AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er alenemor til 3 på snart 12,4 og 2. Jeg har hovedomsorg og foreldreansvar da pappan dessverre har begynt og ruse seg igjen og er ikke i stand til samvær ( uten tilsyn ) han ser de 2-3 ganger i mnd, mens noen fra barnevernet er tilsynperson, men er ikke alltid han kommer, blitt mindre og mindre det siste halvåret nå. Jeg tenker på og flytte hjem til min hjemby 7 timer unna, og da tenkte jeg at det er lurt og gjøre dette til sommer da barnet mitt uansett må bytte skole pga hn begynner på ungdomsskolen, de minste skal jo uansett være i bhg 2 og 4 år til, så da blir det en ny barnehagen for de etter sommer, som også passer siden minsten må uansett bytte avd da og han er litt sår på ting,mens jenta mi er veldig sosial, så hun er nok den jeg er minst redd for. Men så snakket jeg med broren min her om dagen og han forteller at ungdomsskolen som han vil begynne på har blitt veldig mye dårligere siden jeg selv gikk der, blitt mye vold , og de filmer og legger ut på sosiale medier , de forstyrrer i timene og lærer tør ikke og gjøre noe pga da sier elevene at de har rettigheter, så da blir jeg så usikker om det er lurt og flytte, bor i en mindre by ,er ganske mye større den byen som er hjembyen min . Ungdomsskolen her er sikkelig god, men savner familien min, jeg flyttet hit pga eksmannen ,så har ingen familie her, og min eksmann har verken søsken og foreldrene er døde, de døde når han bare var 17 og jeg ble kjent med han når jeg var 19. Skal jeg ta sjansen på og flytte og satse på at det med skolen går bra eller bli der jeg er ? Anonymkode: 7288e...3e2
AprilLudgate Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg hadde ikke flyttet et sted med veldig belastet skole nei. Jeg skjønner du savner familie, men har ikke eldste nettverk der han er nå? 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke flyttet et sted med veldig belastet skole nei. Jeg skjønner du savner familie, men har ikke eldste nettverk der han er nå? størstemann ønsker og flytte da han synes det er vanskelig med faren og har ikke så mange venner nå, virker som foreldrene straffer han fordi faren er rusmisbruker, lite sted dessverre og mye sladrer Anonymkode: 7288e...3e2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Sladring og rykter Anonymkode: 7288e...3e2
AprilLudgate Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): størstemann ønsker og flytte da han synes det er vanskelig med faren og har ikke så mange venner nå, virker som foreldrene straffer han fordi faren er rusmisbruker, lite sted dessverre og mye sladrer Anonymkode: 7288e...3e2 Åh ok 💔 Da tenker jeg: finnes det andre ungdomsskoler enn denne veldig dårlige? 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Åh ok 💔 Da tenker jeg: finnes det andre ungdomsskoler enn denne veldig dårlige? Ja er vel 2-3 til han kan gå på Anonymkode: 7288e...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Hør på ditt eldste barn. Anonymkode: b499c...886
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hør på ditt eldste barn. Anonymkode: b499c...886 takk . Ja er vel det beste og flytte for alle. de 2 yngste tilpasser seg Anonymkode: 7288e...3e2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja er vel 2-3 til han kan gå på Anonymkode: 7288e...3e2 Da prøver du vel å få han inn på en av disse, da? Anonymkode: 0f306...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da prøver du vel å få han inn på en av disse, da? Anonymkode: 0f306...ff1 Ja,men jeg tenkte og bo nær familien ,så da er det den skolen, men da må vi bo litt i utkanten ,men det er jo greit, da er vi kortere enn 7 timer unna i alle fall Anonymkode: 7288e...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja,men jeg tenkte og bo nær familien ,så da er det den skolen, men da må vi bo litt i utkanten ,men det er jo greit, da er vi kortere enn 7 timer unna i alle fall Anonymkode: 7288e...3e2 Kontakt skolen eller kommunen og hør om du kan søke om at gutten din kan gå der selv om det er utenfor kretsen. I kommunen jeg bor er det flere barn i klassen til barnet mitt som egentlig bor i en annen skolekrets, men de har søkt og fått plass på vår skole. Barneskole riktignok, men vil tro det gjelder grunnskolen generelt? Anonymkode: 0f306...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kontakt skolen eller kommunen og hør om du kan søke om at gutten din kan gå der selv om det er utenfor kretsen. I kommunen jeg bor er det flere barn i klassen til barnet mitt som egentlig bor i en annen skolekrets, men de har søkt og fått plass på vår skole. Barneskole riktignok, men vil tro det gjelder grunnskolen generelt? Anonymkode: 0f306...ff1 Takk for tips det visste jeg ikke,men det er lurt og gjøre Anonymkode: 7288e...3e2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er alenemor til 3 på snart 12,4 og 2. Jeg har hovedomsorg og foreldreansvar da pappan dessverre har begynt og ruse seg igjen og er ikke i stand til samvær ( uten tilsyn ) han ser de 2-3 ganger i mnd, mens noen fra barnevernet er tilsynperson, men er ikke alltid han kommer, blitt mindre og mindre det siste halvåret nå. Jeg tenker på og flytte hjem til min hjemby 7 timer unna, og da tenkte jeg at det er lurt og gjøre dette til sommer da barnet mitt uansett må bytte skole pga hn begynner på ungdomsskolen, de minste skal jo uansett være i bhg 2 og 4 år til, så da blir det en ny barnehagen for de etter sommer, som også passer siden minsten må uansett bytte avd da og han er litt sår på ting,mens jenta mi er veldig sosial, så hun er nok den jeg er minst redd for. Men så snakket jeg med broren min her om dagen og han forteller at ungdomsskolen som han vil begynne på har blitt veldig mye dårligere siden jeg selv gikk der, blitt mye vold , og de filmer og legger ut på sosiale medier , de forstyrrer i timene og lærer tør ikke og gjøre noe pga da sier elevene at de har rettigheter, så da blir jeg så usikker om det er lurt og flytte, bor i en mindre by ,er ganske mye større den byen som er hjembyen min . Ungdomsskolen her er sikkelig god, men savner familien min, jeg flyttet hit pga eksmannen ,så har ingen familie her, og min eksmann har verken søsken og foreldrene er døde, de døde når han bare var 17 og jeg ble kjent med han når jeg var 19. Skal jeg ta sjansen på og flytte og satse på at det med skolen går bra eller bli der jeg er ? Anonymkode: 7288e...3e2 Jeg hadde flyttet. Til neste sommer. Du kan jo sjekke ut de andre ungdomsskolene i nærheten? Kanskje broren din kan høre litt rundt blandt de han kjenner? Ser du skriver i et annet innlegg senere at eldste vil flytte, og blir dømt etter hvem far er.. Ville definitivt flyttet, og gitt barnet en ny sjanse.
AprilLudgate Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja er vel 2-3 til han kan gå på Anonymkode: 7288e...3e2 Ah, men da tenker jeg saken er klar. Søk om barnehageplass, og flytt når de får plass. Sannsynligvis blir jo det uansett mot sommeren/etter sommer om man søker om plass til begge søsken i den samme barnehagen. Så hadde jeg sagt til sønnen at denne ene ungdomsskolen har dårlig rykte mtp miljø nå, så den tenker du dere dropper. Lykke til med ny start 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå