Gå til innhold

Forkjølelse eller influensa?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. Holder senga, men må ut av hotellet onsdag. Hvordan skal jeg komme meg hjem🥲klarer ikke å reise 7-8 t i denne tilstanden. Har diare og spyr også nå😔

Anonymkode: 65f62...a96

Skrevet

Covid, influensa eller forkjølelse. Høres mest ut som en av de to første. 

Anonymkode: e2811...93d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Covid, influensa eller forkjølelse. Høres mest ut som en av de to første. 

Anonymkode: e2811...93d

Ja jeg har som nevnt testet positivt for covid for noen dager siden.

Men hva gjør jeg når jeg ikke klarer å dra hjem(holder ikke på mat, ligger hele tiden). Har ikke krav på pasientreise. Mine foreldre har ikke sertifikat og kan ikke komme og kjøre meg og bilen hjem. Har kun en veninne som dessverre ikke kan komme😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Holder senga, men må ut av hotellet onsdag. Hvordan skal jeg komme meg hjem🥲klarer ikke å reise 7-8 t i denne tilstanden. Har diare og spyr også nå😔

Det er to døgn til. Ikke ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 4491a...a23

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er to døgn til. Ikke ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 4491a...a23

Tja, hadde vært greit med en plan. I morgen er det tirsdag, og jeg klarer ikke å stå på beina🥹Er ikke en lette forkjølelse dette her🥴

• Hjerte 2
Skrevet

Har du reiseforsikring? Jeg vet ikke om reiseforsikring kan brukes i en sånn situasjon, men det skader ikke å ringe forsikringsselskapet og høre. Kanskje du kan få dekket overnatting fram til du er frisk nok til at du kommer deg hjem? Jeg forstår veldig godt at du ikke klarer kjøre 7 timer når du er så dårlig.

Anonymkode: f8cd8...48f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du reiseforsikring? Jeg vet ikke om reiseforsikring kan brukes i en sånn situasjon, men det skader ikke å ringe forsikringsselskapet og høre. Kanskje du kan få dekket overnatting fram til du er frisk nok til at du kommer deg hjem? Jeg forstår veldig godt at du ikke klarer kjøre 7 timer når du er så dårlig.

Anonymkode: f8cd8...48f

Det har jeg faktisk; skal kontakte IF i morgen. Ah takk for tips🥰

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jeg faktisk; skal kontakte IF i morgen. Ah takk for tips🥰

For å kunne bruke reiseforsikringen må du ha en legeerklæring som tilsier at du grunnet den spesifikke sykdommen ikke kan reise

Anonymkode: 1a2eb...306

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 18.13):

Les deg opp, du.

Omtrent 20 prosent av de som blir smittet, har få eller ingen symptomer, men de kan likevel smitte andre.

https://www.helsenorge.no/sykdom/lunger-og-luftveier/influensa/#symptomer-pa-influensa

Anonymkode: 61391...5c1

Nå snakker jeg ikke om å ha symptomer eller ikke symptomer. Jeg snakker om at om man er virkelig er sjuk av influensa så vet man at det er influensa ikke bare forkjølelse

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå snakker jeg ikke om å ha symptomer eller ikke symptomer. Jeg snakker om at om man er virkelig er sjuk av influensa så vet man at det er influensa ikke bare forkjølelse

Signerer denne. Ts her. Har mistet all smakssans, magen vrenger seg, verker i hele kroppen. Klarer knapt å gå. Langt fra en forkjølelse, selv om jeg trodde det de første dagene. Har bare blitt verre🥲

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signerer denne. Ts her. Har mistet all smakssans, magen vrenger seg, verker i hele kroppen. Klarer knapt å gå. Langt fra en forkjølelse, selv om jeg trodde det de første dagene. Har bare blitt verre🥲

Høres ut som samme symptomene som jeg hadde med Corona. Kan bare tenke meg hvor tøft det må føles alene og ute på reise💔

Klart du kke skal kjøre hjem i timevis i den tilstanden der. Og dette er garantert en reiseforsikringssak. Du er også sikkert (reise) forsikret gjennom jobben.

Det du må gjøre er å ta deg noen flere sykedager der du er. Enten på hotellet du ligger på (om rommet er ledig) eller finner et hotellrom i nærheten. Så skaffer du deg en legeerklæring. I fjor fikk man legeerklæring hos fastlegen ved e-konsultasjon på nett når det gjaldt Corona. Om du forklarer situasjonen din vil du sikkert få det i dette tilfellet også. 

Så samler du alle regninger sammen med legeerklæringen, så dekker forsikringsselskapet dette🍀

Masse lykke til og GOOOD bedring❤️

Anonymkode: 47bb7...2bd

• Liker 1
Skrevet

Hei ts, hvordan går det med deg? Jeg testet positivt på fredag og har vært veldig dårlig hele helgen. Jeg hadde ikke mageproblemer og oppkast som deg. I dag er jeg myyyye bedre. Så ikke for meg at jeg skulle bli så mye bedre så raskt. forteller det for å gi deg litt håp om at det raskt kan snu hos deg også. Kan tenke meg at du ikke har det så enkelt alene på et hotellrom. Hold ut det blir snart bedre. God bedring ❤️ 

Anonymkode: 93f27...e33

Skrevet

Hei ts, hvordan går det med deg? Jeg testet positivt på fredag og har vært veldig dårlig hele helgen. Jeg hadde ikke mageproblemer og oppkast som deg. I dag er jeg myyyye bedre. Så ikke for meg at jeg skulle bli så mye bedre så raskt. forteller det for å gi deg litt håp om at det raskt kan snu hos deg også. Kan tenke meg at du ikke har det så enkelt alene på et hotellrom. Hold ut det blir snart bedre. God bedring ❤️ 

Anonymkode: 93f27...e33

Takk💜Jeg har nok blitt smittet for 8-10 dager siden, og vært syk fra torsdag. Så 6.dagen nå. Det har bare blitt verre her…😔forsikringsselskap kunne dekke to netter; thats it. Ingenting annet. Pasientreiser nekter å hjelpe, henviser til kommunen. Tenker å kjøre selv, og ta en overnatting på midten. Men er fremdeles for dårlig til å sitte oppreist, så jeg gruer meg ekstremt…Men rommet her er skittent og ekkelt, ingen balansert ventilasjon her😔Jeg vil bare hjem, koste hva det koste vil🥲

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk💜Jeg har nok blitt smittet for 8-10 dager siden, og vært syk fra torsdag. Så 6.dagen nå. Det har bare blitt verre her…😔forsikringsselskap kunne dekke to netter; thats it. Ingenting annet. Pasientreiser nekter å hjelpe, henviser til kommunen. Tenker å kjøre selv, og ta en overnatting på midten. Men er fremdeles for dårlig til å sitte oppreist, så jeg gruer meg ekstremt…Men rommet her er skittent og ekkelt, ingen balansert ventilasjon her😔Jeg vil bare hjem, koste hva det koste vil🥲

Da høres det ikke ut som du blir tatt på alvor. De tenker ‘bare mild sykdom’ siden du sikkert har Omikron og tenker at dette trenger du bare to dager på for å komme deg nok til,å kunne kjøre hjem. Men er du syk så er du syk. Kanskje prøve å overdrive symptomene litt fremfor å underdrive? Vi mennesker har lett for å underdrive helsetilstanden vår fordi vo vil :være flinke’ og klare oss best mulig selv. Men da blir vi jo heller ikke tatt på alvor og får den hjelpen vi trenger. Corona skal heller ikke bli verre etter 5-6 dager, da skal man være på vakt i tilfelle det utvikler seg til tilleggsinfeksjiner og sykdommer.

Skjønner godt du vil ut av dette hotellrommet dog, kanskje det til og med er det som er med på å gjøre deg dårligere🙈 Klart er du så sår.ig at dukke klarer å kjøre en eneste meter er du stucked, men jeg ville prøvd å kjøre litt alt etter formen og ihvertfall leid meg inn på første og beste hotell på veien. Så ville jeg blitt der til jeg var frisk nok til å kjør hjem. Regningen hadde jeg sendt til IF. Og klaget om de ikke ville var samarbeidsvillige.

Hadde jeg blitt dårligere hadde jeg ringt legevakten og sagt du trenge hjelp. At du er alene på hotellrommet og ikke føler du klarer å ta vare på deg selv, puster dårlig osv. Kanskje du får komme inn på observasjon ett par dager. Og så tar du det der i fra. Mange tror bare eldre og sårbare som legges inn på sykehus med corona, men det stemmer ikke helt. Søsteren min på 45 år ble lagt inn da hun slet med store slimproppen i halsen som hun var for svak til å hoste opp og fikk ikke puste ordentlig. Hun ble lagt inn noen dager.

