AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #21 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hahaha😂Ja jeg tenker at 4 dager er litt kort tid uansett. Jeg ønsker å være i ro; ikke måtte ut, mer enn for å handle mat og paracet mm. Har null matlyst da. Anonymkode: 65f62...a96 Ja se det litt ann😊 men får du høy feber så må du kontakte lege, da kan det være bakterier😅 Også tar du kontakt med legevakt der du er istede for dr.dropin😄 Anonymkode: 02476...39b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #22 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja se det litt ann😊 men får du høy feber så må du kontakte lege, da kan det være bakterier😅 Også tar du kontakt med legevakt der du er istede for dr.dropin😄 Anonymkode: 02476...39b Tenker du Aleris eller volvat da? er dr dropin ræva?😄 Anonymkode: 65f62...a96
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #23 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har nedsatt immunforsvar og sliter mye med helsen. Har en historie med bronkitt og lungebetennelser, der jeg har oppsøkt lege i seneste laget. Har nedsatt allmenntilstand og diare, så er nok litt «føre var»🥴Beklager!!! Anonymkode: 65f62...a96 Ta en covid-test Anonymkode: dcabb...d86 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #24 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du Aleris eller volvat da? er dr dropin ræva?😄 Anonymkode: 65f62...a96 Nei, jeg tenker legevakt siden det er en brøkdel av prisen😅 Du har full rett til å bruke vanlig legevakt😊 Dit kan du også ringe nå, så hører du hva de synes, om de mener du trenger hjelp😊 Anonymkode: 02476...39b 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #25 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har nedsatt immunforsvar og sliter mye med helsen. Har en historie med bronkitt og lungebetennelser, der jeg har oppsøkt lege i seneste laget. Har nedsatt allmenntilstand og diare, så er nok litt «føre var»🥴Beklager!!! Anonymkode: 65f62...a96 Denne så jeg ikke før nå, sikkert lurt å ringe legevakta for å høre😊 Anonymkode: 02476...39b 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #26 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tullball, influensa er selvsagt viralt, men forkjølelse kan være begge deler. Anonymkode: 76e3a...a41 Nei. Forkjølelse er alltid virus. Som en over nevner, så kan komplikasjonene bli bakterielle, men forkjølelse er alltid virusinfeksjon. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Både influensa og forkjølelse er virus. Lungebetennelse, halsbetennelse, bronkitt , ørebetennelse, bihulebetennelse o.l er bakterielt og kan trenge antibiotika. Anonymkode: 51320...5a1 Lungebetennelse, halsbetennelse, bronkitt, ørebetennelse og bihulebetennelse er også i hovedsak VIRUS infeksjon, men KAN være bakterielt. Anonymkode: 4491a...a23 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #27 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Forkjølelse er alltid virus. Som en over nevner, så kan komplikasjonene bli bakterielle, men forkjølelse er alltid virusinfeksjon. Lungebetennelse, halsbetennelse, bronkitt, ørebetennelse og bihulebetennelse er også i hovedsak VIRUS infeksjon, men KAN være bakterielt. Anonymkode: 4491a...a23 Hvor lang tid går det før det evt kan bli bakterielt? i natt hadde jeg vondt i det ene øret, men merker ingenting nå. Verker veldig når jeg hoster. I går da jeg pusset tennene klarte jeg ikke å stå pga utmattelse og kvalme. Bør nevne at jeg har magesår. Føler det er litt «overkill» med legevakt. Er redd de ler av meg om jeg ringer de. Anonymkode: 65f62...a96
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #28 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor lang tid går det før det evt kan bli bakterielt? i natt hadde jeg vondt i det ene øret, men merker ingenting nå. Verker veldig når jeg hoster. I går da jeg pusset tennene klarte jeg ikke å stå pga utmattelse og kvalme. Bør nevne at jeg har magesår. Føler det er litt «overkill» med legevakt. Er redd de ler av meg om jeg ringer de. Anonymkode: 65f62...a96 Det er an på mange faktorer og har ingen fasit svar. Hvis formen drastisk forverres etter forbedring så er det ofte en indikasjon på en komplikasjonsinfeksjon, som ofte er bakterielt. Feks du har vært forkjølet, ble bedre i formen og dagene etter har brystsmerter, grønt slim og feber igjen. Man får ofte ørevondt under forkjølelse fordi inngangen til øretrompeten blir stengt pga hovne slimhinner, som gjør at trykket i mellomøret ikke får utlignet seg. Derfor kan øresmerter også komme og gå under en forkjølelse. Man kan bli ganske dårlig av forkjølelse også, særlig nå som ingen har vært syk siste årene. Hvis du føler deg usikker så er det bare å ringe til legevakten. Anonymkode: 4491a...a23 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #29 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal kun ha antibiotika hvis det er alvorlig, så ikke noen stor problemstilling. Anonymkode: 65f62...a96 Antibiotika skal du ikke ha uansett om seg er forskjølelse eller influensa. Anonymkode: 63321...f9f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #30 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Antibiotika skal du ikke ha uansett om seg er forskjølelse eller influensa. Anonymkode: 63321...f9f Nei, jeg tenkte hvis jeg har bronkitt eller lungebetennelse(som jeg har slitt med før). Har kroniske såre bihuler, hovne slimhinner i venstre neseinngang. Anonymkode: 65f62...a96
