AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Hei Jeg er ufør, og sliter med smerter og utmattelse. Er tilknyttet smerteklinikk der jeg har terapeut. Har ulike sykdommer og tilstander som ødelgger mye av dagene mine. Kan blant annet ikke sitte, gå eller stå vesentlig. Klarer ikke skru opp en kork på en flaske, skifte dekk etc etc. Min drøm er å finne en deltidsjobb. Men med ødelagt kropp og kognitiv svikt er det ikke så enkelt. Greia er at terapeuten mener jeg setter desse begrensningene selv. For eks så jeg nylig en 40% stilling innen et håndverk jeg drev med før(måtte avslutte alle praktiske hobbyer for 7 år siden), som jeg var dum nok til å nevne. Er en drøm, jeg skjønner at jeg ikke kunne hatt denne jobben, der man må stå og gå i timevis. Nå har jeg slimposebetennelse i kne, men uavhengig av det så sliter jeg med smerter i fot etter operasjon for noen år siden, i tillegg til utallige andre ting. Har ikke styrke i hendene, og for mye smerter til å kunne jobbe med håndverk. Når jeg da får beskjed om at smertene i foten(og annet) er skapt av psyken min, blir jeg veldig nedtrykt. Er ikke en person som går rundt og klager, og grunnen til at jeg ønsket terapeut er fordi jeg har behov for å klage litt. Men ønsker ikke bruke veninner eller foreldrene mine til det. Anser meg selv for å være realistisk, og blir svært nedtrykt av desse tilbakemeldingene. Siden jeg er konfliktsky har jeg ikke sagt noe så langt, men det går veldig innpå meg. Får også en del pes fordi jeg prøver akupunktur, andre lette/alternative treningsformer, har en privat lege blant annet. Men smerteklinikken tilbyr bare terapi og piller som hittil bare har gjort meg sykere, så jeg er jo desperat. Har det noen hensikt å fortsette denne terapien? har dere andre lignende erfaringer? er det jeg som er psyko😂 Anonymkode: b74cf...db5 2
Gjest supernova_87 Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Fy faen for en tullete terapeut. Smerter er ikke skapt av psyken din. Smertefulle psykiske belastninger påvirker oss til å utvikle smertetilstander. Smertene er skapt av hjernen din. At man sliter med smerter som følge av psykiske belastninger, betyr ikke at smerten er psykisk og at man bare kan tenke den bort, den er i aller høyeste grad reell og fysisk. Bidrar han på noen måte positivt for deg? Får du øvelser som gjør at du får det bedre? Skulle jo tro noen som jobbet på en smertepoliklinikk kunne bidra bedre enn dette? Sliter du for øvrig med psyken? Har du vurdert psykomotorisk fysioterapi, dette er en måte å jobbe med kroppen på som skal fikse opp i holdninger, dårlige pustemønster og lignende, som kan være med å skape smerter i kroppen. F.eks hvis man ikke puster ned i magen, bruker man brystet til å puste, noe som kan skape smerter i bryst og skuldre.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Ja har forsøkt psykomotorisk fysio, uten effekt. Ja hvem ville ikke hatt psykiske problem med desse issuene🥴kan ikke svare nei på det. Hehe. Men forventer bedre fra en terapeut🥹😪 Anonymkode: b74cf...db5
Gjest supernova_87 Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja har forsøkt psykomotorisk fysio, uten effekt. Ja hvem ville ikke hatt psykiske problem med desse issuene🥴kan ikke svare nei på det. Hehe. Men forventer bedre fra en terapeut🥹😪 Anonymkode: b74cf...db5 Mente mer om du hadde psykiske utfordringer FØR smertene, eller noe som ikke var som følge av denne tilstanden. Er jo svært naturlig å slite med å være fysisk syk. Så kjedelig at psykomotorisk fysio ikke hadde effekt. Hvis denne terapeuten bare trykker deg ned ville jeg, hvis det var meg, prøvd å finne noen andre å snakke med som ikke trykket meg ned. Livet er tungt nok som det er.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Dette kan vel ikke være en vanlig psykolog? Anonymkode: e7a69...c8f
Gjest vilkåret Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Bytt psykolog. Du trenger ikke oppgi grunn.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette kan vel ikke være en vanlig psykolog? Anonymkode: e7a69...c8f Nei, det er en sosionom. Har i tillegg en «vanlig» psykolog som ikke snakker sånn. Får holde meg til han🥹 Jeg klarer heller ikke alle øvelser, som å kjenne takknemmlighet hver dag. Føler meg egentlig passe utakknemmlig jeg🤷♀️ Anonymkode: b74cf...db5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 supernova_87 skrev (31 minutter siden): Mente mer om du hadde psykiske utfordringer FØR smertene, eller noe som ikke var som følge av denne tilstanden. Er jo svært naturlig å slite med å være fysisk syk. Så kjedelig at psykomotorisk fysio ikke hadde effekt. Hvis denne terapeuten bare trykker deg ned ville jeg, hvis det var meg, prøvd å finne noen andre å snakke med som ikke trykket meg ned. Livet er tungt nok som det er. Jeg slet psykisk før sykdom, men taklet det og var i full jobb. Hadde ikke et perfekt liv; med opp og nedturer. Men livet var verdt å leve likevel. Nå kjenner jeg meg som en levende død; null jobb, sosialt liv, trening består kun av lette øvelser. Hobbier er et fremmedord. Er ganske langt nede, og blir mer nedtrykt av en slik type terapi. Jeg må ikke pakkes inn i bomull, men man må forholde seg til realitetene👀😌 Anonymkode: b74cf...db5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, det er en sosionom. Har i tillegg en «vanlig» psykolog som ikke snakker sånn. Får holde meg til han🥹 Jeg klarer heller ikke alle øvelser, som å kjenne takknemmlighet hver dag. Føler meg egentlig passe utakknemmlig jeg🤷♀️ Anonymkode: b74cf...db5 Dropp sosionomen. Men fortsett å øv på takknemlighet. Min terapaut mente at han var det eneste mennesket i verden som kunne gjøre meg frisk, og da bare via hans penis. Det fins sykt mange rare mennesker og holdninger. Finn deg en som behandler deg seriøst. Litt tough love er bare sunt, men det er stor forskjell på betydningen av ordet her. Du skal jo bygges opp, ikke presses ned. Anonymkode: 6947c...558
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dropp sosionomen. Men fortsett å øv på takknemlighet. Min terapaut mente at han var det eneste mennesket i verden som kunne gjøre meg frisk, og da bare via hans penis. Det fins sykt mange rare mennesker og holdninger. Finn deg en som behandler deg seriøst. Litt tough love er bare sunt, men det er stor forskjell på betydningen av ordet her. Du skal jo bygges opp, ikke presses ned. Anonymkode: 6947c...558 Skal ikke spørre men det der hørtes psykt ut😬 Får en følelse av at denne personen tror han skal «fikse» meg, på en mirakuløs måte. Jeg jobber mer mot å: Gjøre det jeg kan for å bli bedre. Akseptere det som ikke kan bedre seg. Finne praktiske løsninger på store hverdagsutfordrknger. Både mine foreldre og andre mener at jeg skal ringe noen hver gang jeg ikke får «korken av flasken»(metafor for å trenge hjelp). Jeg ønsker å være selvstendig. Har uansett kun en god veninne her jeg bor. Mine foreldre bor 3 t unna, og er gamle. Har ikke et reellt støtteapparat. Anonymkode: b74cf...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå