Gå til innhold

Hvordan er Reflex i størrelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Til mitt barn har mange av klærne vært for små når samme str i andre klær har vært passe. Gjelder bodyer i bomull og ull. 

Anonymkode: c5b8d...08f

Vi har stort sett ull og yttertøy

Anonymkode: a1c0d...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ullklær og «inneklær» går vi alltid opp en størrelse hos reflex. Ytterklærna vil jeg si er normale, og kanskje av og til mot store

Anonymkode: 31db9...3d9

Så hvis jeg skal ha størrelse 1,5 år- 2 år. Så bør jeg heller ta neste steg som er 2-3 år?

Anonymkode: 4e5be...b84

Skrevet

Ulltøyet syns jeg er lite i størrelsen. Strømpebukser mer normale. Yttertøyet er også ganske normalt syns jeg.

Anonymkode: 6dbcd...b8f

Skrevet

Syns ulltøyet vi har hatt (kjøpt for 4-5 år siden) var veldig smått. Yttertøyet er «normalt» i str., i den forstand at jeg opplever at det passer samtidig som innertøy i samme str. Yttertøy fra andre merker opplever jeg ofte at passer en stund etter at samme størrelsen er utvokst i innertøy, så sammenlignet med annet yttertøy er det litt lite.

Ellers har vi vært fornøyd med alt yttertøy vi har hatt derfra. Har nesten bare kjøpt regntøy fra reflex, og aldri opplevd at det har blitt slitt. Barnehagen har også skrytt av at ungen alltid var tørr.

Anonymkode: b6d46...992

• Nyttig 1
Skrevet

Bomullsklærne er litt små. Yttertøy er romslig. God kvalitet for pengene. Er nesten alltid tilbud på Barnas Hus så.betaler aldri fullpris.

Anonymkode: e4701...a81

Skrevet

Har bare prøvd ull og bambus fra reflex, men synes de er greie i størrelsen.

Har hatt en god blanding av ull fra Reflex og Hust & Claire i år, og synes Reflex er den største av de to i bodyer hvert fall. Mulig det har noe å si at Reflex virker litt tynnere, så de strekkes litt mer kanskje.

Har brukt det i str 56, 62 og nå 80. Mini var prematur og naturligvis liten for alderen i starten, men er nå på snittet for vekt og høyde, for sammenligning.

Anonymkode: ce4f0...946

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så hvis jeg skal ha størrelse 1,5 år- 2 år. Så bør jeg heller ta neste steg som er 2-3 år?

I ull har vi 98/104 til en på 3 år og det ossser heklet fint, men jeg hater for store klær. Han er forøvrig over gjennomsnittet både i lengde og vekt 

Skrevet

Opplever det som normalt i str

Anonymkode: f8ade...50d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Se på cm. Hjelper ikke å velge 86 hvis ungen er høyere, da velger du 92. 

Anonymkode: f8ade...50d

• Liker 1
Skrevet

Kan uken uttale meg om str fordi jeg sluttet raskt å handle det fordi det var så dårlig kvalitet. 

Anonymkode: b152d...1bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kan uken uttale meg om str fordi jeg sluttet raskt å handle det fordi det var så dårlig kvalitet. 

Hvilket merker handler du da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jøss merkelig , må ha vært uheldig fa

• Nyttig 1
Skrevet

Synes mye av det er normal i str, men den billigste ulla er små i str så kjøper en str større i de klærne.

Ikke merket noe unormal slitasje, kun èn type av buksene som nupper seg raskt men ellers fornøyd. Særlig fornøyd med heldraktene, bruke de som pysj.

Anonymkode: eae36...778

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes mye av det er normal i str, men den billigste ulla er små i str så kjøper en str større i de klærne.

Ikke merket noe unormal slitasje, kun èn type av buksene som nupper seg raskt men ellers fornøyd. Særlig fornøyd med heldraktene, bruke de som pysj.

Anonymkode: eae36...778

Vet du hvordan bomullsbodyene i 3 pakning er i størrelsen? 😊

Skrevet

Normalt til lite ja. Ulltrøye etc er lite, yttertøy normalt. Har kjøpt en reflex vinterjakke og bukse til poden på 100 cm nå og de hadde bare 104, krysser fingrene for at det holder sesongen. Han er tynn, hadde ikke tatt sjansen om han var litt rundere 😊 

Anonymkode: 8493c...ba2

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vet du hvordan bomullsbodyene i 3 pakning er i størrelsen? 😊

Små

Anonymkode: c5b8d...08f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 20.47):

Da ville jeg kjøpt etter lengden på barnet og lagt på litt. Bare å ta en titt på en vekstkurve, så ser du at alder bare er et ca-mål.

Anonymkode: d87e6...cfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 17.55):

Stort :) Alle ungene må ned en strl iforhold til andre merker.

Anonymkode: 6771f...0f4

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 20.25):

Det er absolutt ikke lite

Jeg var der i dag for å undersøke, må si at ulltøyet var LATTERLIG lite, jeg må nok opp hvertfall 2 størrelser til min baby på 7 mnd som er gjennomsnittlig i lengde og litt over snittet på vekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...