Gå til innhold

Jeg har barnet mitt 100% alene, far har dagssamvær en dag i uka, er mange grunner for det,men pappan spør om

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet vil sove over, synes det er så feil når han vet hn ikke får lov, jeg sa Nei og barnet ble så lei seg. men pappan har ingen penger, han har ingen mat hjemme, og spiser kun en gang hjemme, husleie ligger han langt bak med, han leier hos noen i familien,så derfor hiver de han ikke ut.

Barnet vårt blir 10 neste år og er selvsagt veldig glad i pappan sin,pappan er flink til og være med på ting og slik,men det er alltid jeg som betaler. Føler meg så makteløs og se barnet så lei seg, faren sier det er helt feil at jeg nekter at han skal ha barna i helgene, det er vanlig sier han.

Men skal barnet sulte? noen gode råd?

Anonymkode: 7895f...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men skal barnet sulte? noen gode råd?

Kjøp med mat som barnet kan ha da? 

Anonymkode: 17079...05e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp med mat som barnet kan ha da? 

det er vel ikke min jobb, far bør jo ha mat til det.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp inn mat og send med godt med klær. Om han bor hos familie så vil jeg jo tro barnet har back-up om noe skjer.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det slik at det er ditt barn uansett hvor det befinner seg. Om den ene svikter, så må den andre stille dobbelt. Vet det er irriterende, har vært der selv, men vi plikter å hjelpe barna våre.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes du skal si ja og kjøpe med mat og litt godt. For barnets skyld, se på det sånn! 

Anonymkode: d679f...5e5

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Men om du som mor kan gjøre noen små enkle grep som gjør det mulig for far og barn å ha mer samvær, så hadde ihvertfall jeg sett på det som en liten pris å betale.

Som det er nå risikerer du har barnet etterhvert som det blir eldre vil se på deg som en som saboterte dets mulighet til å ha kontakt med faren.

For barnet skyld (som jo er det viktigste her) hadde jeg svelget den kamelen.

Anonymkode: a6dd3...f97

• Liker 6
Skrevet

Hvis barnet vil blr du jo prøve å få det til innimellom i hvert fall. Med betingelse at han ordner mat. Det er ikke bsre ditt barn vet du. Og når barnet er så stort vil det huske hvis du driver og stopper muligheten for overnatting hos far.

Du høres ut som om du sier nei fordi du ikke vil. Om han ligger bak med husleie har ikke du noe med, og betyr heller ikke noe i fht å overnatte en natt innimellom.

Husk at barnet er like glad i begge. De burde jo andolutt få være med ham.

Anonymkode: f8b6f...0ec

• Liker 2
Skrevet

Da stiller du krav til far og skriver ned regler for overnatting. Blir det ikke gjennomført på en natt blir det ikke noe neste gang. At du nekter gutten dette blir veldig feil.

Gutten klarer en natt med far. Er det så dårlig som du sier kan gutten se det selv og selv bestemme neste gang. Han er 10 år.

Anonymkode: 74fa8...d5b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du synes det er så jævlig trist for barnet ditt, så fikser du det lett. 

• Liker 3
Skrevet

Kjøp inn mat da vel, trenger vel ikke gjøre deg vanskelig 

Anonymkode: d87a0...c8e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Men om du som mor kan gjøre noen små enkle grep som gjør det mulig for far og barn å ha mer samvær, så hadde ihvertfall jeg sett på det som en liten pris å betale.

Som det er nå risikerer du har barnet etterhvert som det blir eldre vil se på deg som en som saboterte dets mulighet til å ha kontakt med faren.

For barnet skyld (som jo er det viktigste her) hadde jeg svelget den kamelen.

Anonymkode: a6dd3...f97

Godt sjrevet

Anonymkode: d87a0...c8e

Skrevet

Inviter far til en overnatting hos dere?

IKKE ditt ansvar å kjøpe inn mat osv på samvær hos far, dette må far stå for selv. Dette tyder på at han ikke er skikket til overnattingssamvær. Men for barnets del er det kanskje moro med en overnatting av far, for høres ikke ut som en bopel et barn bør oppholde seg. Ansvaret ditt ligger på barnets sikkerhet osv, å faktisk holde igjen på samvær om far ikke engang klarer å stille med mat til barnet sitt. Du gjør det riktige her selvom noen her skriver noe annet.

Anonymkode: 9740f...e7e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo forklare en 10-åring hvorfor du har vært skeptisk. 

Også tenker jeg du kunne latt 10 åringen overnatte en natt og få bestille en pizza. Da har de til frokost også kanskje 

I det store bildet så vil han forstå at faren ikke hadde ting på stell og at du var den trygge voksne. Noen overnattinger forandrer ikke på dette. 

Anonymkode: a3772...2e0

• Liker 1
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

Nå er det slik at det er ditt barn uansett hvor det befinner seg. Om den ene svikter, så må den andre stille dobbelt. Vet det er irriterende, har vært der selv, men vi plikter å hjelpe barna våre.

Og mor hjelper allerede barnet. Kan ikke forventes å hjelpe barnet når det er hos far også 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

pappan har ingen penger, han har ingen mat hjemme, og spiser kun en gang hjemme, husleie ligger han langt bak med, han leier hos noen i familien,så derfor hiver de han ikke ut.

Og denne fyren krever du masse barnebidrag fra regner jeg med?

Anonymkode: 8bd2a...993

Skrevet

Da hadde jeg faktisk latt far få overnatte hjemme hos meg, sammen med sønnen,  og sørget for at sønnen min fikk en fin kveld sammen ned pappaen sin. 
Av og til må en tenke på barnas beste og «ta en for laget «

Anonymkode: 2c219...63a

• Liker 3
Skrevet (endret)

En venninne har lignende eks og hun sendte barnet på samvær, barnet spiste godt før det reiste og når det kom tilbake dagen etter. Gikk for så vidt greit... Så kuttet barnet selv ut dette når hun ble tenåring. Blir jo meningsløst når de ikke en gang kan dekke elementære behov. Dessuten så er det ikke ditt ansvar å handle inn.

Hadde sendt barnet av gårde med matpakke og snacks jeg så får det gå som det går. Så lenge far er i stand til å passe på barnet sånn utenom at han er en katastrofe økonomisk sett. Dessuten er de så store og når de er 10, barnet har sikkert allerede skjønt hva det går i.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er noe slikt som dette som ligger bak i denne saken, men jeg kjenner en mor som har barn med en narkoman. Han har blitt fratatt alt samvær fordi han bor i et narkoreir og det er overhodet ikke et sted barn skal måtte oppholde seg. Han har kun fått treffe barnet på dagtid. Barnet har heldigvis hatt farmor og farfar som har stilt opp mye, og barnet har overnattet der sammen med faren sin noen ganger oppgjennom oppveksten. Da barnet ble større ønsket far å ta ham med seg på fisketur/telttur, og det godtok mor og barnevernet fordi de skulle dra til et sted langt unna kameratene hans. 
Så tenkte å foreslå at far i denne tråden kanskje kan ta med barnet på telttur, hyttetur e.l. i et annet område enn der han vanker til vanlig. Hvis mor sender med pølser og annen bålmat er hvert fall guttungen sikret mat på turen. 

Anonymkode: c43f1...7cd

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tja, far virker jo helt åndssvak som inviterer til overnatting uten å ha mat.

Jeg overnattet avogtil hos en «tilsvarende» far (lut fattig, bare rot i økonomien osv). 

Om han sa ja var det penger til helt grunnleggende mat, noe godteri og et blad eller noe sånt. Og jeg synes det var hyggelig. Interessen min dabbet av når jeg var litt eldre. 

Så med det i mente fra slik jeg hadde det ville jeg avtalt overnatting maks 1 natt i mnd, og sendt med mat. Mat måtte jo barnet uansett hatt om jeg var der.

Hadde spurt familien om han fortsatt bodde der før hver overnatting, og om de kunne tatt kontakt om de ser noe ugreit. 

Endret av DundreMilfin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...