AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Hvorfor gjør dere det? Syns dere ikke dere behøver å dusje så ofte? Er det fordi dere får tørr hud/blir kalde etter dusj? Liker ikke vann? Anonymkode: 3c6a5...4f6
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Det er da ikke sånne folk på dette hygieniske forum? 10 3
Gjest ti10 Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Det kan da ikke være mange som kun dusjer en eller to ganger i måneden?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 ti10 skrev (1 minutt siden): Det kan da ikke være mange som kun dusjer en eller to ganger i måneden? Jeg vet om noen.. Anonymkode: 3c6a5...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Dusjer man så sjeldent må man jo legges inn og få hjelp 🤢 Anonymkode: a2e08...a26 7 1 2
Gjest ti10 Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet om noen.. Anonymkode: 3c6a5...4f6 Men hvordan vet du at de dusjer så sjelden? Lukter de, eller har du spurt direkte?
Embla Othea Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Det er vel ikke mange av dem. Mitt inntrykk er at de fleste er overopptatt av hygiene her. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Du mente kanskje 1-2 ganger per uke? En gang i måneden er det vel få som gjør. Det må være tunge psykiatriske pasienter som ikke er rasjonelle, og som ikke vil svare deg her. Anonymkode: bd6fd...2e7 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dusjer man så sjeldent må man jo legges inn og få hjelp 🤢 Anonymkode: a2e08...a26 Man kan da helt fint både vaske kropp og hår selv om man ikke dusjer. Hilsen ei som ikke hadde badeværelse på 8 måneder. Anonymkode: 4fb40...54c 15 1 4
Gjest Lillefinger Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Hvordan vasket forfedrene dine seg? Mine besteforeldre brukte klut hele livet. Og vi fikk ikke dusj hjemme hos oss før jeg ble tenåring. I lange perioder oppholder jeg meg der det ikke fins dusj. Da må det gjøres på gamlemåten. Man trenger ikke stå under rennende vann for å bli ren.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Dusjer 1-2 ganger i uken. De andre dagene vasker jeg kroppen med engangsklut og såpe, eller vaskeolje. Hverken lukter eller ser snål ut. Og ingen kommenteter heller. Tar på deo og rene klær og en lite dæsj med parfyme. Jeg sjekker alltid om jeg lukter svette, eller hvis jeg har svettet om natten, så dusjer jeg. Er alene og har ikke sex, så det problemet utgår. Går på kontoret hver dag, og aldri har noen sagt noe eller rynket på nesen hverken foran eller bak meg. Det er også viktig å tørke seg godt etter toalettbesøk, ta gjerne litt vann på papiret. Og vaske hender nøye mange ganger daglig på jobb og hjemme. Ikke godt med lukt fra rumpe eller vagina slik jeg kjenner enkelte gjør på bussen. Sluttet med daglig dusj da strømprisen steg og vannmagasinene minket. Merker at huden er mye bedre enn før. Mindre tørr hud og mindre kløe. Anonymkode: 1f14c...8c8 10
tussi84 Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 jeg vet ikke om noen som dusjer så sjeldent. Det jeg uansett tenker er at de sliter enten med alvorlig depresjon, eller er psykisk utviklingshemmede. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du mente kanskje 1-2 ganger per uke? En gang i måneden er det vel få som gjør. Det må være tunge psykiatriske pasienter som ikke er rasjonelle, og som ikke vil svare deg her. Anonymkode: bd6fd...2e7 Nei, bor i bofellesskap med en, han dusjer så sjelden ikke noe galt med han psykisk, god jobb har han og og ser ryddig ut, han lukter ikke ille ellers kanskje jeg har blitt vant til lukta. Han har ikke hår å passe på å vaske da... Anonymkode: 3c6a5...4f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg dusjer 2-4 ganger i måneden. Vasker håret oftere og vasker med klut Varmtvann koster. Jeg bruker rene klær og ingen kollegaer har sagt noe om at jeg lukter. Anonymkode: 64cda...805 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har vært nede i 1-2 ganger i måneden. Har ME, alvorlig grad. Nå får jeg dusjet en gang i uka, det er mye bedre såklart. Samtidig så beveger jeg meg jo ikke, og svetter ikke, så det lukter mindre enn man skulle trodd. Anonymkode: 658b7...713 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 hvis man vasker håret jevnlig, og for eksempel går over med en klut / håndkle, pluss skifter klær selvfølgelig, så er det kanskje ikke nødvendig å dusje særlig ofte. det eksisterer vel folk som dusjer både To og TRE ganger hver eneste dag også. Ikke helt "normalt" det heller, kanskje? Anonymkode: bbac4...5a6 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 42 minutter siden, Lillefinger said: Hvordan vasket forfedrene dine seg? Mine besteforeldre brukte klut hele livet. Og vi fikk ikke dusj hjemme hos oss før jeg ble tenåring. I lange perioder oppholder jeg meg der det ikke fins dusj. Da må det gjøres på gamlemåten. Man trenger ikke stå under rennende vann for å bli ren. Ikke sant, det er rart å tenke på at besteforeldrene våre, i mitt tilfelle også foreldrene, og oss selv som barn, ville blitt sett på som modne for innleggelse på psykiatrisk i dag. Anonymkode: 1227a...802 7
Gjest Lillefinger Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Halve verdens befolkning har ikke engang tilgang til dusj.
skreppamedleppa Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg dusjer 2-4 ganger i måneden. Vasker håret oftere og vasker med klut Varmtvann koster. Jeg bruker rene klær og ingen kollegaer har sagt noe om at jeg lukter. Anonymkode: 64cda...805 Folk må seriøst slutte med å bruke "ingen har sagt noe om at jeg lukter" som en ynnskyldning for dårlig hygiene. Det er forferdelig vanskelig å si til noen som f.eks til kollegaer at de lukter dårlig, vi nordmenn er over gjennomsnittet høffelig på den måten for vårt eget beste. Og når det står så "gale" til at folk må ha beskjed om at de lukter dårlig før de vasker seg er allerede grensen for dårlig hygiene overskredet for lengst. Det blir like dumt som at servitører må si til gjester at de ikke liker å bli taffset på i julebordsesongen før gjester faktisk forstår at "ååå ja, jasså det er ikke ok å klype fremmede kvinner på ræven nei, hmmm mystisk" Jeg har sagt til to mennesker (kollegaer) at de luktet forferdelig vondt, det var ubehagelig og jeg gjekk lenge før jeg sa noe om det for det er ikke så enkelt å si, og en kan tro så mye en vil at en har ærlige sjeler i livet sitt men ofte kommer høffelighet i første rekke, spesielt med kollegaer, da det overhode ikke er kollegaer sin jobb å minne sine medarbeidere på at det er en god idé med en dusj. Slikt burde være helt unødvendig å si til voksne friske mennesker!! Endret 22. oktober 2022 av skreppamedleppa 6 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 1-2 ganger i uka er passe for meg. Klut ellers. Anonymkode: 99422...ae4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå