AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #81 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Grunnen til at så mange norske og nordiske damer har konesveis er fordi dere har dårlige hårgener. Ingen annen grunn. Hele denne tråden er bare et forsøk på å normalisere kort hår og at det liksom er en sosial greie. Litt som alt annet dere damer prøver å normalisere sånn at dere ikke skal føle dere uattraktive, og at menn liksom bare skal akseptere de reglene dere skriver. Et annet godt eksempel på det er fat acceptance, hvor dere hyller feite folk i bikini som modige. Samtidig så lurer dere på hvorfor mannen deres ikke blir så hard som han skulle ha blitt. Han burde da vite at fedme er helt innafor ifølge de sosiale normene og reglene dere har skrevet. Jeg syns oppriktig synd på de mannfolka som ikke skjønner hva dere driver med Anonymkode: ee966...6e7 Hele denne tråden? 99 % av de som svarer i tråden er ikke enige i at kort hår på damer er pent , og 99 % av de som svarer er damer. Lær deg å lese ordentlig er du grei. Anonymkode: 00649...3b9 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #82 Skrevet 23. oktober 2022 Hææ.. Langt hår og kjole for alltid 😍😍😍 aldri i livet om det blir røff konesveis. Anonymkode: 59269...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #83 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har faktisk aldri hørt noen si at kvinner over 40 bør ha kort hår. Tvert i mot kjenner jeg veldig mange kvinner i 40-årene og oppover til 80-årene som har langt hår. Jeg har langt grått hår og det samme har min mor som nærmer seg 80. Anonymkode: 9a15f...d26 1 1 1
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 23. oktober 2022 #84 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har faktisk aldri hørt noen si at kvinner over 40 bør ha kort hår. Tvert i mot kjenner jeg veldig mange kvinner i 40-årene og oppover til 80-årene som har langt hår. Jeg har langt grått hår og det samme har min mor som nærmer seg 80. Anonymkode: 9a15f...d26 Det er så kult med eldre damer med langt grått hår. Et sjeldent syn 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #85 Skrevet 23. oktober 2022 Motelvibes skrev (19 timer siden): Men nå viser du jo bilder av kvinner i tidlig tyveårsalderen da, unntatt nederste med verste Karen-klippen og hengehals.. 😂 Ha det håret man vil. Ikke nødvendig å se ut som en kjønnsforvirra tenåring (eller Karen!) fordi man absolutt skal klippe seg kort når man runder 40. Jeg ser gjerne ut som Karen for hun er en nydelig kvinne. Anonymkode: 00fad...e75 1
Drizzt Skrevet 23. oktober 2022 #86 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette hører jeg folk si ofte. Hvorfor? Jeg elsker håret mitt, og vil virkelig ikke klippe meg, men vil heller ikke virke som «hun desperate gamla som tror hun er 20». Hører damer som har kallenavn som «skuffelsen», for det lange, flotte håret får dem til å se fin og ung ut bakfra, men så snur de seg og…ja, skuffelse😢🙄 Hva synes dere? Sånn helt ærlig. Anonymkode: ba4ff...5a5 Haha. Jeg har også opplevd det. Ser en tynn dame med langt hår bakfra og tenker ''sikkert en 20-åring''. Så snur hun seg og jeg ser ansikt av en 50-60-åring. Jeg ville ikke kalt det for skuffelsen, men synes det er artig Men nei, det er ingen regel, krav eller forventning at damer over 40 skal ha kort hår. Jeg nærmer meg 40 selv og har tenkt å beholde det fine lange håret mitt :)) 1
Catliner Skrevet 23. oktober 2022 #87 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Done! jeeeze for en skamklipp🤨holder meg til mitt halvlange hår, selv om jeg er over midtveis i livet😄 Anonymkode: fa848...ebc Jupp, men godt vi er ulike uansett. Det må være plass til alle 😃 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #88 Skrevet 23. oktober 2022 Hvis håret mitt ble så tynt og stygt at jeg måtte klippe kort en dag, hadde jeg klippet det helt kort med maskin. Deretter gjort minst mulig med det, og latt det vokse seg langt og fint igjen. Gått med enten sjal eller parykk, mens jegventet på at det skulle bli langt og fint igjen. Anonymkode: bb46d...2a2
Miranda Bailey Skrevet 23. oktober 2022 #89 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg synes langt hår er nydelig, SPESIELT på voksne og eldre kvinner. Selv har jeg hår ned til rumpa nå i 20 årene, og jeg har ingen planer om å klippe meg noe særlig de neste 20+ årene for å si det sånn. 1
Gjest AprilRyan Skrevet 23. oktober 2022 #90 Skrevet 23. oktober 2022 Dette med at kvinner over 40 eller yngre også sikkert er kanskje noe som henger igjen fra tidligere, men lurer på hvorfor det var slik. Mulig jeg har hørt det før, men kan ikke huske noe. Husker i hvert at kvinner over en viss alder nesten alltid hadde kort hår og måtte kle seg på en spesiell måte. Men synes det er litt rart med slike regler for hvordan man må se ut. Det kommer helt an på andre ting og så er det noe feil over at voksne mennesker skal tvinges til å kle seg og ha hår eller sminke på en spesiell måte. Det gjelder visst ikke for menn.
Nettmagica Skrevet 23. oktober 2022 #91 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 10.18): Jeg er dessverre enig ts, oss kvinner over 40 burde holde håret kortere da kvinner eldres som melk å majoriteten har gått ut på dato etter de fyller 40. k42 Anonymkode: 4b139...9dd Dette må være en av de dummeste kommentarene jeg har lest inne på forumet her 🤯😵 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #92 Skrevet 23. oktober 2022 Nettmagica skrev (3 minutter siden): Dette må være en av de dummeste kommentarene jeg har lest inne på forumet her 🤯😵 Kommentaren er nok sarkastisk ment. Anonymkode: 9a15f...d26
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #93 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har langt hår, er 52, og kommer ALDRI til å klippe meg. Hvorfor? Fordi jeg verken gidder eller har råd til å holde en "sveis". Og, jeg har aldri brydd meg om andres syn, "trender" eller "mote", syns alt er bare saueaktig, patetisk og latterlig. Syns menn har altfor kort hår også. Hva ER det med dette korte håret over alt??? Bleh, født i feil tid Anonymkode: 85228...ac3 1
NiceOrNothing Skrevet 23. oktober 2022 #94 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 10.16): Dette hører jeg folk si ofte. Hvorfor? Jeg elsker håret mitt, og vil virkelig ikke klippe meg, men vil heller ikke virke som «hun desperate gamla som tror hun er 20». Hører damer som har kallenavn som «skuffelsen», for det lange, flotte håret får dem til å se fin og ung ut bakfra, men så snur de seg og…ja, skuffelse😢🙄 Hva synes dere? Sånn helt ærlig. Anonymkode: ba4ff...5a5 Sånne regler er lagd av folk som har for lite å gjøre på. Ser mange flotte førtiåringer med langt hår daglig . Syns alle skal ha håret sitt slik de ønsker selv 🤗 1
Gjest PanteneProVVV Skrevet 23. oktober 2022 #95 Skrevet 23. oktober 2022 Hvis dere ikke ser forskjell på en 20-åring og en 50-åring fra bak har dere større problemer enn merkelige håroppfatninger.
CrazyCatLady2500 Skrevet 23. oktober 2022 #96 Skrevet 23. oktober 2022 Mitt er lengre, tjukkere og blankere enn på flere år! Så her skal det ikke klippes nei 😁 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #97 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 12.34): Jeg er passert 40 med god margin, har tykt hår som verken er farget eller grått, og har selv valgt å ha kort hår. Kan velge å vrake i menn mellom 30 og 70, til tross for mine noe hengete men store pupper på min litt lubne kropp. Er nok en av damene som ikke finnes i følge KG. Anonymkode: 7e2a6...2e8 Hvor finner du disse mennene?? Anonymkode: df465...f9e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #98 Skrevet 23. oktober 2022 49 år her, med langt tjukk og lyst hår. Skal ALDRI klippe meg . Får hele tiden komplimenter for det fine håret mitt. Anonymkode: d32fe...1c5 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. oktober 2022 #99 Skrevet 23. oktober 2022 Kommer til å ha det lange håret mitt, til jeg ikke klarer å løfte armene og børste meg lengre 😅 Mamma har også langt hår
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #100 Skrevet 23. oktober 2022 On 10/22/2022 at 6:15 PM, AnonymBruker said: Hva har du røykt? Anonymkode: 6bf61...c21 Han har tydeligvis røykt runkesokken sin. 1 hour ago, AprilRyan said: Dette med at kvinner over 40 eller yngre også sikkert er kanskje noe som henger igjen fra tidligere, men lurer på hvorfor det var slik. Mulig jeg har hørt det før, men kan ikke huske noe. Husker i hvert at kvinner over en viss alder nesten alltid hadde kort hår og måtte kle seg på en spesiell måte. Men synes det er litt rart med slike regler for hvordan man må se ut. Det kommer helt an på andre ting og så er det noe feil over at voksne mennesker skal tvinges til å kle seg og ha hår eller sminke på en spesiell måte. Det gjelder visst ikke for menn. Det henger sammen med en oppfatning om at kvinner ikke har noen seksualdrift, men er kun noen som gjøres gravide. Det er kun en periode i livet med eggløsning- og menssyklus, og når kvinnen er i fruktbar alder SKAL hun være attraktiv for menn. Etter fruktbar alder anses hun som "gått ut på dato" som det sies her i tråden; en skapning uten relevans siden hun ikke kan få barn. Derfor er det å være attraktiv for menn noen kvinner IKKE SKAL være. Siden menn ikke går gjennom tilsvarende brå slutt på sin fruktbarhet, anses de ikke som "gått ut på dato", og slipper derfor slike påbud. Anonymkode: 3ea0b...7e3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå