AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Er det bare meg? åårh virkelig gledet meg når maten ble servert på bordet😋 da jeg var så sulten og plutselig hører jeg «ååå det så godt ut kari!… kan jeg få smake litt?» jeg vil gjerne si nei.. men føler meg så dårlig vis jeg sier nei..men vet at det er mer frekt å spørre en å si nei.. jeg spør ikke venner om jeg kan få smake fra deres mat.. da hadde jeg nokså kjøpt det samme vis ikke..men meg og kjæresten deler gjerne med hverandre da. Men når vi er ute me visse folk som en kompis jeg har så spør han alltid meg.. han spør ikke de 2 andre venninne når vi er ute å spiser.. og tror ikke at kjæresten min blir så glad når denne kompisen spør om en bit da det er på en måte kjærestens bit😂 Anonymkode: b0f44...09e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Deler heller ikke maten min, så sier nei. Deler kun om JEG vil... Anonymkode: 12e1a...374 5
Kenelz Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Før du bestiller så er det bare å avklare. «Er du ikke sulten? Åja hmm ok! Bare ikke kom å smak på maten min fordi jeg er er skrubbsulten! » «Nei. Jeg har allerede sagt til deg at jeg ikke vil dele maten min. Spør Jenny om hun vil gi fra seg en bit» Sånn! 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 At du føler deg dårlig ved å si nei tyder kanskje på at du bør øve deg på dette. Å sette grenser for deg selv er en viktig ting å kunne og her er en liten og ufarlig ting du kan øve deg på. Si nei. Anonymkode: bcc59...660 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Lurer på hva som foregår i hodet på folk som tror at det er greit å spør om slikt?? Anonymkode: 1ad75...786 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Huff, sånne folk er som unger. "Nei, jeg er ikke sulten." Ti minutter senere: "Åååee, jeg vil også ha såånnn". Anonymkode: d0caf...25c 1 1
visp Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har noen venner det faller seg naturlig med. Det verste jeg vet er en venninne som absolutt skal ta bilde av maten (før inntak). Sitter og er kjempesulten og gleder meg, også "Vent litt, må ta et bilde. Nei, det ble ikke noe bra, vent litt til, nei, det ble litt mørkt, vent litt. Vent litt til.. kan du ta et bilde av meg også mens jeg holder vinglasset oppe". FUCK. 3 1
Embla Othea Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Jeg vil heller ikke dele maten min - så jeg sier alltid nei. Endret 22. oktober 2022 av Embla Othea 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Aldri opplevd i hele mitt liv, og har hatt masse forskjellige venner. Anonymkode: 43d7b...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 "vet du, jeg er så sulten i dag at jeg må si nei" også smiler du. Anonymkode: 9f40a...d53 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Vet om folk som bestiller noe sunt selv, for så å rappe pommes frites fra bordkameraten. 😅 Anonymkode: 1a0b7...7e3 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har aldri opplevd at noen spør om å få smake på maten min.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg synes det er supert å dele, men dele går selvfølgelig begge veier. Man skal ikke ende opp med mindre mat bare fordi man deler. Jeg synes det er supert å få smake flere retter selv om jeg bare kan bestille én. Men om noen hadde bestilt lite mat og bare hadde endt opp med å spise min i tillegg, hadde jeg også reagert. Anonymkode: ae2b0...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Og hvis du aner ugler i mosen er det nok lurt med en forventningsavklaring før bestilling. Anonymkode: ae2b0...3e7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Lurer på hva som foregår i hodet på folk som tror at det er greit å spør om slikt?? Anonymkode: 1ad75...786 Sikkert enda verre i fremtiden når alle barn er vant med å få middagen til andre familier servert og foreldrene må spise knekkebrød og være glad og fornøyd mens barnas gjester spiser opp tacoen Anonymkode: 4d6d6...cca 4
Gjest AprilRyan Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Hm, det er sjeldent jeg har opplevd. Kun når jeg har vært ute med noen og de også har bestilt mat, men lurer på om de for eksempel kan smake litt på min pizza mot at jeg får en bit av deres. Da er det helt greit synes jeg, men jeg hadde ikke likt om noen sa at de ikke var sultne for så å skulle smake på min mat. Der er jeg nok litt Joey.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det bare meg? åårh virkelig gledet meg når maten ble servert på bordet😋 da jeg var så sulten og plutselig hører jeg «ååå det så godt ut kari!… kan jeg få smake litt?» jeg vil gjerne si nei.. men føler meg så dårlig vis jeg sier nei..men vet at det er mer frekt å spørre en å si nei.. jeg spør ikke venner om jeg kan få smake fra deres mat.. da hadde jeg nokså kjøpt det samme vis ikke..men meg og kjæresten deler gjerne med hverandre da. Men når vi er ute me visse folk som en kompis jeg har så spør han alltid meg.. han spør ikke de 2 andre venninne når vi er ute å spiser.. og tror ikke at kjæresten min blir så glad når denne kompisen spør om en bit da det er på en måte kjærestens bit😂 Anonymkode: b0f44...09e Jeg bryr meg ikke så veldig altså, men sier enten ja eller nei, uten at det blir noen sure miner Anonymkode: cc290...f6d
Sunnys Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det bare meg? åårh virkelig gledet meg når maten ble servert på bordet😋 da jeg var så sulten og plutselig hører jeg «ååå det så godt ut kari!… kan jeg få smake litt?» jeg vil gjerne si nei.. men føler meg så dårlig vis jeg sier nei..men vet at det er mer frekt å spørre en å si nei.. jeg spør ikke venner om jeg kan få smake fra deres mat.. da hadde jeg nokså kjøpt det samme vis ikke..men meg og kjæresten deler gjerne med hverandre da. Men når vi er ute me visse folk som en kompis jeg har så spør han alltid meg.. han spør ikke de 2 andre venninne når vi er ute å spiser.. og tror ikke at kjæresten min blir så glad når denne kompisen spør om en bit da det er på en måte kjærestens bit😂 Anonymkode: b0f44...09e Hvilke venner omgås du? Folk uten manerer og som ikke har råd til mat selv?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Sunnys skrev (1 minutt siden): Hvilke venner omgås du? Folk uten manerer og som ikke har råd til mat selv? Tror de har mer en råd men vil ikke bestille mer og tenker noksåå aaa kan likevel bare spørre «kari, line eller henriette for å få smake litt for å se om det er godt» Nå spør ikke denne kompisen de andre venninnene men tror pga ene venninna har nok sakt/ment at hun ikke vil, pga korona osv. Ble ialfall små fornærmet en gang da jeg kjøpte en salat med kylling og bacon og denne kompisen bare våget og ta en bacon bit, UTEN å spørre.. dette er langt i fra greit.. Anonymkode: b0f44...09e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå