Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, har jeg lyst å diskutere en ny vinkel på årsak som leder en partner til å være utro. 

Folk er ikke utro pga. de har så fantastisk partner. Folk er utro pga. den de er sammen med er ikke god nok.

Dere som har hatt en utro partner eller mistenker partner om utroskap. 
Hvilken side av dere, etter deres egen mening kan være en katalysator for at partner har/er/kan bli utro?

Anonymkode: 287ce...485

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er dette en "ny" vinkel, tenker du? 

Anonymkode: 20d0f...47d

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Det vil aldri være den andres skyld. Skylden får den som er utro ta. At noen ikke har det bra i forholdet legitimerer ALDRI å gå bak ryggen på partneren. 

Det går an å slå opp om en ikke er fornøyd i et forhold. 

Anonymkode: 33a49...580

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil aldri være den andres skyld. Skylden får den som er utro ta. At noen ikke har det bra i forholdet legitimerer ALDRI å gå bak ryggen på partneren. 

Anonymkode: 33a49...580

Absolutt

• Liker 1
Skrevet

Utroskap er et narsissistisk og psykopatisk trekk faktisk, det har ikke noe med den andre partneren å gjøre, det har kun med den som er utro å gjøre, og deres mangel på empati, respekt og omtanke for andre. Deres behov for bekreftelse kommer foran alt. Egoet ruler. 

Anonymkode: a877d...149

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

«Ny» vinkel faktisk. Hva er den «gamle» vinkelen da?

Anonymkode: 5809c...4de

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det handler mer om at det er den som er utro som ikke er god nok. 

Anonymkode: 7e461...fff

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er dette en "ny" vinkel, tenker du? 

Ny vinkel er; de som er «offer» av utroskap er årsaken. Ikke at det er tilfeldig hendelse. De har på en eller annen måte ikke vært tilstrekkelig når det kommer til å møte sin partners behov — uansett hva det måtte være. 

Skrevet

Ps: Jeg er ikke i et forhold, å ikke utro.

Noen vil tenke det ja. Men det er jo ikke kunn en årsak bak hvert eneste tilfelle av utroskap?

Jeg kan tenke at Åge er kjekk, og jeg liker humoren hans. Men så møter jeg Frank, han kan jeg snakke I timesvis med, for vi er engasjert i mange av de samme tingene. Audun ser mystisk ut i briller, og Vegard gir meg noen heftige blikk. 

Det at man er tent på en, utelukker ikke at jeg kan bli tent på en annen? Verken den ene eller den andre er noe dårligere om han ene skulle vise seg å være en bedre match for meg.

Syns det er forferdelig at noen er utro istede for å avslutte eller spørre om åpent forhold, så partner har samme mulighet til å føle seg sett og elsket, om så av noen andre, da de ikke lenger er i stand til å gi nok. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ny vinkel er; de som er «offer» av utroskap er årsaken. Ikke at det er tilfeldig hendelse. De har på en eller annen måte ikke vært tilstrekkelig når det kommer til å møte sin partners behov — uansett hva det måtte være. 

Det er jo vanlig å tenke at en av grunnene til utroskap er et dårlig forhold. Ikke noe ny tankegang  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men om den utro partneren ikke er fornøyd, kan jo han/hun bare slå opp? 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Men om den utro partneren ikke er fornøyd, kan jo han/hun bare slå opp? 😅

Det er nok lett å tenke hva alle andre skulle ha gjort bedre i forhold vi ikke selv er i. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men, dette er jo ikke noe nytt? Hva har du hørt tidligere? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok lett å tenke hva alle andre skulle ha gjort bedre i forhold vi ikke selv er i. 

Om forholdet er så ille, å det virkelig er umulig å dra, så utroskap er et snøfnugg av et problem i forhold, hvorfor er det så viktig å vite hva alle andre tenker om utroskap som et konsept? Der alle som har blitt bedratt er nødt til å bli beskyldt som dårlige, for å rettferdiggjøre en handling man har gjort. 

Skrevet

Akk nok en tråd med tåpelig victimblaming i forsøk på å provosere. Det er helg igjen på kvinneguiden ja gjeeeesp

Anonymkode: 7af62...014

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akk nok en tråd med tåpelig victimblaming i forsøk på å provosere. Det er helg igjen på kvinneguiden ja gjeeeesp

Anonymkode: 7af62...014

Ingen beit på denne i tilfelle 😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (15 minutter siden):

Om forholdet er så ille, å det virkelig er umulig å dra, så utroskap er et snøfnugg av et problem i forhold, hvorfor er det så viktig å vite hva alle andre tenker om utroskap som et konsept? Der alle som har blitt bedratt er nødt til å bli beskyldt som dårlige, for å rettferdiggjøre en handling man har gjort. 

Det skjønte jeg ikke så mye av. Men det beste er såklart å ordne opp i forholdet eller raskt forlate det, fremfor å være utro. 

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke være misfornøyd. 

Selv ikke vært utro, men kunne ha vært ved flere anledninger. Det er fordi jeg møter mennesker jeg har mye felles med, gode samtaler, tiltalende utseende, en seksuell spenning eller det kan vekke sommerfugler i magen. Mannen min gjør ikke noe galt for det om. Jeg derimot gjør noe galt om jeg følger den attraksjonen som oppstår og havner i en affære med noen. 

Man vil så gjerne ha svar på hvorfor folk er utro - svaret er jævlig enkelt at de går like godt overens med andre som de gjør med den de er sammen med. Det er ikke sånn at man hsr én sjelevenn og siden kan man ikke føle hverken romantikk eller seksuell lyst med andre. 

Anonymkode: 76404...669

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trenger ikke være misfornøyd. 

Selv ikke vært utro, men kunne ha vært ved flere anledninger. Det er fordi jeg møter mennesker jeg har mye felles med, gode samtaler, tiltalende utseende, en seksuell spenning eller det kan vekke sommerfugler i magen. Mannen min gjør ikke noe galt for det om. Jeg derimot gjør noe galt om jeg følger den attraksjonen som oppstår og havner i en affære med noen. 

Man vil så gjerne ha svar på hvorfor folk er utro - svaret er jævlig enkelt at de går like godt overens med andre som de gjør med den de er sammen med. Det er ikke sånn at man hsr én sjelevenn og siden kan man ikke føle hverken romantikk eller seksuell lyst med andre. 

Anonymkode: 76404...669

Akkurat at man er utro pga kåtskap, skjønner vel alle 😄. Spørsmålet er vel ikke om man var kåt men hvorfor lojalitet ikke var viktigere. Noen er blir også kåt av å lage kaos. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det skjønte jeg ikke så mye av. Men det beste er såklart å ordne opp i forholdet eller raskt forlate det, fremfor å være utro. 

Hmm, skal prøve å formulere det mer forståelig. 

Om en person har det forferdelig å er tvunget til å bli i et forholdet, så vet jo den personen med seg selv, at hans/ hennes utroskap ikke måler seg opp mot partnerens vold, foreksempel. 

Utroskap blir dømt, men det å frikjenne all utroskap, fordi man selv er tvunget til å leve sånn, er jo like dumt, som å tenke at det bestandig er lett å gå. 

Vet ikke om det ga mening 😂

Er enig i at det er best å gå, istede for å være utro.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...