AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 samarbeide for barna skyld,men far har låst seg helt, når vi var på fvk på den obligatorisk møte, ble vi bare enig i at i starten skulle vi skulle orde slik at barna følte seg tryggest mulig, jeg dro til mine foreldre en helg og pappan var i huset med barnet, jeg gjør det samme ennå og far har de anhver helg i huset, noe jeg synes passer fint. vi har bare hvert fra hverandre i 3mnd nå. Han vil ikke bli med på fvk mer, og mener at dette order vi opp i selv, har ikke vert noe problem med barnebidrag og slik for der nok jeg bare gjennom nav og far nok veldig uenig, så derfor tok jeg det der. Barna er snart 1, 3, snart 6 og snart 15, største gutten vil bo fast hos meg siden vennene hans er her, så derfor tenker har han selv sagt fra til faren, grunnen for han ikke nektet i helgene er jo fordi faren kom til oss, men nå vil faren ha de hjem til seg , han bor ca 40min unna oss nå, de 3 yngste er fortsatt barnehagebarn, så er ikke så viktig og komme til tiden der, bare de er der før 10, da bhg har kjernetid mellom 10-15 og finner ofte på ting da. Synes også minstegutten er for liten til og være borte fra meg i en hel uke ,da han er veldig mammadalt i tilegg, jentene har alltid vert pappadalt,men føler kanskje at hun på 3 også er litt liten, og det funker veldig godt for alle 4 slik de har nå. Hva bør jeg gjøre videre? Pappan må gjerne få ha 50/50 med tiden,men ikke akkurat nå og siden han ikke vil være med fvk, så synes det er kjempe lenge. Jeg tenker kanskje 50/50 fra minsten begynner på skolen. Pappan har de i år på julaften ,siden det er hans helg og det er på lørdag. sommerferien neste år har jeg ikke tenkt på så lenge, men tror det blir lenge med 3 uker for de minste hos far,han ønsker og ha de i 4 uker og anhver ferie ellers, er jeg enig i når de blir eldre. Jeg føler jeg setter barna først,men han tenker mest på seg selv, føler det er så vanskelig. Noen råd? Anonymkode: df18c...e90 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Hvorfor forventer du at far skal godta så lite samvær, hadde du godtatt det? Anonymkode: 06a75...baa 16 1
Mt3 Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Men savner ikke barna far? Har du tenkt på det? De ser han kun annenhver helg, ville det føltes riktig om barna dine ville bli hos far og du kun fikk se de annenhver helg? 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 svar på det jeg spør om eller lurer på, ikke noe annet takk Anonymkode: df18c...e90
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Bare for at du synst det er trist å ikke ha barna 100% så kan du ikke nekte han 50/50 slik er det når man går fra hverandre for begge parter. (Gjerne barnet på 1 må bli eldre den er jeg med på) Hva skjedde? Ville du «redde» forholdet med en til unge? 3 barn som barnehage barn er utfordrende for hvert forhold. Det burde mange ha i bakhode Anonymkode: 3cacd...c99 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: svar på det jeg spør om eller lurer på, ikke noe annet takk Anonymkode: df18c...e90 Vell dette er et diskusjonsforum og du bestemmer ikke 😊 Anonymkode: 3cacd...c99 13 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 jeg svarer ikke på andre ting jeg spør om. Alt annet leser jeg,men svarer ikke på.. dere vet ingenting om livet vårt Anonymkode: df18c...e90
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: jeg svarer ikke på andre ting jeg spør om. Alt annet leser jeg,men svarer ikke på.. dere vet ingenting om livet vårt Anonymkode: df18c...e90 Ok, ikke spør om råd da tenkte du at du skulle få masse støtte erklæringer ? nei vi vet ingenting om livet deres, derfor vi spør! Apropos dette er din versjon, hva er farens? Anonymkode: 3cacd...c99 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Syns en ettåring skal få slippe å ha 50/50 ja, det anbefaler de ikke. Men på 3 og 6 er vel greit om de selv ønsker det i en prøveperiode? Kan prøve hvertfall. Må ikke være en uke her og en uke der. Om far er en god far selvfølgelig, og barna har det bra der. 15åringen bestemmer selv! Forstår du vil vente litt, men hvorfor til ettåringen blir 6 år? Igjen, svarer utifra at far en en god far som barna liker å være sammen medz Jeg har en på snart 3, her er det ikke annenhver helg engang av GODE grunner. Men hadde han vært en god pappa og vi bodde i nærområdet og kunne samarbeide godt hadde 50/50 vært greit fra 3-4 år om det hadde vært greit for barnet! Anonymkode: 2b267...006 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Hvorfor spør du? du vil jo ikke høre fra andre enn de som mener som deg Anonymkode: a9263...2cd 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Trodde fvk hadde ganske greie retningslinjer på dette? 50/50 er greit fra de er 3 år, før det bør de være mest hos en? Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Anonymkode: 0f4e2...df8 1
Dishwalla Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Dere bør ha 50/50 for de mellomste. Den største bestemmer selv, den minste kan ha annenhver helg hjemme hos far. Du vil jo bare høre bekreftende og støttende svar, men her fremstår du veldig vanskelig og det må være vondt for far og ikke få se barna sine oftere. 7 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Selvfølgelig ønsker ikkje mor 50/50 ordning, ingen mødre som under far å se barna sine vettu. Det er alltid far som er den store stygge ulven i sånne sammenheng og dei skal aldri få se barna sine. Du er jo ego som ikkje ønsker at barna dine skal få se far like mye som du selv gjør. Og enkelte fedre blir bedre fedre når dei må ta ansvar selv. Skjønner at du ikkje vil sende 1åringen, men dei andre har bare godt av å være med far og Anonymkode: 46eda...5d6 1
Ulven Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Minstebarnet skal selvfølgelig ikke ha 50/50. Her er det primæromsorgsgiver barnet skal bo mest hos. Men de midterste barna kan ha en slik ordning selv om jeg synes far har bosatt seg vel langt unna til at det vil fungere i forhold til venner og fritidsaktiviteter. Eldste bestemmer selv hvordan samværet skal se ut.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Hvorfor skal din mening veie mer en fars? Hva gjør dere når du mener 3-åringen er for liten, mens far mener motsatt? Komme til et kompromiss? Det er klart det er tungt for far om du prøver å trumfe igjennom at han kun får hatt normalt samvær med et av fire barn. Men skjønner det er strevsomt hvis far ikke vil være med å fvk. Det er unødig vanskelig. Men dere må uansett komme frem til noe sammen - ingen har vetorett i en slik situasjon. I verste fall bestemmes dette i retten hvis dere ikke klarer å komme til en enighet dere i mellom. Anonymkode: 00940...400 1
Visla Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Har også 4 barn og gikk fra hverandre da minste var 3 mnd gammel. Begynte med 1 natt annenhver helg da hun var 6 mnd. Økte ettehvert til annenhver langhelg. Nå er hun 2,5 og har nettopp begynt med 50/50. fikk anbefalt fra helsestasjonen å holde søskene mest mulig samlet. Hadde hun vært enebarn hadde de ikke anbefalt 50/50 på lenge, men hun har også trygghet i søsknene. Hun gikk bare å spurte etter dei siste månedene hun var alene hos meg mens dei var hos far.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Største kan bo hos deg. De 2 minste kan bo hos far. Anonymkode: 519a0...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg svarer ikke på andre ting jeg spør om. Alt annet leser jeg,men svarer ikke på.. dere vet ingenting om livet vårt Anonymkode: df18c...e90 Da bør du i hvertfall skrive slik at vi skjønner hva du spør om? Anonymkode: e3d77...d10 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 50/50 er en ganske fin ordning. Har hatt det selv for mine barn i 3 år nå. Men en viktig ting da er jo å bo nært hverandre, så barna kan ha samme skolekrets/vennekrets ++. Om far har flyttet 40 min unna, blir det krevende (men ikke umulig) å ha de likt. I utgangspunktet er dere jo like mye foreldre, så dere MÅ finne ut av det sammen. Men husk barnas beste oppi det hele, om barna har det bedre av å være mer ett sted, så skal det veie tungt. Håper dere finner ut av det, unner ingen en rettsak om barnefordeling 😐 Anonymkode: 27410...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Du får jo mange råd, bare ikke det du vil høre. Synes absolutt barna, utenom minstemann, bør ha 50/50. Og husk ordentlig overskrift. Ikke bare begynn første setning i overskriften. Anonymkode: ab3a2...eba 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå