AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg lurer på hva som skal til for å bli fratatt foreldreansvaret for barna sine. Kjæresten min bor i en annen by enn barna sine og jeg har derfor ikke stusset over at han ser barna sine så sjeldent. Nå har han innrømmet at han er blitt fratatt foreldreansvaret. Han sier dette skjedde på bakgrunn av store konflikter under skilsmissen med sin tidligere kone. Jeg synes det er veldig rart at det er så lett å bli fratatt foreldreretten eller foreldreansvaret. Stemmer dette? Anonymkode: 5c663...fa9
Pippi Lotta Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Selv folk som har slått mor/far får fremdeles barna på besøk. Skal man miste ansvaret for barna tror jeg man må regnes som skadelig for barna, konflikt med den andre foreldrene et på ingen måtte nok. 13
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Selv folk som har slått mor/far får fremdeles barna på besøk. Skal man miste ansvaret for barna tror jeg man må regnes som skadelig for barna, konflikt med den andre foreldrene et på ingen måtte nok. Han får forsatt besøke barna sine, men bare noen timer hver gang. Anonymkode: 5c663...fa9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Det skal ekstremt mye til for å bli fradømt foreldreansvaret. Selv foreldre som er ganske kjipe får beholde dette. Stort rødt flagg altså. Jeg hadde bedt om å få lese dommen/sakspapirene om jeg i det hele tatt skulle vurdert videre kontakt. Anonymkode: a4b86...93e 29 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 https://advokatmatch.no/fradomt-foreldreansvar Anonymkode: a4b86...93e 2
GammelKaktus Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Det skal være jævlig ille for å bli fradømt foreldreansvar og det at han har så lite samvær vitner om en mann jeg aldri hadde valgt å være i et forhold med. Noe er galt med fyren. 20 7
Pippi Lotta Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han får forsatt besøke barna sine, men bare noen timer hver gang. Anonymkode: 5c663...fa9 Da har han mindre kontakt med barna en det fedre som er dømt for å slå mor får. Jeg tror ikke det er mulig å få så lite kontakt kun på grund av konflikter med mor. 12 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Mine foreldre drakk seg dritings hver helg og banka hverandre til blods. Jeg fikk meg en på trynet i ny og ne jeg også. Jeg gikk selv til barnevernet men ble avvist i resepsjonen. Det skal en del til. Han må være til fare for sine barn, fysisk og psykisk. Anonymkode: 75e9b...390 5 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Det skal ekstremt mye til for å miste foreldreansvar, er ikke nok å bare være kranglete alså. Skyhøy konflikt og kontaktforbud er heler ikke grunn. Du kan ha voldtatt og mishandlet barne også. Er faktisk folk som dreper den andre foreldrern også. Nytter ikke med god advokat eller sakkyndige heler, for retten vil da kunne døme til samvær med tilsynn av en ofentlig innsats. Hvert tilfelle av å miste foreldreasvare vil også være opp mot hvert barn. Alså miste ovenfor 1 barn men ikke den andre. Dette er en krevende prosess i rettsapparatet bla. Dette er RØD flagg. LØP🏃♀️ Anonymkode: 6c32c...701 6
Katten89 Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 I følge barnevernsmotstandere tar de barna dine om du har støv på hylla eller serverer fiskepinner to dager på rad.. Sånn er det ikke! Ikke innled forhold til denne her fyren! I allefall ikke få barn med han. Det er garantert en årsak til at det offentlige har vurdert at han ikke kan ha ansvar for egne barn. Da kan han ikke ta ansvar for de barna dere evt får felles heller. RØDT FLAGG!! Run for the hills, dame. Du finner bedre en dette. 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Vold mot mor eller barn Anonymkode: 19e92...d72 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 I mitt tilfelle, psykisk sykdom og alvorlige trusler. Man har ikke et par timers samvær og ikke foreldreansvar uten en veldig god grunn. Ikke få barn med denne mannen. Anonymkode: 0d9a0...fa0 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Har lest en del på nettet om det nå og fant dette: Sakene er svært forskjellige, og er ikke egnet til å gi et representativt bilde. I noen av sakene er det åpenbart at det ikke er til barnets beste at far har del i foreldreansvaret, fordi far tidligere har vært voldelig mot barnet. I andre saker er det konflikten mellom foreldrene som gjør at det er til barnets beste at en av foreldrene har foreldreansvaret alene. Kilde: Foreldretvist.no Så kan jo være mulig at han ikke lyger? Håper han snakker fant 😔 Anonymkode: 5c663...fa9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Hvis man faktisk ikke evner å samarbeide til det beste for barnet og motsetter seg ting bare fordi man kan, så kan man faktisk miste foreldreansvar. Man mister ikke nødvendigvis samvær. Les deg opp på samvær ogforeldreansvar, det er helt ulike ting. Anonymkode: 92076...08f 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man faktisk ikke evner å samarbeide til det beste for barnet og motsetter seg ting bare fordi man kan, så kan man faktisk miste foreldreansvar. Man mister ikke nødvendigvis samvær. Les deg opp på samvær ogforeldreansvar, det er helt ulike ting. Anonymkode: 92076...08f Har sagt at han fortsatt har samvær, men kun noen timer per gang. Anonymkode: 5c663...fa9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Vold mot barna eller samboer dårlig omsorg dårlig oppfølging av skolen og barnehage Anonymkode: a25fe...acb 1
Gjest dreamstar Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på hva som skal til for å bli fratatt foreldreansvaret for barna sine. Kjæresten min bor i en annen by enn barna sine og jeg har derfor ikke stusset over at han ser barna sine så sjeldent. Nå har han innrømmet at han er blitt fratatt foreldreansvaret. Han sier dette skjedde på bakgrunn av store konflikter under skilsmissen med sin tidligere kone. Jeg synes det er veldig rart at det er så lett å bli fratatt foreldreretten eller foreldreansvaret. Stemmer dette? Anonymkode: 5c663...fa9 Det er nesten umulig å bli fratatt foreldreansvaret. Man kan evt selv si det fra seg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 dreamstar skrev (5 minutter siden): Det er nesten umulig å bli fratatt foreldreansvaret. Man kan evt selv si det fra seg. Vet ikke hva jeg skal tro. Kan han ha gitt foreldreansvaret fra seg frivillig tror du? Men ønsker å legge skylden for det over på moren? Ønsker ikke å tro det, men forholdet mellom dem er svært vanskelig. Anonymkode: 5c663...fa9 1
Topsi Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 Det er forskjell på omsorgsansvaret, der en har barnet hos seg, og foreldreansvaret, som er juridiske rettigheter og plikter som forelder 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Topsi skrev (2 minutter siden): Det er forskjell på omsorgsansvaret, der en har barnet hos seg, og foreldreansvaret, som er juridiske rettigheter og plikter som forelder Ja, det stemmer sikkert. Jeg vet veldig lite om det. Han sier at han har mistet foreldreansvaret på grunn av konflikter mellom dem. Det er alt jeg vet og at han kun får være med barna 2-3 timer per besøk. Har lurt litt på om det kan ha litt med juridisk ting og gjøre, siden han flyttet til andre siden av landet. At det kanskje har vært vanskelig for mor å få fullmakt til ulike ting fra han. Jeg tviler sterkt på at han har voldelige eller lignende 😣 Anonymkode: 5c663...fa9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå