Gå til innhold

Marinade til biffstrimler (pizza)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har en god marinade til biffstrimler som jeg skal ha på pizza? Prøvde å google litt, men syns ikke det kom så mange resultater. Sist så syns jeg rett og slett pizzaen bare smakte veldig "kjøttete" 😛 Vil ha mye smak. 

Anonymkode: f2c93...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjøre det enkelt å bruke ferdigkjøpt marinader, tacokrydder eller fajitaskrydder. Vil du krydre selv kan jeg anbefale å lage en stor porsjon med krydder som du smaker deg frem til at er riktig for deg. Prøv for eksempel dette: salt, sort nykvernet pepper, løkpulver, hvitløkspulver, tomatpulver, paprikapulver (gjerne røkt), spisskumminpulver (gir "taco"smak), tørket oregano, korianderpulver, ingefærpulver, kajennepulver og litt sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shiracha(?), olje, salt, pepper og løkpulver!!! Det gir såååå mye smak og er skikkelig godt 

Anonymkode: 6519b...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du først skal bruke biff (eks indre/ytre/mørbrad) så er vel poenget at det smaker kjøtt? hvis målet er "marinadesmak"/sterk krydder så er nok kjøttdeig, svin, kylling like bra - og halv pris.

biff kan gjerne marineres i olivenolje, salt, pepper, sitron, hvitløk etc. gir smak uten å ta livet av kjøttsmaken

Anonymkode: 98aad...90b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...