jenter og å kle jentene er jo som å kle på små dukker. Høres sykt ut men tar meg litt tilbake til barndommen. Elsket å leke med dukker og dukkeklær. Ja jeg vet at barna mine ikke er små dukker, men hallo. Det er gøy 🙂

Anonymkode: 8d9bc...c1a

• Liker 1
Skrevet

Har en av hver, og jeg har storkost meg å kjøpt inn masse fine klær til jenta. Så sykt mye mer fint til jenter enn til gutter. MEN jenta vil bare bruke det storebror bruker. Hun badet i gjørme, leker med traktorer og er skikkelig guttejente. Så for min del så får vi ikke brukt det allikevel…

Anonymkode: 8e9e7...0f4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en av hver, og jeg har storkost meg å kjøpt inn masse fine klær til jenta. Så sykt mye mer fint til jenter enn til gutter. MEN jenta vil bare bruke det storebror bruker. Hun badet i gjørme, leker med traktorer og er skikkelig guttejente. Så for min del så får vi ikke brukt det allikevel…

Anonymkode: 8e9e7...0f4

Men regner med du koste deg med å kle henne som baby da. 

Skrevet

Nei, kan ikke si jeg kjenner igjen det. Som guttemamma har jeg faktisk aldri blitt fascinert av småjentetøy og kjoler som jeg ser i butikker. Har aldri ønsket meg jentebarn, og var kjempefornøyd med gutt. Kanskje fordi jeg ikke er noe kjoleperson selv heller, og som barn AVSKYDDE jeg kjoler. Husker mamma tvang meg en gang til å gå i en kjole på en skoleavslutning, og jeg gråt fordi jeg hatet det så mye og ville slippe. 

Så nei, kjoler og å kle på og dolle opp småjenter har aldri vært noe jeg har interessert meg for.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syntes det er mye fint til gutt jeg?? Har gutt i magen, og bruker mye tid på å titte etter fine klær. MEN ender med at dette er klær som ikke kjøpes på HM og Lindex, så det koster mer 🙃 Men fyfaen hvor pen den lille gutten min kommer til å se ut 😂

Anonymkode: 904f5...578

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men regner med du koste deg med å kle henne som baby da. 

Jeg elsker alt rosa og glitter til små, men jenta mi på snart 9 mnd har vel brukt kjole kun 2 ganger til nå, utrolig upraktisk plagg 😅 nydelige bodyer med blonder og blomstermønster som plutselig er full av drit, spaghettisaus og gulp. Håper det fikk deg til å føle deg litt bedre, det er stas med jente så klart, men det er en baby, ikke en dukke, så det blir fort mye søl på prinsesseklærne! 😀

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har to gutter. Bestevenninnen min har to jenter, koser meg med å ta de med på shopping en gang i blant og strikke klær til de 🙂 Enig at det er mye finere klær til jenter, men jeg kjenner ikke noe behov for en egen jente. 

Anonymkode: 5a3a0...527

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er en trøst... gutten min(13r) bruker samme antrekk til det er skittent. Jenta mi skifter 3-4 ganger om dagen. Og klærne er ikke skittne. Vasker sykt mye klær. Og nå er hun kommet i puberteten (10år), og bruker inntil 10 truser pr dag pga utflod....

Anonymkode: 520d9...c16

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tre gutter. Jeg er litt irritert over at utvalget av gutteklær er så dårlig. Men jeg er mest trist over at jenter blir bedømt etter utseendet og hvordan klærne deres ser ut, og jeg er glad for at mine barn slipper å forholde seg til det på samme måte. Jeg må si det er ganske skremmende, og det starter så tidlig! Se bare på nyfødtbilder. Da blir jentebabyer dekket i rosa tyllkjoler og med hårbånd (! de har jo ikke hår!), mens guttene er fine nok i seg selv. 

Anonymkode: 80bff...f40

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syntes det er mye fint til gutt jeg?? Har gutt i magen, og bruker mye tid på å titte etter fine klær. MEN ender med at dette er klær som ikke kjøpes på HM og Lindex, så det koster mer 🙃 Men fyfaen hvor pen den lille gutten min kommer til å se ut 😂

Anonymkode: 904f5...578

Det finnes masse fine babyklær til gutt, selv om det er enda mer til jente. Hadde ikke noe problem med å kjøpe masse fine og søte babyklær til mine tre gutter, for å si det sånn! 🤣 Men det er verre når de tipper 3-4 år.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du forsøkt å se litt ut av Norge? Livly synes jeg har fin og høy kvalitet til begge kjønn. Ralph Lauren også. 

Av litt mindre eksklusive merker har PatPat nye fint. Her må du lese grundig på hva plaggene består av. Kvaliteten er som H&M, men etter prøving og feiling har jeg funnet ut at enkelte heldresser og lette kjoler fungerer. De har morsomme motiver som er unisex og som regel en gutt/jenteversjon av de fleste outfits.

Selv handler jeg nattdresser, morsomme sokker og noen lette plagg der.

Skrevet

Jeg er guttemamma og har 0 interesse av jentetøy. Kan heller kjøpe pene kjoler til meg selv 😂

Kjøper stort sett kun newbieklær til gutten min på KappAhl, de synes jeg er så pene! Utover det bestiller jeg klær til han på nett og finner så mye fint til gutt rundtomkring!  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes masse fine babyklær til gutt, selv om det er enda mer til jente. Hadde ikke noe problem med å kjøpe masse fine og søte babyklær til mine tre gutter, for å si det sånn! 🤣 Men det er verre når de tipper 3-4 år.

Enig med deg, av babyklær synes jeg det er mye fint til gutter. Når de blir litt eldre synes jeg generelt det er ganske stygge klær til begge kjønn. Synes verken det er fint med svart genser med en stor dinosaur eller en knallrosa genser med en enhjørning 😅

Anonymkode: 7458a...9cc

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...