Curiousine Skrevet 22. oktober 2022 #31 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært dårlig siden onsdag; usikker på om det er forkjølelse eller influensa. Er ikke helt nedsyltet, men verker utrolig mye over bryst/bringe. Og er dårlig i magen, Bor på hotell fordi jeg er på kurs ifb med jobb(måtte ta fri i går), så har ikke med meg «apoteket» mitt. Svetter veldig om natten. Har brukt en nesespray som hjelper luftveiene. Men, til saken; jeg skal på apoteket og handle-hva mer enn slimløsende og temperaturmåler bør jeg kjøpe? Og dette er ikke noe å løpe til lege for. Men hvis man ikke har fastlege på stedet-må man da sitte timevis på legevakten? Jeg skal kun ha antibiotika hvis det er alvorlig, så ikke noen stor problemstilling. Anonymkode: 65f62...a96 Høres litt ut som influensa, men kan jo vere covid eller andre ting også🤷♀️ Endret 22. oktober 2022 av Curiousine
Gjest dreamstar Skrevet 22. oktober 2022 #32 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Dette stemmer ikke. Men forkjølelse kan forårsake sekundære bakterielle infeksjoner (lungebetennele etc) Eller er det halsbetennelse du tenker på? Anonymkode: 28d6f...5cb Er vel strengt tatt mer vanlig at influensa fører til bakterielle infeksjoner i ettertid enn det forkjølelse gjør.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #33 Skrevet 22. oktober 2022 Curiousine skrev (3 minutter siden): Høres litt ut som influensa, men kan jo vere covid eller andre ting også🤷♀️ Hvis det er covid, er det vel lite legevakten kan gjøre. Tror jeg venter noen dager og ser det an. Blir det verre må jeg oppsøke de. Var syk ca 12 mnd sammenhengende for noen få år siden, med flere bronkittperioder og en lungebetennelse som satt i. Er nok litt skremt av fortiden min🥺 Anonymkode: 65f62...a96
Curiousine Skrevet 22. oktober 2022 #34 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er covid, er det vel lite legevakten kan gjøre. Tror jeg venter noen dager og ser det an. Blir det verre må jeg oppsøke de. Var syk ca 12 mnd sammenhengende for noen få år siden, med flere bronkittperioder og en lungebetennelse som satt i. Er nok litt skremt av fortiden min🥺 Anonymkode: 65f62...a96 Off så kjedelig masse god bedring 💐
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #35 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært dårlig siden onsdag; usikker på om det er forkjølelse eller influensa. Er ikke helt nedsyltet, men verker utrolig mye over bryst/bringe. Og er dårlig i magen, Bor på hotell fordi jeg er på kurs ifb med jobb(måtte ta fri i går), så har ikke med meg «apoteket» mitt. Svetter veldig om natten. Har brukt en nesespray som hjelper luftveiene. Men, til saken; jeg skal på apoteket og handle-hva mer enn slimløsende og temperaturmåler bør jeg kjøpe? Og dette er ikke noe å løpe til lege for. Men hvis man ikke har fastlege på stedet-må man da sitte timevis på legevakten? Jeg skal kun ha antibiotika hvis det er alvorlig, så ikke noen stor problemstilling. Anonymkode: 65f62...a96 Har du influensa så er du ikke i tvil Anonymkode: 1a2eb...306 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #36 Skrevet 22. oktober 2022 Hvorfor tar du ikke en covid-test? Veldig mange med corona nå har mage/tarm-problemer. Anonymkode: 82e4e...e20
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #37 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du influensa så er du ikke i tvil Anonymkode: 1a2eb...306 Det er bare tull! Mange av de som smittes av influensa blir syke som ved "vanlig" forkjølelse, og en del er til og med symptomfrie. Anonymkode: 61391...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #38 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor tar du ikke en covid-test? Veldig mange med corona nå har mage/tarm-problemer. Anonymkode: 82e4e...e20 Jeg skal kjøpe på apoteket i dag. Er ikke komt meg ut av senga ennå. Siden jeg bor på hotell for kort tid, pakket jeg blant annet ikke med meg hele apoteket mitt🙈 Anonymkode: 65f62...a96
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #39 Skrevet 22. oktober 2022 Covid test viser en rød strek, og en svak. Skal visst tolkes som positivt. Faen,har styrt klar covid og visste jeg kom til å bli smittet, men skulle ønske jeg var hjemme. Hadde jeg ikke vært så dårlig hadde jeg kjørt de 7 timene hjem i morgen🥹 Anonymkode: 65f62...a96 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #40 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bare tull! Mange av de som smittes av influensa blir syke som ved "vanlig" forkjølelse, og en del er til og med symptomfrie. Anonymkode: 61391...5c1 Ja lev i troen du Anonymkode: 1a2eb...306
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå