AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er kommet i den posisjonen at jeg sliter med utmattelse, er sykemeldt, og stort sett sengeliggende. Jeg får hjelp til å handle dagligvarer av to venninner som veksler på. Det slo meg i dag at jeg har ikke sjans til å handle julegavene selv, med mindre jeg får et plutselig hopp i funksjon, noe som er usannsynlig siden jeg er tidlig i forløpet. Jeg vurderer å "feire" jul for meg selv, turen til mine foreldre og å overnatte et annet sted blir nok for mye. Men jeg kan nok spørre dem om å besøke meg her en kort tur før jul og hente gaver til familie og venner i hjembyen. Men hvordan gjør dere det med gavene? Dropper dere gaver helt, sier fra at dere ikke får tak i i år, eller spør dere rett og slett en venninne (/kjæreste) om hjelp til dette? Jeg vet mange voksne ikke kjøper gaver til andre voksne, og bare vil svare "drit i gaver, det er en uting at voksne skal utveksle gaver" eller fnyse av problemstillingen, men jeg synes det er en fin tradisjon, og jeg har 5 venninner jeg pleier å gi til, samt alle familiemedlemmene. Anonymkode: 4f5cf...44a 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Kan du ikke netthandle og få det levert hjem? Anonymkode: 23440...6ca 12 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Kan du strikke grytekluter, lage hårstrikker og andre ting som ikke tar for lang tid mens du ligger i senga? For da kan du jo høre om noen kan kjøpe garn til deg:) Anonymkode: de840...4ea
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Kjøper lit etter litt på nett fra i oktober. Orker ikke være mye på nettet. Om det blir for lite til noen, så bruker jeg gavefunksjonen på Vipps. Folk vet jo at jeg er dårlig. Bruker gaveposer for å slippe innpakking. Anonymkode: e1499...143 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kommet i den posisjonen at jeg sliter med utmattelse, er sykemeldt, og stort sett sengeliggende. Jeg får hjelp til å handle dagligvarer av to venninner som veksler på. Det slo meg i dag at jeg har ikke sjans til å handle julegavene selv, med mindre jeg får et plutselig hopp i funksjon, noe som er usannsynlig siden jeg er tidlig i forløpet. Jeg vurderer å "feire" jul for meg selv, turen til mine foreldre og å overnatte et annet sted blir nok for mye. Men jeg kan nok spørre dem om å besøke meg her en kort tur før jul og hente gaver til familie og venner i hjembyen. Men hvordan gjør dere det med gavene? Dropper dere gaver helt, sier fra at dere ikke får tak i i år, eller spør dere rett og slett en venninne (/kjæreste) om hjelp til dette? Jeg vet mange voksne ikke kjøper gaver til andre voksne, og bare vil svare "drit i gaver, det er en uting at voksne skal utveksle gaver" eller fnyse av problemstillingen, men jeg synes det er en fin tradisjon, og jeg har 5 venninner jeg pleier å gi til, samt alle familiemedlemmene. Anonymkode: 4f5cf...44a Handle på nett? Anonymkode: baa6e...67d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du ikke netthandle og få det levert hjem? Anonymkode: 23440...6ca Jeg er ikke TS, men å lete etter gaver på nettet kan faktisk være slitsomt. Anonymkode: e1499...143 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du ikke netthandle og få det levert hjem? Anonymkode: 23440...6ca Sikkert dumt spørsmål, har aldri netthandlet før: men kan man gjøre dette på nesten alle butikker nå for tiden? Jeg har bare kjøpt bøker på nett, og vil ikke gi det i gave. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du strikke grytekluter, lage hårstrikker og andre ting som ikke tar for lang tid mens du ligger i senga? For da kan du jo høre om noen kan kjøpe garn til deg:) Anonymkode: de840...4ea Jeg har pleid før å lage hjemmelaget gaver, tror ikke jeg makter det nå. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøper lit etter litt på nett fra i oktober. Orker ikke være mye på nettet. Om det blir for lite til noen, så bruker jeg gavefunksjonen på Vipps. Folk vet jo at jeg er dårlig. Bruker gaveposer for å slippe innpakking. Anonymkode: e1499...143 Samme spørsmål til deg som over: "men kan man gjøre dette på nesten alle butikker nå for tiden?" Og hva er gaveposer? Anonymkode: 4f5cf...44a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke TS, men å lete etter gaver på nettet kan faktisk være slitsomt. Anonymkode: e1499...143 Ja, ikke sant, eller bare det å "tenke gjennom" hva man skal gi, kjenner jeg blir dårlig bare av tanken. Men der kan jeg jo kanskje snakke litt ideer med en venninne, høre hva hun skal gi, om hun kan hjelpe meg litt. Eller søke på nett. Hjernen fungerer ikke helt. Anonymkode: 4f5cf...44a 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke TS, men å lete etter gaver på nettet kan faktisk være slitsomt. Anonymkode: e1499...143 Det skjønner jeg. Men dersom TS klarer noen minutter på Kvinneguiden, så burde noen minutter om dagen med nettshopping også være gjennomførbart:) Anonymkode: 23440...6ca 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjønner jeg. Men dersom TS klarer noen minutter på Kvinneguiden, så burde noen minutter om dagen med nettshopping også være gjennomførbart:) Anonymkode: 23440...6ca Ja, det tror jeg også. Hvis jeg bare bestemmer meg for hva jeg skal gi på forhånd (det er nok det som blir mest krevende da), så må det jo være relativt lett. Hvis det faktisk er sånn at stort sett alle butikker har nettbutikk man kan bestille hjem fra. Hvis jeg f.eks skal kjøpe x (kom ikke på ting man kjøper) så vet jeg jo som oftest at det finner jeg på y butikk. Jeg har bare aldri gjort det før, bare fra adlibris. Anonymkode: 4f5cf...44a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, har aldri netthandlet før: men kan man gjøre dette på nesten alle butikker nå for tiden? Jeg har bare kjøpt bøker på nett, og vil ikke gi det i gave. Jeg har pleid før å lage hjemmelaget gaver, tror ikke jeg makter det nå. Samme spørsmål til deg som over: "men kan man gjøre dette på nesten alle butikker nå for tiden?" Og hva er gaveposer? Anonymkode: 4f5cf...44a Sånne fine poser av papir til å putte tingen oppi, så du slipper å pakke inn. Tror Nille,Europris osv pleier å ha sånne. Da trenger du bare skrive til/fra lapp. Vedr netthandel, så kan du handle på nettsiden og velge om du vil ha varene i posten eller hente i butikk (hvis det er firma som har fysisk butikk). Hvis noen kan hente for deg. Prøv å finne mest mulig på ett sted. Anonymkode: e1499...143 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånne fine poser av papir til å putte tingen oppi, så du slipper å pakke inn. Tror Nille,Europris osv pleier å ha sånne. Da trenger du bare skrive til/fra lapp. Vedr netthandel, så kan du handle på nettsiden og velge om du vil ha varene i posten eller hente i butikk (hvis det er firma som har fysisk butikk). Hvis noen kan hente for deg. Prøv å finne mest mulig på ett sted. Anonymkode: e1499...143 Aah, ja sånne! Herregud hjernen min er helt løk. Glemte hva ost het her om dagen. "Sånn firkanta, gulaktig ting du vet?" Hvis nettbutikker har alt kan jeg jo også gjerne kjøpe disse gaveposene der, og til fra lapper der. Prøvde nå å søke opp en enkelt vare jeg selv har tenkt på lenge at jeg skulle hatt, men ikke klart å gå på butikken, og så lett det var. Aldri trengt dette før, er jo så enkelt å svippe innom kjøpesentrene. Og så som du sier "folk vet jo at jeg er dårlig" som om jeg går for noe litt generisk og ikke så gjennomtenkt som vanlig, det må jeg bare gi slipp på i år. Anonymkode: 4f5cf...44a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Du kan bestille gavekort på nett! Slipper du å styre så mye med hva du skal gi. Anonymkode: d736f...