AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg kan ikke forstå når folk syns ull er mykt og deilig, syns der er som sandpapir og klør fælt. Må ha det på for å ikke fryse, men hater det. Anonymkode: 4075c...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Hvis man kjøper ull i rett kvalitet er det deilig. 100% merinoull kan være mykt. Men mye ull som klør noe inni h. Anonymkode: 6e0b9...a40 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis man kjøper ull i rett kvalitet er det deilig. 100% merinoull kan være mykt. Men mye ull som klør noe inni h. Anonymkode: 6e0b9...a40 Nei all ull klør meg også merinoull. Anonymkode: 4075c...8c4 4
Djungelvrål Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Babyull og merinoull tåler de fleste. Vanlig ull klør.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Babyull og merinoull tåler de fleste. Vanlig ull klør. Ja jeg " tåler det" men altså bare tåler, det er ikke godt å ha på seg. Får kylling hud, og grøssninger er følelsen av ull mot hud, også merino og baby ull. Ikke behagelig syns jeg. Anonymkode: 4075c...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Da tåler du kanskje ikke ull? Sønnen min blir fryktelig tørr i huden, rød og nuppete. Ender opp med å klø som en gal. Han kan ikke bruke ull. Da han var liten prøvde vi mange varianter. Ente opp med bambusundertøy. Anonymkode: c7074...0a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg synes det meste av ull kjennes mykt og ikke klør. Skjønner at jeg er heldig. Anonymkode: f8351...01a
Gummibjørn Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Jeg synes merinoull er godt, endel annen ull klør. Er det et alternativ for deg å ha annet tøy innerst, men ull utenpå? Jeg synes også det er forskjell hvor på kroppen jeg bruker ull. Votter klør mindre enn en hal, for eksempel. Endret 22. oktober 2022 av Gummibjørn
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg tålte ull dårlig som liten, men har vokst dette litt av meg, dvs at jeg nå tåler det meste av merinoull, men noen produsenter klarer å få det til å klø også. Ulvang synes jeg er veldig bra, mens Devold har jeg opplevd at har vært kløene på tykkere plagg. Pierre Robert virker også veldig bra, men har akkurat kjøpt, så har ikke testet lenge. Kari Traa undertøy er også ganske bra, men opplevd at det klør noe når jeg blir skikkelig svett. Ull blir generelt mer kløende når man er varm og svett. Tror det er vanlig at barn tåler ull dårlig, men det er sikkert en del som tåler det også. De skjønner ikke at den kløinga er helt grusom! Jeg var glad i å være ute som barn, men den ulla ødela mange vinterdager synes jeg. Som voksen får jeg i alle fall bestemt selv hva jeg skal ha på meg. Anonymkode: 1c9b9...172 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg klør ikke av ull. Kan ha f.eks tykk Devold ullgenser rett på huden uten at det klør. Anonymkode: 87a14...fc9
Meadow Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg tåler ikke ull, ikke merino eller alpakka eller noe som helst. Alt klør, jeg får nupper, og det føles kvelende. Det eneste jeg eier i ull er raggsokker, men da har jeg de utenpå bomullssokker.
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Går med langermet ulltrøye, stillongs og ullsokker nesten hver dag i vinterhalvåret. Elsker det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg klør ikke av ull, jeg synes det er deilig å ha på. Anonymkode: a54cb...9fd
Luckiness Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Vanlig ulltrøye og stilongs synes jeg bare er behagelig. Tykkere ullgensere eller «hverdagsgensre» i ull synes jeg ofte klør. Hvertfall når de kommer inntil huden dersom jeg ikke har en hel trøye under. Men det varierer også. Noe er av myk og «kløfri» ull, mens annet er mer stikkete.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Det er ganske interessant å høre ull beskrevet som deilig å ha på 🤯 For meg finnes det ikke kløfri ull. Det kalles kløfri, fordi det klør litt mindre, men klør likevel. Har på meg merino ull bukse nå fra Pierre Robert, den er varm, men ikke god, stikker her og der, klør litt og føles litt sandpapir aktig. Jeg har alltid syns ull klør, og vil beskrive det å ha på ullklær som barn som nærmest tortur, da var ulla grovere også. Sliter fortsatt med dette i alder over 45 altså, aldri blitt helbredet. Tror ikke jeg får noen hud reaksjoner annet enn kløe og ubehag da... Anonymkode: 4075c...8c4 1
Million Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Jeg kjøpte meg 8 par splitternye ullsokker (sånne tynne) fra Kari Traa her for et par-tre uker siden. Viste seg at jeg reagerte allergisk på dem 😬 Rundt leggene der sokkene strammer mest, får jeg brennende og kløende utslett. Klør meg til blods av å bruke dem. Festlig. Rakk å bruke 2 av parene. Igjen ligger 6 par ubrukte ullsokker til flere hundre kroner, liggende ubrukte i skapet. Nei, det var ikke ull som var mykt og deilig å ha på. Eller jo, deilig fordi det ble så varmt og lunt på føttene - i starten. Har ikke brukt ullgenser på en stund, men det gikk bra da jeg hadde t-skjorte i bomull under. Endret 22. oktober 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ganske interessant å høre ull beskrevet som deilig å ha på 🤯 For meg finnes det ikke kløfri ull. Det kalles kløfri, fordi det klør litt mindre, men klør likevel. Har på meg merino ull bukse nå fra Pierre Robert, den er varm, men ikke god, stikker her og der, klør litt og føles litt sandpapir aktig. Jeg har alltid syns ull klør, og vil beskrive det å ha på ullklær som barn som nærmest tortur, da var ulla grovere også. Sliter fortsatt med dette i alder over 45 altså, aldri blitt helbredet. Tror ikke jeg får noen hud reaksjoner annet enn kløe og ubehag da... Anonymkode: 4075c...8c4 Pierre Robert sine er jo bare delvis ull, resten trefiber. Ikke rart de klør. Prøv ubehandlet ull fra Nøstebarn istedenfor. Anonymkode: 934e1...bda 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Million skrev (2 minutter siden): Jeg kjøpte meg 8 par splitternye ullsokker (sånne tynne) fra Kari Traa her for et par-tre uker siden. Viste seg at jeg reagerte allergisk på dem 😬 Rundt leggene der sokkene strammer mest, får jeg brennende og kløende utslett. Klør meg til blods av å bruke dem. Festlig. Rakk å bruke 2 av parene. Igjen ligger 6 par ubrukte ullsokker til flere hundre kroner, liggende ubrukte i skapet. Nei, det var ikke ull som var mykt og deilig å ha på. Eller jo, deilig fordi det ble så varmt og lunt på føttene - i starten. Har ikke brukt ullgenser på en stund, men det gikk bra da jeg hadde t-skjorte i bomull under. De er ikke ren ull på det strammeste feltet. Hvis du reagerte kun der, er det nok elastanen du reagerer på. Anonymkode: 934e1...bda 1
Million Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De er ikke ren ull på det strammeste feltet. Hvis du reagerte kun der, er det nok elastanen du reagerer på. Anonymkode: 934e1...bda Da kan jeg jo prøve å brette den øverste kanten utover og ned én gang, og se om det hjelper! 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Million skrev (1 minutt siden): Da kan jeg jo prøve å brette den øverste kanten utover og ned én gang, og se om det hjelper! Lurt! Ingen tynne sokker er laget i ren ull, det er ikke mulig å lage. Anonymkode: 934e1...bda 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå