AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg eier en bolig hvordan jeg bor fast med barna mine 50%. Er mye i Oslo og har mulighet til å kjøpe en 3 roms leilighet. Planen min er å leie ut det største soverommet, og bruke det minste selv når jeg er i Oslo, ca. 10 dager per måned. Hvis jeg gjør boligen i Oslo til min primære bolig slipper jeg å skatte. Men er det lov å gjøre det på den måten? Hittil ukjent problemstilling for min del. Anonymkode: e2b6b...25d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Du skal vel være folkeregistrert på den adressen du har flest overnattinger? Om du er i Oslo 10 netter, så er det for lite. Anonymkode: 9a50f...f36
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Primærbolig er den boligen som du bruker som din faste bolig, ditt hjem. Denne omtales også i lovverket som "egen bolig". Sekundærbolig er all annen boligeiendom som ikke kan karakteriseres som primærbolig eller fritidseiendom. Det du foreslår, slik du fremstiller det, vil ikke være lov. Anonymkode: 20e91...66f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Du oppholder deg 20 dager der du bor np, kun 10 dager i Oslo. Du må skatte for rommet du leier ut i Oslo. Evt leie ut et rom det du bor allerede, skattefritt. Lykke til med det. Anonymkode: 2c3b1...8ce
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 Takk for svar 😊 Anonymkode: e2b6b...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå