Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er meget sjelden inne på denne siden, men herregud så mye klaging og destruktive forhold. 
Jeg og mannen min har vært sammen i 20 år, gift i 17 år. Har barn, hus og et liv sammen. 
Vi må ha gjort noe riktig for å fortsatt være forelsket og har det fint som par. 
Kunsten er å respektere hverandre. Gi hverandre rom. Vi har aldri stoppet hverandre til å gjøre ting. Om mannen vil på guttetur legger vi til rette for det, samme motsatt. 
Vi gir hverandre små gaver innimellom, lager god mat sammen, drar på turer, og gjør hverandre tjenester. 
Så må en velge sine kamper. Jeg setter ikke i gang dårlig stemning fordi mannen ikke har satt inn i oppvaskmaskinen, når han har holdt på hele dagen med andre ting, lagt om dekk på bilene, osv. han klager ikke på meg om jeg har glemt å sette ut søpla. 
Vi eier ikke hverandre, og jeg bestemmer ikke over han og motsatt. 
Roten til mye styr i forhold er nettopp at en kveler hverandre, og irriterer seg og tar opp småting hele tiden og lager dårlig stemning 

Anonymkode: 098c0...b61

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er meget sjelden inne på denne siden, men herregud så mye klaging og destruktive forhold. 
Jeg og mannen min har vært sammen i 20 år, gift i 17 år. Har barn, hus og et liv sammen. 
Vi må ha gjort noe riktig for å fortsatt være forelsket og har det fint som par. 
Kunsten er å respektere hverandre. Gi hverandre rom. Vi har aldri stoppet hverandre til å gjøre ting. Om mannen vil på guttetur legger vi til rette for det, samme motsatt. 
Vi gir hverandre små gaver innimellom, lager god mat sammen, drar på turer, og gjør hverandre tjenester. 
Så må en velge sine kamper. Jeg setter ikke i gang dårlig stemning fordi mannen ikke har satt inn i oppvaskmaskinen, når han har holdt på hele dagen med andre ting, lagt om dekk på bilene, osv. han klager ikke på meg om jeg har glemt å sette ut søpla. 
Vi eier ikke hverandre, og jeg bestemmer ikke over han og motsatt. 
Roten til mye styr i forhold er nettopp at en kveler hverandre, og irriterer seg og tar opp småting hele tiden og lager dårlig stemning 

Sånn har vi det også. Gjorde oss ferdige med krangling om bagateller/ulikheter de to første årene. 25 år nå ❤️

Anonymkode: 0962d...04c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Mannen min og jeg har vært sammen i 18 år og har det fortsatt svært bra sammen. 

Jeg vil ikke anta at det som fungerer for oss vil fungere for andre, for vi er alle forskjellige. Men jeg kjenner meg lite igjen i alle de konfliktene og mangel på kommunikasjon som jeg leser om i trådene her.

Anonymkode: 18e67...7da

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen min og jeg har vært sammen i 18 år og har det fortsatt svært bra sammen. 

Jeg vil ikke anta at det som fungerer for oss vil fungere for andre, for vi er alle forskjellige. Men jeg kjenner meg lite igjen i alle de konfliktene og mangel på kommunikasjon som jeg leser om i trådene her.

Anonymkode: 18e67...7da

Samme her. Kjenner meg heller ikke igjen. Tror en må jobbe med seg selv framfor å prøve endre partner. 

• Liker 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden):

Takk for informasjon.

Bare hyggelig 🙂

• Liker 2
Skrevet

Samme her, 25 kjempefine år sammen. Kommuniserer veldig bra fremdeles. Ser ungene våre også valgt riktige partnere for dem. Alltid hyggelig å samles hele storfamilien. 

Joda, det har vært konflikter, men ingenting vi ikke har klart å løst med kommunikasjon og respekt. Veldig glad for den fine gjengen vi er og har. 

Anonymkode: f3bba...3c9

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig enig med deg. Så utrolig fint at dere har det like bra sammen etter 20 år! Det er det søren meg ikke alle som får til om dagen. Dere forventer ikke noe til hverandre.  Det er ikke krav om noe. Og akkurat det samme  har jeg og mannen min etter snart 7 års ekteskap. 

Vi gir rom for hverandre og vi har ikke noe regler på hvem som gjør hva. Han gjør nok for at jeg ikke skal sitte og dvele over hva han gjør Hjemme eller med barna. Gjør så godt han kan når han ellers har tid og er rundt oss. 

Det handler om og reparere det man har. Du kaster ikke lyspæra med det første. Du må jobbe for at forholdet også skal funke. All  respekt for dere ❤️

Here's to another 20 years 🥂😘

Anonymkode: f4119...99e

• Hjerte 2
Skrevet

Samme her. Vært sammen i 22 år nå. Vi hadde våre krangler og uenigheter den første tiden, så lærte vi oss raskt å runde av kantene. Vi trenger ikke å være enige i alt, vi er ofte enige om å være uenige. Det går fint. Ingen må vinne en krangel eller ha fulle kontroll på den andre. Vi trenger ikke å sjekke mobilen til den andre eller gå rundt å være mistenksomme. Det er godt å kunne stole på hverandre. Vi har vært ute i en vinternatt eller fem, for all del. Men vi har jobbet oss igjennom det med god kommunikasjon og respekt. ❤️ 

Anonymkode: 1470f...940

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Fantastisk ❣️

Anonymkode: ef1c4...873

• Hjerte 1
Skrevet

Så hyggelig :)

Jeg kjenner mange bra par, som jo har hatt sitt, men som er sterke par og like forelsket enda ❤️ 

Tror noen ganger når par rakner da, så er det ikke nødvendigvis manglende innsats eller raushet, men at noen bare ikke er helt "meant to be". Det betyr ikke at de er dårlige mennesker som gjør alt feil, de bare funker ikke sammen i lengden og hadde vært bra kjærester for noen de passet bedre med.

Anonymkode: a473c...ada

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så hyggelig :)

Jeg kjenner mange bra par, som jo har hatt sitt, men som er sterke par og like forelsket enda ❤️ 

Tror noen ganger når par rakner da, så er det ikke nødvendigvis manglende innsats eller raushet, men at noen bare ikke er helt "meant to be". Det betyr ikke at de er dårlige mennesker som gjør alt feil, de bare funker ikke sammen i lengden og hadde vært bra kjærester for noen de passet bedre med.

Anonymkode: a473c...ada

Alle par har sine ting. Som flere har skrevet er det spesielt i starten av forholdet, da man prøver å teste hverandre og finne sin plass. 
Et forhold er ikke bare et forhold, men også en familie som mor og far. Oppturer og nedturer i alle forhold, men det er hvordan man løser nedturene og motgang som gjør at man blir sterkere Sammen. 
Det er på det mest sårbare en blir godt kjent og hvordan en rir stormen sammen

• Hjerte 1
Skrevet

Sånn hadde vi det også, inntil ting skjedde.

Anonymkode: 8badc...6b0

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 time siden):

Takk for informasjon.

Bitter much 😐

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Bitter much 😐

Hæ?

Skrevet

Er alltid kjekt å høre romforhold som har det bra.

Er gift på 21 året her og vi er lykkelige. Vi har hatt våre nedturer, men mest oppturer. Vi har karret oss gjennom kamper og kriser og nå er vi på et utrolig godt ste. Det føles godt ut, MEN hehe det er alltid et men. Det som fungerer for oss er ikke nødvendigvis noe som fungerer for andre par. Jeg tenker at vi som har det veldig bra i våre ekteskap skal også være litt ydmyke. Dette er jo et forum hvor folk fra hele landet samles - det skal godt gjøres at alle har det som oss. 

Innrømmer glatt at til tider har jeg hatt lyst til å kaldkvele mannen når han irriterer meg og sikkert motsatt også :)  

• Liker 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (15 minutter siden):

Hæ?

Fremstår som bitter.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Fremstår som bitter.

På hvilken måte?

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte?

Jeg tenker at folk som lever et ok liv uten de helt store problemene ikke har behov for å poste slike svar, og så tenker man sitt om de som gjør det. 

Men dette blir off topic. Bare tenk over hva slags signaler du sender ut.

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
norw skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at folk som lever et ok liv uten de helt store problemene ikke har behov for å poste slike svar, og så tenker man sitt om de som gjør det. 

Men dette blir off topic. Bare tenk over hva slags signaler du sender ut.

Jeg takket for informasjonen i HI og du klarer å tolke det i verste mening. HI inneholdt ikke noe spørsmål eller tema å diskutere, kun informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...