AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #41 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg hadde en Norrøna jakke til 6000. Den fikk virkelig kjørt seg og jeg hadde den i 10 år og da var det ei som ville kjøpe den. Brukte den på skogen, i snø og regn og i sol, på jobb i barnehagen etc. Den holdt vannet ute og med ullgenser under holdt den varmen også selv om den ikke var foret. Jeg har hatt jakker fra 24, to av de gikk i stykker og ble slappe i stoffet. Fine farger men det var alt. Klær jeg har lenge er typisk ull eller lin. Linklær fra HM holder like lenge som dyre linklær så lenge jeg vasker de forsiktig. Anonymkode: a42bc...ceb 1
norw Skrevet 24. oktober 2022 #42 Skrevet 24. oktober 2022 Man merker i hvert fall forskjell på jeans fra H&M, Cubus osv kontra de dyrere butikkene. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #43 Skrevet 24. oktober 2022 norw skrev (6 timer siden): Man merker i hvert fall forskjell på jeans fra H&M, Cubus osv kontra de dyrere butikkene. På en annen side har Weekday billige jeans av god kvalitet og med god passform. Så man behøver ikke å betale mye. Dessverre er de litt for motepreget, jeg må ha benlengde 34 og sist jeg var der hadde de tydeligvis sluttet med det for da skulle alle jeans være korte i bena. Fant ihvertfall ikke en eneste modell i 34 lengde. Så da ble det en dyrere en fra G-Star RAW isteden. Anonymkode: bd336...e2c 1
Drizzt Skrevet 24. oktober 2022 #44 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.43): Jeg som stilte spørsmålet on 10K er mye penger. Det ble litt snakk om dyre jakker. Ettersom jeg klarer meg fint med billige jakker og klær lurer jeg på de som kjøper slike dyre klær, om de syns klærne er verdt hver krone? Hvilke kvaliteter har dyre jakker og klær som ikke de billige har? Er en dyr jakke varmere og tåler mer? Eller er det kun utseendet? Jeg har vel kjøpt litt dyrere jeans noen ganger, men må inrømme at kvaliteten på disse syns jeg var like variabelt som med billige. Noen holdt fasongen lenger og andre ikke. Anonymkode: a6b2d...586 Nei, ikke alltid. God kvalitet forutsetter økte produksjonskostnader i mange tilfeller. Ikke alltid. Så noe dyrere må man trolig påregne for bedre kvalitet. Men kjøper du et produkt fra et kjent merke, er minst halve prisen merket, ikke nødvendigvis reelle produksjonsutgifter.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #45 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 10.03): Jeg har noen plagg i merinoull og kasjmir, og synes de holder seg godt. Nupper ikke, noe jeg alltid irriterer meg over. Men pleier å sjekke hvor mye polyester det feks er i et plagg. Har bommet på noen kostbare plagg. Masse som er overpriset dessverre. Anonymkode: 1df00...d80 Polyester er mye mer robust enn ull, som fort kan bli tynnslitt i de deler av plagget som er mye i kontakt med objekter. Ullplagg har gjerne flere snitt og bedre sømmer (derav høyere pris), og søm er det svakeste leddet i et klesplagg. Derfor holder gjerne ullplagg lengre enn polyester, med unntak av sokker og hansker. Anonymkode: a3ad0...b2e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #46 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.57): Dyre merkeklær er kun for å flashe rikdom, ingenting annet. Anonymkode: 54b63...645 Nja, jeg kjøpte for eksempel en UBR jakke til 8000 for fem år siden og har den fortsatt fordi den er av god kvalitet, har et tidløst snitt, foret kan tas ut so den kan brukes hele året og den er en klassisk jakke som holder år etter år. Jeg vil tro jeg har mer igjen for min jakke og bruk satt opp mot kost enn de som i samme periode har brukt 8000 på "billig"jakker til hver årstid... Samme med fritidstøy, jeg opplever at eksempelvis hägløfs er bedre i kvaliteten og varer år etter år satt opp mot de rimeligere tilsvarende alternativer fra for eksempel stormberg.. Det handler ikke for min del om å flashe at jeg kan kjøpe dyre merker men om hvor varig produktet er. Enkelte av mine "merkeklær" er 10 år gamle og like fine.. Anonymkode: 4dfb9...3ce 2
Sirah Skrevet 24. oktober 2022 #47 Skrevet 24. oktober 2022 Det kommer helt ann på hva du mener med dyrt. Personlig merker jeg stor kvalitetsforskjell mellom merker som Gina Trikot og HM og merker som f.eks Gant, Jean Paul og Ralph Lauren. Klærne er ofte mye finere i snittet, de er mer holdbare og de varer i år etter år. De sistnevnte merkene altså 🙃 Jeg har f.eks et par skjorter fra Ralph Lauren som er 10-11 år nå og MYE brukt og ser fremdeles fine ut. Disse kostet rundt en 1000-1500kr stykket. Jeg kjøpte på samme tid noen billige fra HM som kostet 400-500kr stykket og som var ubrukelige etter noen få vask. Da vil jeg jo si at jeg fikk MYE mer ut av de dyre enn av de billige! Men merkene jeg ramser opp er jo ikke dyre-dyre klær, men heller ikke veldig billige. De er kanskje i midt-skiktet? Når man begynner å snakke 5000kr for en skjorte så må jeg innrømme at jeg tror man betaler mer for merket enn for kvaliteten. Det samme med en jakke til 10,000kr. Man kan nok få en like god en for halve prisen. Men til en viss grad: Man får det man betaler for. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #48 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.51): Men dyre merker selger også klær av polyester og annet syntetisk materiale GoreTex er jo plastikk, men det er ikke ensbetydende med at det er dårlig. Anonymkode: 688f1...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #49 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.57): Dyre merkeklær er kun for å flashe rikdom, ingenting annet. Anonymkode: 54b63...645 Tull og fjas, du klarer ikke se merket på mine klær. Bare trash som flasher logoer, og de er IKKE rike😆 Anonymkode: be68c...fc4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå