Gå til innhold

UGs erfaringer? Til 13 åring.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 13 åring ønsker seg UGGs. Jeg er ikke overbevist om at dette er et ok fottøy til vinteren og ønsker gjerne erfaringer og meninger. Hun tenker hun skal bruke de på skolen til vinteren.

Anonymkode: ec02b...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kranglet meg selv til UGG’s når jeg var på hennes alder. Verste vinterskoene jeg har hatt 😅 Gode og varme, men blir søkkvåte 

Anonymkode: 69d1e...017

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det beste og varmeste jeg noen gang har hatt på beina. 4000,- kr for vinterstøvler som skal tåle 30 minusgrader.. og de har holdt i tre sesonger nå. Jeg skal kjøpe nye nå, selv om de ennå ikke er utgått. Jeg er redd for at de blir borte. 

Men det er forskjell på UGG også, jeg har tynne UGGstøvletter og i dem fryser jeg hvis gradestokken viser null.

De som ser ut som tøfler ville jeg droppet.  

Anonymkode: bf9b5...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kranglet meg selv til UGG’s når jeg var på hennes alder. Verste vinterskoene jeg har hatt 😅 Gode og varme, men blir søkkvåte 

Anonymkode: 69d1e...017

Takk!

du anbefaler det med andre ord ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dyre.

Ulemper: flate såler er ikke bra for foten, blir fort stygge av våt snø/veisalt, blir våt på beina. (Bør ikke bruke dem ved vått vær, men noen ganger kommer mildvær brått, eller veisalt smelter snøen, det regner, man glemmer å børste av snø etc).

Fordeler: Gode og varme i tørt vær, og mote for de som er unge. 

Anonymkode: 66f3f...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme og superdigge å gå i. Men passer best i tørre gater eller på senter 🤪 Blir klissblaute med engang det er bittelitt nedbør, enten regn eller snø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassiske UGGs er ok som tøfler inne. De er glatte, gir ingen støtte og blir våte. Skal du ha vintersko bør du gå for en annen modell, for eksempel Adirondack.

Anonymkode: bc76e...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vintersko fra sorel, men jeg VET atbdersol hun får UGGs, så kommer hun til å bruke de hele tiden og drite i om hun blir våt på beina. Det kommer til å bli utallige krangler, så jeg kjenner at jeg tror hun rett og slett ikke får UGGs. 
 Takk for hjelpen!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har vintersko fra sorel, men jeg VET atbdersol hun får UGGs, så kommer hun til å bruke de hele tiden og drite i om hun blir våt på beina. Det kommer til å bli utallige krangler, så jeg kjenner at jeg tror hun rett og slett ikke får UGGs. 
 Takk for hjelpen!

TS

Hvorfor skal dere krangle om sko? Altså, hun er 13 år og kan vel bestemme selv om hun vil være våt og kald på bena? Men ville foreslått at hun kan få deler av summen og så får hun spare eller jobbe for resten av summen selv, siden så mye av prisen handler om merke/design og ikke funksjon. Kan det være en løsning?

Anonymkode: e7ca6...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal dere krangle om sko? Altså, hun er 13 år og kan vel bestemme selv om hun vil være våt og kald på bena? Men ville foreslått at hun kan få deler av summen og så får hun spare eller jobbe for resten av summen selv, siden så mye av prisen handler om merke/design og ikke funksjon. Kan det være en løsning?

Hvorfor vi skal krangle om skotøy? Fordi jeg kjenner mitt eget barn best, og for henne er mote viktigere enn komfort. Hun tar ikke gode valg for seg selv, og ville valgt glatte, kalde, våte sko som ikke er bra for føtter/knær/rygg (leste om det nå) fremfor skikkelige vintersko 10 av 10 ganger. 

jeg ba ikke om råd for å oppdra eget barn eller løsning for betaling, jeg ba om erfaringer med selve skoen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine UGG vinterstøvler som tåler 30 minusgrader, de blir ikke våte.  De har ordentlig skinn og må pleies/ vedlikeholdes. Gnir de inn med skofett jevnlig, og elsker dem.

Semska tøffelstøvler suger selfølgelig vann. 

Anonymkode: bf9b5...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vi skal krangle om skotøy? Fordi jeg kjenner mitt eget barn best, og for henne er mote viktigere enn komfort. Hun tar ikke gode valg for seg selv, og ville valgt glatte, kalde, våte sko som ikke er bra for føtter/knær/rygg (leste om det nå) fremfor skikkelige vintersko 10 av 10 ganger. 

jeg ba ikke om råd for å oppdra eget barn eller løsning for betaling, jeg ba om erfaringer med selve skoen. 

Hoi, var ikke meningen å kjøre en oppdragelsesdebatt egentlig. Jeg bare lurer på hvor skadelig uggs egentlig kan være? Er det virkelig så farlig å være kald på føttene i urbane strøk når man er i edru tilstand? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alt innen mote, er UGGs det verste jeg ser! Støgge og jævlige. 

Anonymkode: 1be1b...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hoi, var ikke meningen å kjøre en oppdragelsesdebatt egentlig. Jeg bare lurer på hvor skadelig uggs egentlig kan være? Er det virkelig så farlig å være kald på føttene i urbane strøk når man er i edru tilstand? 

https://www.kk.no/mote/ekspert-advarer-mot-svaert-populaer-vintersko/68907673

artikkelen er riktignok fra 2018, og produsentene sier de har gjort forbedringer, men jeg tenker likevel ikke at hun skal få uggs. 
Hun kommer garantert til å gå rundt våt og kald og nekte å bruke skikkelige fottøy. Hun sliter fra før av med muskelspenninger pga en annen diagnose (diagnostisert hos spesialister), og det å være kald forverrer smertene. Hun er ikke moden nok til å ta kloke valg for egen helsen så jeg lar være å kjøpe UGGs til henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn spm tenåringer flest altså

Anonymkode: 0d9e1...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...