Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Dyre merkeklær er kun for å flashe rikdom, ingenting annet.

Anonymkode: 54b63...645

Nei ikke nødvendigvis 

Anonymkode: 88518...6ce

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjøper kun billig bukser. De har jeg ca 6år før de ryker. Elsker en type, men som koster ca 800kr. Kjøper av og til en av de til halv pris. Men mister stort sett stretch og fasong innen ett år.men de er sykt fine. 

Har kjøpt noe det yttertøy til barna da de var små, de gikk istykker før vinteren er over. Type 1500-2000kr for en jakke til 7 åring er dyrt. Mens cubusyttertøy til 600kr.holder år etter år uten hull, og kan arves av flere

Anonymkode: 6921b...0ea

Synes ikke ei bukse til 800 kr går under billige bukser

Anonymkode: ac0ff...268

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dyrt er ikke ensbetydende med god kvalitet. 
Jeg kjøper stort sett «dyre» klær, men det er fordi gode materialer (ull/kashmir, lin og silke) koster en del. Bomull kan også ha varierende kvalitet/tykkelse. 

Men dyre merker selger også klær av polyester og annet syntetisk materiale, så her handler det ikke om merke eller pris, men å sjekke sømmer og vaskelapper for materiale.

Anonymkode: a0dee...55a

Dette skulle jeg til å si. Anbefaler å sjekke stoffet i hvert enkelt plagg før du tar avgjørelsen. Noen dyre plagg, som kåper og vesker, holder seg fine lenge om man tar vare på dem. Minst 10-15 år, og da sparer du kanskje inn noe på å ikke måtte kjøpe nytt?

Men nå er jeg forsiktig med klærne mine og kan ha noe fra H&M eller Cubus i mange sesonger også... 

Det har dessverre blitt en del dårlig kunststoff i dyrere klær også, i alle fall i kjoler og bluser. Så det gjelder å vurdere hvert plagg individuelt. Noen ganger betaler man en del for merket. 

Anonymkode: f9b80...a26

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.57):

Hvordan er det å flashe rikdom når mange av plaggene verken har logo eller noe som tilsier at de er fra et bestemt merke?

Anonymkode: c832f...5fb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har lenge vært av den formening at dyrt utetøy er verdt prisen, men jeg har revurdert etter å ha kjøpt en del på Sport Outlet, både til meg selv og barna. Jeg har god erfaring med flere av merkene derfra, god passform og funksjon. Jeg har heller ikke registrert problemer med slitestyrke.

På vanlig innetøy er det i alle fall ikke gevinst i å velge dyrt tøy når det gjelder kvalitet, det aller meste er bra nok, men det er ikke til å komme bort fra at mye pent tøy også er dyrt. Det blir en prioriteringssak.

• Liker 3
Skrevet

Nja kommer litt ann på hva ting er laget av. Har bl.a ett par sko fra Gucci jeg bare kan bruke inne, hvis ikke blir skinnet ødelagt.  Har også ett sjal fra LV, som jeg nesten ikke tørr bruke når jeg har øredobber på. 

Men om man kjøper klær av ULL, Kashmir og kvalitets stoffer vil det ofte være verdt prisen.  Kjøpte en helt nydelig "ull" genser fra Only for ikke lenge siden, og den ser helt herja ut allerede. Har stortsett bare brukt den hjemme etter jobb noen timer. 

Anonymkode: 3f6ec...082

• Liker 5
Skrevet
On 10/22/2022 at 9:53 AM, AnonymBruker said:

For å si det sånn så får jeg langt mer bruk ut av en dyr bluse i ull/silkemiks enn kollegaene mine får av 10 polyesterbluser til samme totalpris.

Kvalitetsblusen kan jeg ha i et tiår før jeg putter den på loftet og mine barn eller barnebarn kanskje finner den fram og bruker den. Polyesterblusene havner vel på Fretex etter en sesong eller to.

Anonymkode: a0dee...55a

Bluse i ull/silkemiks høres midt i blinken ut. Har du bilde av noe ligner? Jeg har singleter i ull/silkemiks, jakker i ull, og bluser i silke, men ingen bluser i ull/silkemiks. Høres perfekt ut nå som det begynner å bli kjøligere. 

Anonymkode: 87942...496

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg har plagg fra en haug av forskjellige butikker, men kan ikke si at jeg merker så stor forskjell. Noe er mer kjente merkeklær, noe er billigmerker. Tror nesten ikke jeg har hatt andre plagg enn sko med mindre enn 10 års levetid noen gang. Olabukser varer kanskje noe kortere, men dyrere merker har ikke holdt lenger på det området.

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det å flashe rikdom når mange av plaggene verken har logo eller noe som tilsier at de er fra et bestemt merke?

Folk flasher for seg selv. En logo i nakken gjør samme nytten som en mer prangende.

Anonymkode: e8cd4...35e

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk flasher for seg selv. En logo i nakken gjør samme nytten som en mer prangende.

For å innbille seg selv at man er rikere enn man er?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Jeg har plagg fra en haug av forskjellige butikker, men kan ikke si at jeg merker så stor forskjell. Noe er mer kjente merkeklær, noe er billigmerker. Tror nesten ikke jeg har hatt andre plagg enn sko med mindre enn 10 års levetid noen gang. Olabukser varer kanskje noe kortere, men dyrere merker har ikke holdt lenger på det området.

Det er det dummeste jeg har lest.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke folk som sier at dyrere ting ofte varer lenger enn ting fra billigmerker. Mange av tingene jeg har hatt lengst er fra H&M og er av polyester. F.eks kjøpte jeg favorittjakken min på salg fra H&M for 299 kr for 8 år siden. Bruker den nesten hver dag om høsten og våren, og den ser nesten ikke slitt ut i det hele tatt. 

Anonymkode: 6229d...fdb

• Liker 1
Skrevet

Jeg merker stor forskjell på rimeligere tur tøy i prisklassen 2000 til 3000 for en jakke, kontra dyrere jakker til mellom 7000 og 10.000. 

De billigere blir raskere slitt og varer derfor i maks 3 til 4 år. Jeg kan kun bruke disse vår sommer og høst. De blir alt for kalde for skikkelig vinter. 

Kjøpte dyrere jakke og den ser mer klassisk ut og passer både hverdag og en uke i telt. 

Den er mye mer isolerende og kan brukes i regnvær. Kan bruke den alle sesonger og jeg merker at det er kvalitet og den vil vare i mange år. 

Den har også 7 års garanti og repareres på produsentens regning om det er ønskelig. 

Når det gjelder andre plagg vil bedre materialer alltid se nedre ut, ikke nuppe, og ikke trekke til seg svettlukt matos ol slik som billigere stoffer. 

Anonymkode: f0c8e...f0a

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg har enda til gode å se jakker laget av materialer som forsvarer den prisen. Merke er irrelevant.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det dummeste jeg har lest.

??

Skrevet

For meg betyr også det etiske, samt miljøperspektivet, mye. i tillegg til at jeg ønsker materialer som varer. Og design som er tidløse. 

Slikt koster ganske mye mer, og er derfor verdt det.

Men mange gode poeng tidligere i tråden. Det er mange dyre merker som selger dårlig kvalitet. Og så er det stor forskjell på typen plagg. Blant annet er jeg glad i sko som kan repareres fint gang på gang. Har særlig lagt min elsk på noen klassiske, britiske merker, som jeg synes passer utmerket i norsk vær og vind, og har tidløs design. 

Anonymkode: 45670...759

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om det er det du trenger å fortelle deg selv 😅

Anonymkode: 45670...759

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spørs jo litt hva du mener med "billig" da? Er 5k for en jakke billig? Eller er det 500 du snakker om?

Og jeans? Hva er dyre og hva er billige jeans mener du?

Billige jeans: Tresifret pris

Dyre Jeans: Firesifret pris

Det er i hvert fall min definisjon ;)

Anonymkode: bd336...e2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.57):

Er det så vanskelig å forstå at noen faktisk er oppriktig interessert i klær og stil? Med den logikken så er også dyre reiser, fint og stort hus eller dyr bil «bare for å flashe rikdom». 

Jeg har selv blant annet en jakke til 20.000. Selvsagt er den ikke objektivt sett «verdt» den prisen, men for meg var den verdt det. Det var en tidløs jakke jeg ønsket meg i mange år, og så til slutt valgte å kjøpe. Angrer ikke. Jeg har ikke økonomi til å kjøpe ting i den prisklassen ofte, men jeg har unnet meg det noen ganger - på samme måte som andre kanskje unner seg en dyr ferie eller ny sofa eller noe annet man ønsker seg. Jakka har høy kvalitet og jeg forventer å ha den «livet ut, med mindre jeg er uheldig så klart. Den har forresten ingen logo på utsiden, og har et veldig klassisk design, så det hadde vært et litt dumt kjøp hvis målet var at «alle skulle se jeg hadde en dyr jakke». 

Jeg har også klær fra billige merker. Kvalitet står nok ikke alltid til prisen på de dyre tingene, men for min del har jeg merket at når jeg kjøper dyre klær tenker jeg mer kritisk over det, vurderer om det er verdt det (for meg) og om det er noe jeg vil bruke mye i mange år. Jeg tenker gjerne på det kjøpet i mange måneder før jeg går til innkjøpet. Så sånn sett er det gjerne de dyre tingene jeg blir mest fornøyd med på sikt. Personlig liker jeg best å kjøpe få, men «perfekte» plagg - og har valgt å heller bruke mer penger på de få tingene jeg velger meg ut, siden klær er noe jeg er spesielt interessert i. 

Når det er sagt, bryr jeg meg helt ekstremt lite om hva andre har på seg eller hva det koster. Klær og stil er min interesse, og det ikke noe jeg forventer at folk rundt meg skal dele. 

Anonymkode: 9c121...936

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Billige jeans: Tresifret pris

Dyre Jeans: Firesifret pris

Det er i hvert fall min definisjon ;)

Anonymkode: bd336...e2c

Okay😊

Levis jeans synes jeg er veldig god kvalitet på og de får man ofte godt under 1000 på tilbud og er enig i at jeg ikke tror designer merke jeans til 2000-3000 har noe bedre kvalitet enn Levis

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.43):

Jeg som stilte spørsmålet on 10K er mye penger. Det ble litt snakk om dyre jakker. 

Ettersom jeg klarer meg fint med billige jakker og klær lurer jeg på de som kjøper slike dyre klær, om de syns klærne er verdt hver krone? 

Hvilke kvaliteter har dyre jakker og klær som ikke de billige har? 

Er en dyr jakke varmere og tåler mer? Eller er det kun utseendet? 

Jeg har vel kjøpt litt dyrere jeans noen ganger, men må inrømme at kvaliteten på disse syns jeg var like variabelt som med billige. Noen holdt fasongen lenger og andre ikke.

Anonymkode: a6b2d...586

Tja og nei. Det kommer an på kvalitet og om de er tidløse. Endel kjøper jeg billig (typ hm og Sparkjøp) annet veldig dyrt (men da er det god kvalitet og tidløs design)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...