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Sikkert dumt spørsmål, har aldri netthandlet før: men kan man gjøre dette på nesten alle butikker nå for tiden? Jeg har bare kjøpt bøker på nett, og vil ikke gi det i gave. Jeg har pleid før å lage hjemmelaget gaver, tror ikke jeg makter det nå. Samme spørsmål til deg som over: "men kan man gjøre dette på nesten alle butikker nå for tiden?" Og hva er gaveposer? Anonymkode: 4f5cf...44a Ja man så og si kjøpe alt på nett nå. Hvilke butikker er det du hadde tenkt å handle i fysisk? Anonymkode: baa6e...67d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Spør hva folk ønsker seg og netthandle etter det, enkelt og kjapt. Anonymkode: 7e5ea...9f2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja man så og si kjøpe alt på nett nå. Hvilke butikker er det du hadde tenkt å handle i fysisk? Anonymkode: baa6e...67d Så langt hadde jeg ikke kommet. Ellers pleier jeg å lage en del julegaver. Men kanskje sånn kjøkkenting f.eks. Jeg tror jeg bare må skrive en liste litt etter litt når jeg husker, for nå husket jeg ikke engang hva søsknene mine heter. Anonymkode: 4f5cf...44a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Aah, ja sånne! Herregud hjernen min er helt løk. Glemte hva ost het her om dagen. "Sånn firkanta, gulaktig ting du vet?" Hvis nettbutikker har alt kan jeg jo også gjerne kjøpe disse gaveposene der, og til fra lapper der. Prøvde nå å søke opp en enkelt vare jeg selv har tenkt på lenge at jeg skulle hatt, men ikke klart å gå på butikken, og så lett det var. Aldri trengt dette før, er jo så enkelt å svippe innom kjøpesentrene. Og så som du sier "folk vet jo at jeg er dårlig" som om jeg går for noe litt generisk og ikke så gjennomtenkt som vanlig, det må jeg bare gi slipp på i år. Anonymkode: 4f5cf...44a Var meg som svarte deg. Sjekk ut Vita eller Lyko. Kjøp om så gavesett med såper og deodoranter til både menn og damer, hårpynt til småjenter osv. Eller Sparkjøp, for de har jo alt fra klær, til stearinlys, godteri, kremer og velvære, gaveartikler, fin julepynt.... Hvis du kjøper alt på et sted, slipper du å hente mer enn en pakke. Anonymkode: e1499...143 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var meg som svarte deg. Sjekk ut Vita eller Lyko. Kjøp om så gavesett med såper og deodoranter til både menn og damer, hårpynt til småjenter osv. Eller Sparkjøp, for de har jo alt fra klær, til stearinlys, godteri, kremer og velvære, gaveartikler, fin julepynt.... Hvis du kjøper alt på et sted, slipper du å hente mer enn en pakke. Anonymkode: e1499...143 Tusen takk altså! Det var lurt. Sparkjøp ja, der pleide jeg jo å kjøpe garn også. Tenk at de har en nettbutikk. Føler meg forhistorisk. Anonymkode: 4f5cf...44a 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Aah, ja sånne! Herregud hjernen min er helt løk. Glemte hva ost het her om dagen. "Sånn firkanta, gulaktig ting du vet?" Hvis nettbutikker har alt kan jeg jo også gjerne kjøpe disse gaveposene der, og til fra lapper der. Prøvde nå å søke opp en enkelt vare jeg selv har tenkt på lenge at jeg skulle hatt, men ikke klart å gå på butikken, og så lett det var. Aldri trengt dette før, er jo så enkelt å svippe innom kjøpesentrene. Og så som du sier "folk vet jo at jeg er dårlig" som om jeg går for noe litt generisk og ikke så gjennomtenkt som vanlig, det må jeg bare gi slipp på i år. Anonymkode: 4f5cf...44a Søstrene Grene har fine sånne juleposer til å pakke i. De har nettbutikk:-) 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Så langt hadde jeg ikke kommet. Ellers pleier jeg å lage en del julegaver. Men kanskje sånn kjøkkenting f.eks. Jeg tror jeg bare må skrive en liste litt etter litt når jeg husker, for nå husket jeg ikke engang hva søsknene mine heter. Anonymkode: 4f5cf...44a Da har du mange muligheter, for eksempel: Kitchn Tilbords Bakeren og kokken Kitchntime Boozt Ikea Anonymkode: baa6e...67d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå