AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Lurer på om noen har en god marinade til biffstrimler som jeg skal ha på pizza? Prøvde å google litt, men syns ikke det kom så mange resultater. Sist så syns jeg rett og slett pizzaen bare smakte veldig "kjøttete" 😛 Vil ha mye smak. Anonymkode: f2c93...0a0
Ugresset Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Du kan gjøre det enkelt å bruke ferdigkjøpt marinader, tacokrydder eller fajitaskrydder. Vil du krydre selv kan jeg anbefale å lage en stor porsjon med krydder som du smaker deg frem til at er riktig for deg. Prøv for eksempel dette: salt, sort nykvernet pepper, løkpulver, hvitløkspulver, tomatpulver, paprikapulver (gjerne røkt), spisskumminpulver (gir "taco"smak), tørket oregano, korianderpulver, ingefærpulver, kajennepulver og litt sukker.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 shiracha(?), olje, salt, pepper og løkpulver!!! Det gir såååå mye smak og er skikkelig godt Anonymkode: 6519b...f10
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 hvis du først skal bruke biff (eks indre/ytre/mørbrad) så er vel poenget at det smaker kjøtt? hvis målet er "marinadesmak"/sterk krydder så er nok kjøttdeig, svin, kylling like bra - og halv pris. biff kan gjerne marineres i olivenolje, salt, pepper, sitron, hvitløk etc. gir smak uten å ta livet av kjøttsmaken Anonymkode: 98aad...90b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå