AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #21 Skrevet 23. oktober 2022 Kjenner en som vi jobb på 5. forsøk i samme firma. Og flere på 2. og 3. Er bare å søke! Anonymkode: 0a18f...6c1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #22 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenner en som vi jobb på 5. forsøk i samme firma. Og flere på 2. og 3. Er bare å søke! Anonymkode: 0a18f...6c1 *fikk jobb skulle det stå Anonymkode: 0a18f...6c1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #23 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 18.31): Jeg er arbeidsledig og søker derfor på mange jobber. Var nylig på jobbintervju, hvor jeg fikk vite at jeg ikke gikk videre til andregangsintervjuet. Da fikk jeg også vite at jeg er velkommen til å søke igjen på nye stillinger som blir lyst ut. Hvor reelt er slike "velkommen til å søke igjen" når man allerede har vært på intervju? Er det kun noe de sier for være høflige. Eller er det fordi man faktisk har en reell sjanse på jobben neste gang. Føler også at det kan være flere grunner til at man ikke går videre til intervju. Man kan ha vært for nervøs, man kan ha vært for dårlig forberedt og man kan jo også ikke passe inn i stillingen. Anonymkode: d6846...c76 Jeg fikk da beskjed ved intervju at jeg var topp 3 kandidat og at han håpet jeg ville søke en gang senere når han trengte flere ansatte. Velkommen til søke igjen, betyr faktisk akkurat det. Det betyr mer når beskjeden er muntlig også, syns jeg da. Han var veldig positiv til leg, men valgte ei som hadde flere år erfaring som leder enn hva jeg hadde med mine usle 2 år. Jeg fikk en god jobb ganske kjapt rett etterpå. Så jeg kommer nok ikke til å søke der senere. Anonymkode: 3e52b...e51
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #24 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 14.57): Personlig så ville ikke jeg søkt på nytt, man skal legge stoltheten til side men også kjenne sin verdi. Anonymkode: 05ae4...74c Men at man ikke fikk jobben kan også bety at man ikke var rette personen AKKURAT da. Det kan ha med personlig sammensetning, kjønn alder, kvalifikasjoner osv osv. Jeg søkte på nytt og fikk jobben da. Jeg forstår godt at vedkommende som fikk jobben runden før meg fikk jobben på det tidspunktet, da hun har en litt annen utdanningsretning og erfaring enn meg som det var mer behov for da. Anonymkode: 6bf3b...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå