Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er tilkallingsvikar på et sykehus (0% stilling, tar vakter når jeg kan). Hva skjer hvis jeg blir syk en dag jeg har takket ja til en vakt? Får jeg lønn? 

Ja, dette står kanskje i kontrakten, men den har jeg ikke tilgjengelig akkurat nå. 

Anonymkode: 80f6e...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei.

Jeg er tilkallingsvikar på et sykehus (0% stilling, tar vakter når jeg kan). Hva skjer hvis jeg blir syk en dag jeg har takket ja til en vakt? Får jeg lønn? 

Ja, dette står kanskje i kontrakten, men den har jeg ikke tilgjengelig akkurat nå. 

Aldri jobbet som ren tilkalling, men reglene er vel at du skal ha betalt for avtalte vakter?

Endret av Topsi
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei.

Da er du syk.

Les her om dine rettigheter: https://frifagbevegelse.no/sporsmal/er-du-tilkallingsvikar-dette-er-rettighetene-dine-6.158.803671.7d285e2683

Anonymkode: fcf10...8ba

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Aldri jobbet som ren tilkalles, men reglene er vel at du skal ha betalt for avtalte vakter?

Du skal ha betalt for vakter som er avtalt.

Hva hvis jeg blir syk?

Dersom du har jobbet hos arbeidsgiveren i to måneder eller mer, kan du bruke egenmelding. For å få rett på sykepenger må du ha vært ansatt i minst fire uker. Har du det, gjelder følgende: Hvis du allerede har avtalt å komme på jobb denne dagen, har du rett på sykepenger. Men dersom det ikke er gjort noen avtale om jobb på forhånd, og arbeidsgiver ringer og spør om du kan komme, vil du ikke ha krav på sykepenger om du må takke nei på grunn av sykdom.

Anonymkode: fcf10...8ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...