Høres helt grusom ut situasjonen din og håper virkelig det løser seg på en så god møte som mulig for deg❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da høres det ikke ut som du blir tatt på alvor. De tenker ‘bare mild sykdom’ siden du sikkert har Omikron og tenker at dette trenger du bare to dager på for å komme deg nok til,å kunne kjøre hjem. Men er du syk så er du syk. Kanskje prøve å overdrive symptomene litt fremfor å underdrive? Vi mennesker har lett for å underdrive helsetilstanden vår fordi vo vil :være flinke’ og klare oss best mulig selv. Men da blir vi jo heller ikke tatt på alvor og får den hjelpen vi trenger. Corona skal heller ikke bli verre etter 5-6 dager, da skal man være på vakt i tilfelle det utvikler seg til tilleggsinfeksjiner og sykdommer.

Skjønner godt du vil ut av dette hotellrommet dog, kanskje det til og med er det som er med på å gjøre deg dårligere🙈 Klart er du så sår.ig at dukke klarer å kjøre en eneste meter er du stucked, men jeg ville prøvd å kjøre litt alt etter formen og ihvertfall leid meg inn på første og beste hotell på veien. Så ville jeg blitt der til jeg var frisk nok til å kjør hjem. Regningen hadde jeg sendt til IF. Og klaget om de ikke ville var samarbeidsvillige.

Hadde jeg blitt dårligere hadde jeg ringt legevakten og sagt du trenge hjelp. At du er alene på hotellrommet og ikke føler du klarer å ta vare på deg selv, puster dårlig osv. Kanskje du får komme inn på observasjon ett par dager. Og så tar du det der i fra. Mange tror bare eldre og sårbare som legges inn på sykehus med corona, men det stemmer ikke helt. Søsteren min på 45 år ble lagt inn da hun slet med store slimproppen i halsen som hun var for svak til å hoste opp og fikk ikke puste ordentlig. Hun ble lagt inn noen dager.

Høres helt grusom ut situasjonen din og håper virkelig det løser seg på en så god møte som mulig for deg❤️

Tusen takk💜Jeg har snakket med en venn som kommer med fly i dag, og kjører meg hjem. I går ringte fastlege, og jeg ble mer redd. Prøvde å ringe legevakt flere ganger uten å komme gjennom, så ga opp. IF dekker ikke min venns reise, men akkurat pengene driter jeg i. Har underliggende autoimmine sykdommer, problemer med luftveier og lavt antall wbc. Tror dette rommet gjør det verre. Fastlege sa at lavt blodtrykk, dehydrering, kortpusthet og det å tisse mindre(?) er evt tegn må at jeg må på sykehus. Har slitt med lavt blodtrykk i mange år, vet ikke om det er verre nå. Men hadde vært greit å få fått litt tilsyn snart😏

Skrevet

Jeg er hjemme, men er like syk ennå. Drikker farris og juice etter råd fra fastlege. Har gått ned 6 kg denne uken, og går ned ca 0,5 kg i døgnet. Er usikker på når man bør legges inn😔Legen mente jeg kunne bruke helgen. Har spist litt, men det hjelper ikke🥹

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 15.47):

Jeg er hjemme, men er like syk ennå. Drikker farris og juice etter råd fra fastlege. Har gått ned 6 kg denne uken, og går ned ca 0,5 kg i døgnet. Er usikker på når man bør legges inn😔Legen mente jeg kunne bruke helgen. Har spist litt, men det hjelper ikke🥹

Hvordan går det med deg nå?❤️

Skrevet

Forkjølelse = snufs snufs achoo
Influensa = ligge å føle at alt du gjør er et ork.
Med det sagt: Influensa slår deg ut. Du orker ingenting. Bare å gå på dass og kroppen veier et tonn

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (1 time siden):

Forkjølelse = snufs snufs achoo
Influensa = ligge å føle at alt du gjør er et ork.
Med det sagt: Influensa slår deg ut. Du orker ingenting. Bare å gå på dass og kroppen veier et tonn

Vi trodde det før. I dag vet vi at influensa kan være mild som en forkjølelse og alvorlig (som klar for innleggelse) med komplikasjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...