AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Vi har to sett med oldeforeldre, tre sett med besteforeldre til barna våre. Alle disse er veldig sosiale og ønsker jevnlig besøk. Bare to uker uten besøk kan føles lenge for noen av dem... Det siste året har helgene våre bestått av å enten være på besøk, eller å være hjemme syke (barnehagestart). Det har ikke vært en helt hvor vi både har vært friske og ikke har måttet dra på besøk. Av ulike grunner som sykdom, alderdom, ikke har lappen etc så har heller ikke de mulighet til å komme til oss. Jeg føler alt går i ett hele tiden og lurer på om det er vanlig å besøke familie så ofte? Hvor ofte er dere sammen med Oldeforeldrene og besteforeldrene til barna? Anonymkode: 1a9f8...cd2
tussi84 Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 vi er sammen med barnets: Farmor: 2 -3 ganger i mnd, men hun bor i nærheten så kan fint ta tog til oss også. Tar en 25 min. Oldeforeldre på min manns side: 1 gang i mnd ca. Bor ca 45 min unna med kollektivt. Mormor, bestefar (mine foreldre) : alt gra en gang i mnd til 2 - 3 mnd mellom. De bor 1,5 t kjøretid unna eller 3 t med kollektivt inkl venting. De drar sjeldent til oss enda de har bil og ikke vi for øyeblikket. Oldemor (min side): Like ofte som mine foreldre da de bor i samme by. Hun er heller ikke mobil, så alt må foregå hos henne.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 Ca 1-2 ganger per halvår. De bor i gangavstand fra oss. De er sånne som har «åpen invitasjon» og derfor egentlig ikke noe invitasjon. Etter vi startet å praktisere det samme ovenfor dem i stedet for å spørre om å få komme på besøk eller om de vil komme på besøk hele tiden har det blitt ca en gang i halvåret de siste årene. Anonymkode: 0651b...93e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ca 1-2 ganger per halvår. De bor i gangavstand fra oss. De er sånne som har «åpen invitasjon» og derfor egentlig ikke noe invitasjon. Etter vi startet å praktisere det samme ovenfor dem i stedet for å spørre om å få komme på besøk eller om de vil komme på besøk hele tiden har det blitt ca en gang i halvåret de siste årene. Anonymkode: 0651b...93e Fælt å si, men det høres litt deilig ut... Jeg er veldig glad i alle i familien vår, men det tar på litt å ikke ha en eneste helg som er åpen for annet. Og at det alltid er press fra den ene eller andre om at "nå er det lenge siden, kommer dere snart?". Vi er aldri sammen med venner eller gjør andre aktiviteter i helgene fordi det ALLTID er noen som venter på oss og venter på at vi er ledige så vi kan komme en tur. Anonymkode: 1a9f8...cd2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Vi er ofte hos bestemor og bestefar, men kaller det egentlig ikke besøk. Vi pleier bare å gå innom på vei hjem, spise middag sammen, eller de kommer til oss på lørdag og hjelper til med det vi holder på med da. Det er viktig med litt hvile i løpet av en hektisk uke. Anonymkode: 5afb7...64e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Mine foreldre: Bor 10 min unna, så ofte. Hans foreldre: bor dessverre 8-9 timer unna, så vi er der 1-2 gr pr år og de her 1-3 pr år. Skulle ønske vi bodde nærmere. Søsken: søstrene mine innimellom, bror: til bursdager og selskaper til jul, påske osv Anonymkode: 8a085...9e2
Heln Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Hver helg er vi hos en eller annen, men kan fort gå en måned mellom vi er hos hver enkelt husstand. Stor familie, rekker ikke over alle rett og slett. Men så liker vi jo å ha noe å gjøre i helgene enn å være hjemme, så det passer meg fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå